• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: přesně jak říkáš tady to věčný blouznění o carsharingu je reálné v metropolích, ale na menších městech a tuplem vesnicich je to naprostá halucinace, která nedává smysl snad v ničem nejmíň v ceně.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Tak lidi bydlící v centrech velkejch měst byli k autům vždycky chladnější – to není o nějakým generačním vývoji, kterej by vedl k tomu, že všichni přejdou na Tesly, pokud nezůstanou u carsharingu, ale prostě o tom, že ve velkým městě není auto potřeba.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Jo, Praha, Brno, Amsterdam…
    Ja se nikdy netajil tim, ze jsem mestskej clovek a navic ve vsech tech mestech jsem bydlel v centru. Chapu, ze mimo mesto to je jiny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Ta bublina bude asi pražská, co? :)

    V mojí pražský bublině je taky dost lidí bez aut, byť rozhodně ne půlka bez papírů, čím víc mimopražská, tím víc auta řeší i lidi co pro to nijak zásadně nežijou, protože tím víc to auto potřebuješ. A na vesnici maj furt papíry všichni od 18.

    A papíry jen na automat jsou fascinující vývoj, nicméně na tom, jestli si ty lidi potom koupěj Teslu a nebo zase další Škodovku, protože jsou na ní zvyklí, to nic nezmění.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Ja stavim kompy a obchoduju krypto (a tezim) a Teslu uz nejak moc nechci, jsou lepsi volby, viz to co sem resil minulej tejden :)

    Tesla mne zajimala na zacatku, kvuli dojezdu, nic jinyho mne na ni nelakalo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Co je na Enyaqu nebo Mach E, což jsou mimochodem oboje auta vývojově novější než jakákoliv Tesla, proti Tesle zastaralýho?

    Jinak ano, pokud někdo řeší stavění kompů a krypto, dost pravděpodobně to bude typ člověka co chce Teslu.

    Zkus se zeptat člověka, co se živí stavěním baráků nebo třeba doktora, nebo jakýkoliv jiný non-IT profese, nějakýho týpka, co nežije pro nejnovější technologie, co si myslí o Tesle.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: V moji bubline 35+ zas auta neresi skoro nikdo. Kolem pulky lidi okolo mne si ani nikdy nedelalo papiry (ja si je delal letos, protoze v brzky dobe se mi muze stat rodina a pak mi konecne auto k necemu bude) a pokud ano, tak si dneska platej refresh kurzy pokud jako ja chtej zacinat jezdit znova.

    Kdo si dela papiry ted nove, tak v 90% resej papiry jen na automat, s manualem uz se nikdo nechce srat.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SMRGL: neni z toho někde záznam?
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: To spis Samsung, to sou nejdrazsi telefony :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A na ten operák na ty dva roky si pak stejně vezmou tu Audinu nebo BMW, protože to auto vnímají jako status symbol úplně stejně jako 40+.

    Mimochodem jsem taky mileniál, byť na starším okraji rozsahu, ale velká část mých kamarádů je právě těch +- 30 a že by nějak výrazně míň řešili auta nemám pocit – spíš to záleží na bublině. Třeba v okruhu známých mých intelektuálně-uměleckých rodičů není skoro nikdo, kdo by řešil, čím jezdí, přestože jsou 60+ a tudíž typická sorta devadesátkových boomers, kteří tohle jinak řešili dost. Naopak znám spoustu 20+, pro který je koupit si BMW nebo ještě líp Lambo dost zásadní životní cíl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Ano, a taky jsou proto Lamba status symbol, podobně jako ten iPhone :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Ja taky zatim nabijim jen na rychlonabijeckach a nabijecka "na sidlisti" mi zas az tolik nechybi ¯\_(ツ)_/¯
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Ani ne. Možnost tankovat na každém sídlišti taky není. Ve chvíli, kdy na jedno nabití ty auta pokryjí průměrný týdenní nájezd, není nabíjení na sídlišti potřeba. Buď budou lidi dobíjet v práci, pokud dojíždí, nebo jednou za týden zajedou na nějakou rychlou nabíječku, stejně, jako teď zajeli na benzinku. Hodně limitující je v tuhle chvíli infrastruktura. Nabíječek je furt málo a kdo chce elektromobil, musí hrozně moc řešit, kde, co, jak rychle apod.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    KEB: Tak anzto Blowup zije v CH, tak jsem reagoval spis na nej.
    KEB
    KEB --- ---
    PSYCHO: nejsem si jistý jestli tady v české kotlině, kde je vlastní bydlení čím dál vzdálenější meta budou mít mladí na operaky.
    KEB
    KEB --- ---
    SMRGL: jakýkoliv nabíjení na sídlišti
    SMRGL
    SMRGL --- ---

    Pár zajimavých odkazů:


    Nejspíš znáte, ale co kdyby ;).

    Rozcestník na zajímavé články - https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html
    Poměrně rozsáhlá historie elektromobility - http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nestastna-historie-bateriovych-elektroaut/
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NIKDAS: pomalý nabijení ;)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SMRGL: +nabíjení na sídlišti
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BLOWUP: zaleži o přístupu k životu.. i husákovo děti a starší si koukají po EV... nyní je limitující pouze cena, nic jiného.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BLOWUP: Nevim, tady v Holandsku ma vetsina mych znamych auta na operaky presne jak rika Dzodzo. Pokud dneska nekdo neco kupuje, tak jsou to uz temer vylucne EV, ale i to spis vezmou na operak.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: haha, ja bych rekl ze v nejaky bubline zijes spis ty :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: neviem ci vsetci novinari ziju v nejakej demografickej bubline, ale v okamziku ked si budu svoje prve elektromobily kupovat ludia co si doteraz kupovali BMW, Fordy nebo treba Skodovku, tak uz pojdu pomaly do duchodu, ty pocitas, ze sa to zlozenie zakaznikov v case nemeni, ale zvlast u mladej generacie sa meni dost, trebars este pre vekovu kategoriu 40+ co su husakove deti auto stale znamena nejaky status symbol, ale v mladsej generacii 30+ uz je to iba skrinka na kolesach a moc to neriesia, ked potrebuju odvoz tak si objednaju uber, pripadne maju na lizacku nejake auta ktore striedaju co 2 roky
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    HERR_FLICK: dnes na autech na náplavce prý taky docela perlil, měl tam kamarády ze svého thinktanku a pak Vaculíka, který začíná vymýšlet divné věci..
    KEB
    KEB --- ---
    GOR: ty vole, tak přemýšlím trochu ne, kdo dneska ještě používá tlačítka a volant... :-D

    Sorry jsem musel
    GOR
    GOR --- ---
    COMODOR_FALKON: Nehadam se, jen nevim, mohl bys prosim jmenovat ty zastaralosti jmenovite, alespon ty nejpodstatnejsi?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: ok, ja ty ceny nesleduju ale myslel jsem ze to vyjde nastejno
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Tvl. Fabie taky umi vsechno a lidi si kupujou Lamba.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Ty levný ne, normálně se dá koupit telefon za 3-10 tisíc a umi všechno co potřebuješ, iPhone 12 stojí 20-30.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: 12mini stojí cca 3x tolik co stál můj telefon, umí toho ~stejně (vlastně má navíc akorát 2 GB RAM a nemá microSD kartu) a má s obdobnou baterkou papírově cca 70% výdrž (ve srovnání se stock verzí)

    Enyaq i Mach E jsou po technické stránce ve srovnání s Teslou zoufale zastaralé a jejich problémy jsou řešeny zoufale pomalu - spoléhají prostě na to, že kupci autům nerozumí a budou to hodnotit podle naleštěné kapoty - což nevylučuji, že časem fungovat bude, ale teď je to ještě IMHO pořád spíš o lidech co si Teslu koupili kvůli funkční hodnotě, než jako statusový symbol.

    Pokud se bavíš s někým o stavění kompů, kryptu a technice obecně a má prachy, nejspíš má i Teslu…
    Pokud je nemá, tak ji chce…

    Jinak zapomínáš dost na to, že pro úspěch je důležitá i resale value - což zatímco tu je dost lidí, co si nemůžou pořídit novou Teslu, ale ojetou ano (přičemž v praxi jde o držáky), tak u ostatních EV jsou funkční problémy hlášeny celkem pravidelně i u nových vozů, zvlášť pokud mají LG Chem baterie…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam