• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Ani ne. Možnost tankovat na každém sídlišti taky není. Ve chvíli, kdy na jedno nabití ty auta pokryjí průměrný týdenní nájezd, není nabíjení na sídlišti potřeba. Buď budou lidi dobíjet v práci, pokud dojíždí, nebo jednou za týden zajedou na nějakou rychlou nabíječku, stejně, jako teď zajeli na benzinku. Hodně limitující je v tuhle chvíli infrastruktura. Nabíječek je furt málo a kdo chce elektromobil, musí hrozně moc řešit, kde, co, jak rychle apod.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    KEB: Tak anzto Blowup zije v CH, tak jsem reagoval spis na nej.
    KEB
    KEB --- ---
    PSYCHO: nejsem si jistý jestli tady v české kotlině, kde je vlastní bydlení čím dál vzdálenější meta budou mít mladí na operaky.
    KEB
    KEB --- ---
    SMRGL: jakýkoliv nabíjení na sídlišti
    SMRGL
    SMRGL --- ---

    Pár zajimavých odkazů:


    Nejspíš znáte, ale co kdyby ;).

    Rozcestník na zajímavé články - https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html
    Poměrně rozsáhlá historie elektromobility - http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nestastna-historie-bateriovych-elektroaut/
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NIKDAS: pomalý nabijení ;)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SMRGL: +nabíjení na sídlišti
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BLOWUP: zaleži o přístupu k životu.. i husákovo děti a starší si koukají po EV... nyní je limitující pouze cena, nic jiného.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BLOWUP: Nevim, tady v Holandsku ma vetsina mych znamych auta na operaky presne jak rika Dzodzo. Pokud dneska nekdo neco kupuje, tak jsou to uz temer vylucne EV, ale i to spis vezmou na operak.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: haha, ja bych rekl ze v nejaky bubline zijes spis ty :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: neviem ci vsetci novinari ziju v nejakej demografickej bubline, ale v okamziku ked si budu svoje prve elektromobily kupovat ludia co si doteraz kupovali BMW, Fordy nebo treba Skodovku, tak uz pojdu pomaly do duchodu, ty pocitas, ze sa to zlozenie zakaznikov v case nemeni, ale zvlast u mladej generacie sa meni dost, trebars este pre vekovu kategoriu 40+ co su husakove deti auto stale znamena nejaky status symbol, ale v mladsej generacii 30+ uz je to iba skrinka na kolesach a moc to neriesia, ked potrebuju odvoz tak si objednaju uber, pripadne maju na lizacku nejake auta ktore striedaju co 2 roky
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    HERR_FLICK: dnes na autech na náplavce prý taky docela perlil, měl tam kamarády ze svého thinktanku a pak Vaculíka, který začíná vymýšlet divné věci..
    KEB
    KEB --- ---
    GOR: ty vole, tak přemýšlím trochu ne, kdo dneska ještě používá tlačítka a volant... :-D

    Sorry jsem musel
    GOR
    GOR --- ---
    COMODOR_FALKON: Nehadam se, jen nevim, mohl bys prosim jmenovat ty zastaralosti jmenovite, alespon ty nejpodstatnejsi?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: ok, ja ty ceny nesleduju ale myslel jsem ze to vyjde nastejno
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Tvl. Fabie taky umi vsechno a lidi si kupujou Lamba.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Ty levný ne, normálně se dá koupit telefon za 3-10 tisíc a umi všechno co potřebuješ, iPhone 12 stojí 20-30.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: 12mini stojí cca 3x tolik co stál můj telefon, umí toho ~stejně (vlastně má navíc akorát 2 GB RAM a nemá microSD kartu) a má s obdobnou baterkou papírově cca 70% výdrž (ve srovnání se stock verzí)

    Enyaq i Mach E jsou po technické stránce ve srovnání s Teslou zoufale zastaralé a jejich problémy jsou řešeny zoufale pomalu - spoléhají prostě na to, že kupci autům nerozumí a budou to hodnotit podle naleštěné kapoty - což nevylučuji, že časem fungovat bude, ale teď je to ještě IMHO pořád spíš o lidech co si Teslu koupili kvůli funkční hodnotě, než jako statusový symbol.

    Pokud se bavíš s někým o stavění kompů, kryptu a technice obecně a má prachy, nejspíš má i Teslu…
    Pokud je nemá, tak ji chce…

    Jinak zapomínáš dost na to, že pro úspěch je důležitá i resale value - což zatímco tu je dost lidí, co si nemůžou pořídit novou Teslu, ale ojetou ano (přičemž v praxi jde o držáky), tak u ostatních EV jsou funkční problémy hlášeny celkem pravidelně i u nových vozů, zvlášť pokud mají LG Chem baterie…
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: dyt ty samcungy stojej to samy, ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Tebe ta prémiovost možná nezajímá, ale ty jsi automobilkám u prdele, protože nejsi jejich zákazník.

    A protože elektrická revoluce začíná od vyšších cenovejch relací, budou ještě pár let primární zákazníci automobilek lidi, kteří jsou ochotní dát 1M+ za auto. Což znamená, že jsou zvyklí si připlácet za kvalitu, zpracování, jízdní vlastnosti atd., protože jinak by si mohli za půl milionu koupit Toyotu Corolla Hybrid, která je z hlediska "efektivně mě to dostane z bodu A do bodu B" stejně dobrá nebo lepší než většina drahejch aut.

    Pokud budu chtít utratit 1,75 M za auto (Model Y, kterej by měl být nejprodávanější Teslou vůbec), tak si můžu vybírat mezi spoustou aut s podobnými parametry. Model Y má dojezd 507 km – to je cca stejně jako Enyaq nebo Q4 e-tron, a o 100 km míň než Mustang Mach E. Enyaq je v základu o 600 tisíc levnější (při ekvivalentní baterce), Q4 e-tron zase vypadá vevnitř jako kvalitně vyrobený auto, je hezkej a uživatelsky příjemnej, Mustang Mach E dojede stejně jako Tesla a má i podobně cool interface (akorát k tomu zachovanou ergonomii normálního auta).

    Tesla po stránce elektromobility proti těmhle autům není v ničem napřed, natož o 5 let.

    Napřed je teoreticky s FSD, ale to je zatím vaporware, reálně to neumí dělat nic užitečnýho a je otázka, kdy bude umět – Lev2 autonomie, kdy stejně musíš držet volant, ti reálně nepřinese žádnou zásadní výhodu oproti třeba tomu Enyaqu nebo Q4 e-tron, který to podstatný (umí to tak nějak jet samo po dálnici nebo po okresce a stačí to hlídat) umí taky, ale k tomu mají třeba mnohem lepší UX včetně augmented reality.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam