• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Samozrejme z EV, ne hybridu :D

    Jinak docela me prekvapilo, ze superauta jako Ferrari jsou uz taky vetsinou umej jezdit na elektrinu. Ted jsem videl nejake, co umi dobijet baterku tim, ze pali benzin.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: vždyť to tam dal ceed PHEV :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tak ten Mach-E LR zas takove terno neni (porovnani s ostatnima EV na 12:58). Porad teda super ve svoji kategorii, bohuzel pomale nabijeni mu to kazi. Cekam kdo prvni da 1000km za 9h :)

    Ford Mustang Mach-e LR RWD 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=4TDOC2EuZJc
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Double Standard For "Tesla Autopilot" Versus Legacy Automaker ADAS Terminology | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/08/29/double-standard-for-teslas-autopilot-versus-legacy-automaker-adas-terminology/

    a to ten mercedesi "pilot" nevie ani poriadne navigovat mimo simulaciu, viz video co som nedavno postoval :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo... aha.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Jsou možná "vývojově novější", ale technologicky zaostalejší a jejich batterypacky jsou jen o málo lepší, než co měla Tesla v prvním roadsteru. Konstrukce, heatmanagement...

    Na to, že to vyvinuli jako platformu, kterou chtějí masově používat, tak bych čekal, že vyvinou větší úsilí na optimalizaci.

    To co jsem z rozborek viděl, mne úplně nepřesvědčilo - mají relativně dobrou kabeláž, ale ten zbytek se se fakt moc nepovedl a působí spíš jako improvizace někoho, kdo to lepil po večerech v garáži…
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja jsem teda neco mezi :D bydlim v centru maleho ac krajskeho mesta (snad uz ne na dlouho) a taky jsem auto moc nepotreboval dokud jsem nemel deti
    Ale nevozim v nem zadnej kus bydliste nebo jine infrastruktury :D
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    KEB: O carsharingu jako většinovým fenoménu můžou blouznit jen lidi z města co nepracujou rukama. Auto každýho člověka, co znám (od mladých po dědky), je něco mezi pojízdnou dílnou a kusem jejich domu. Nářadí, materiál, dokumenty, oblečení, věci pro údržbu dětí, osobní věci, léky... lidi co znají jen tramvaj a metro si představujou auto jako jinou formu MHD, tenhle aspekt pro ně vůbec neexistuje.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: přesně jak říkáš tady to věčný blouznění o carsharingu je reálné v metropolích, ale na menších městech a tuplem vesnicich je to naprostá halucinace, která nedává smysl snad v ničem nejmíň v ceně.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Tak lidi bydlící v centrech velkejch měst byli k autům vždycky chladnější – to není o nějakým generačním vývoji, kterej by vedl k tomu, že všichni přejdou na Tesly, pokud nezůstanou u carsharingu, ale prostě o tom, že ve velkým městě není auto potřeba.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Jo, Praha, Brno, Amsterdam…
    Ja se nikdy netajil tim, ze jsem mestskej clovek a navic ve vsech tech mestech jsem bydlel v centru. Chapu, ze mimo mesto to je jiny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Ta bublina bude asi pražská, co? :)

    V mojí pražský bublině je taky dost lidí bez aut, byť rozhodně ne půlka bez papírů, čím víc mimopražská, tím víc auta řeší i lidi co pro to nijak zásadně nežijou, protože tím víc to auto potřebuješ. A na vesnici maj furt papíry všichni od 18.

    A papíry jen na automat jsou fascinující vývoj, nicméně na tom, jestli si ty lidi potom koupěj Teslu a nebo zase další Škodovku, protože jsou na ní zvyklí, to nic nezmění.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Ja stavim kompy a obchoduju krypto (a tezim) a Teslu uz nejak moc nechci, jsou lepsi volby, viz to co sem resil minulej tejden :)

    Tesla mne zajimala na zacatku, kvuli dojezdu, nic jinyho mne na ni nelakalo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Co je na Enyaqu nebo Mach E, což jsou mimochodem oboje auta vývojově novější než jakákoliv Tesla, proti Tesle zastaralýho?

    Jinak ano, pokud někdo řeší stavění kompů a krypto, dost pravděpodobně to bude typ člověka co chce Teslu.

    Zkus se zeptat člověka, co se živí stavěním baráků nebo třeba doktora, nebo jakýkoliv jiný non-IT profese, nějakýho týpka, co nežije pro nejnovější technologie, co si myslí o Tesle.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: V moji bubline 35+ zas auta neresi skoro nikdo. Kolem pulky lidi okolo mne si ani nikdy nedelalo papiry (ja si je delal letos, protoze v brzky dobe se mi muze stat rodina a pak mi konecne auto k necemu bude) a pokud ano, tak si dneska platej refresh kurzy pokud jako ja chtej zacinat jezdit znova.

    Kdo si dela papiry ted nove, tak v 90% resej papiry jen na automat, s manualem uz se nikdo nechce srat.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SMRGL: neni z toho někde záznam?
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: To spis Samsung, to sou nejdrazsi telefony :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A na ten operák na ty dva roky si pak stejně vezmou tu Audinu nebo BMW, protože to auto vnímají jako status symbol úplně stejně jako 40+.

    Mimochodem jsem taky mileniál, byť na starším okraji rozsahu, ale velká část mých kamarádů je právě těch +- 30 a že by nějak výrazně míň řešili auta nemám pocit – spíš to záleží na bublině. Třeba v okruhu známých mých intelektuálně-uměleckých rodičů není skoro nikdo, kdo by řešil, čím jezdí, přestože jsou 60+ a tudíž typická sorta devadesátkových boomers, kteří tohle jinak řešili dost. Naopak znám spoustu 20+, pro který je koupit si BMW nebo ještě líp Lambo dost zásadní životní cíl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Ano, a taky jsou proto Lamba status symbol, podobně jako ten iPhone :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Ja taky zatim nabijim jen na rychlonabijeckach a nabijecka "na sidlisti" mi zas az tolik nechybi ¯\_(ツ)_/¯
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Ani ne. Možnost tankovat na každém sídlišti taky není. Ve chvíli, kdy na jedno nabití ty auta pokryjí průměrný týdenní nájezd, není nabíjení na sídlišti potřeba. Buď budou lidi dobíjet v práci, pokud dojíždí, nebo jednou za týden zajedou na nějakou rychlou nabíječku, stejně, jako teď zajeli na benzinku. Hodně limitující je v tuhle chvíli infrastruktura. Nabíječek je furt málo a kdo chce elektromobil, musí hrozně moc řešit, kde, co, jak rychle apod.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam