• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Mluvim o Tesle (autosteer ve meste), ktera predem varovat neumi. Autopilot varuje az v zatacce a vypne se v koliznim kurzu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: kde mas na divided highways take prudke zatacky prosim ta? :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MKBHD aktualne dela 1000 miles challange s Tesla Plaid a Mach-E a nejakym veteranem: https://twitter.com/MKBHD/status/1432337306023862277
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: "advance of an upcoming lane-merge or complex situation that requires driver intervention"

    Tak timhle uz je 10x lepsi nez Tesla, ktera ti zacne rvat v pulce zatacky u ktere mela vedet dopredu, ze ji nedokaze projet (kvuli maximalnimu uhlu otoceni volantu, ktery v EU smi provest)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tuto porovnanie s inymi systemami (aspon vidime ich marketingove nazvy) a ako obstali, je tam od tesly samo autopilot nie fsd, treba dodat ze supercruise je tiez dost geofencovany na zmapovane oblasti ("Super Cruise can only be used on pre-mapped, divided highways and it warns the driver in advance of an upcoming lane-merge or complex situation that requires driver intervention.")

    https://data.consumerreports.org/wp-content/uploads/2020/11/consumer-reports-active-driving-assistance-systems-november-16-2020.pdf
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO:
    BOBASH:

    Jako z technologického hlediska je to super věc a Tesla je v AI asi nejdál ze všech, ale prakticky to samo neumí ani zaparkovat alespoň stejně dobře jako průměrná žena :)

    Mají možná 99.9% hotovo, ale to poslední 0.1% jim ještě může zabrat 10 let vývoje. Takhle to prostě v softwaru a machine learning funguje. A dokud FSD nebude na 100% spolehlivé, tak je to uplně k hovnu a naopak je to funkce nebezpečná (svádí k nepozornosti).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Jasný, právníci v oficiální komunikaci říkaj regulátorům jednu věc ale Elonek a Tesla tvrdí zase věc druhou (že L5 už je skoro ready).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: umi sa to samo ucit, narozdiel od geofencovanych sluzieb, ktore sa nikam neposunu

    https://twitter.com/tesla_raj/status/1320482872159916032
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Neumí to reálně nic užitečného a nevypadá to, že by to mělo umět
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nemoze prist fsd alpha, lebo alfaverzie sa releasuju este pred betaverziami :) ale je pravda, ze je mozne ze sa nazov tej package este zmeni, ako sa to vola nie je podstatne, dolezite je co to dokaze a uz teraz to na pure vision dokaze viac veci ako konkurencia s radarmi a lidarmi, ked postavia dojo na trening, tak konkurencia zas bude mat co dohanat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, někdy něco vyvinou co bude mít Level 3+, ale s vysokou pravděpodobností to bude něco dost výrazně jinýho než FSD.

    Rád bych připomněl, že autonomii měl původně umět Autopilot, proto se tak jmenoval.

    Očekávám, že po FSD Alpha a FSD 1.1 přijde tak v roce 2027 něco jako Ultimate RoboDriving, který ti bude mět Teslu konečně změnit na robotaxík a nakonec dosáhne Lev4 autonomie (na novým HW), a následně na další verzi hardware R2D2 DroidDriving, která už to bude umět.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: tohle jsme tu probírali a jsem teda překvapen, že jsi si z toho nic nevzal a pořád tohle meleš :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: zas nevieme co je "beta" a co "produkce"? cital si aj clanok alebo iba nadpis?

    "[A] final release of City Streets will continue to be an SAE Level 2, advanced driver-assistance feature," continued Williams. "Please note that Tesla’s development of true autonomous features (SAE Levels 3+) will follow our iterative process (development, validation, early release, etc.) and any such features will not be released to the general public until we have fully validated them and received any required regulatory permits or approvals."
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tesla sama přiznává, že FSD je a bude Level 2 asistent řidiče.

    Tesla Admits Current ‘Full Self-Driving Beta’ Will Always Be a Level 2 System: Emails
    https://www.thedrive.com/tech/39647/tesla-admits-current-full-self-driving-beta-will-always-be-a-level-2-system-emails
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: já vim, dělám si srandu, to myslim udělal jako takovej benchmark, jestli mě paměť neklame
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Samozrejme z EV, ne hybridu :D

    Jinak docela me prekvapilo, ze superauta jako Ferrari jsou uz taky vetsinou umej jezdit na elektrinu. Ted jsem videl nejake, co umi dobijet baterku tim, ze pali benzin.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: No, nemel by to pouzivat nikdo. Divim se, ze to EU nezakazala, jako "pomazankove maslo" :D Tesla/Elon to ale propagujou ze vsech nejvic a porad mluvej o plne autonomii atd.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: vždyť to tam dal ceed PHEV :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tak ten Mach-E LR zas takove terno neni (porovnani s ostatnima EV na 12:58). Porad teda super ve svoji kategorii, bohuzel pomale nabijeni mu to kazi. Cekam kdo prvni da 1000km za 9h :)

    Ford Mustang Mach-e LR RWD 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=4TDOC2EuZJc
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Double Standard For "Tesla Autopilot" Versus Legacy Automaker ADAS Terminology | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/08/29/double-standard-for-teslas-autopilot-versus-legacy-automaker-adas-terminology/

    a to ten mercedesi "pilot" nevie ani poriadne navigovat mimo simulaciu, viz video co som nedavno postoval :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam