• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: umi sa to samo ucit, narozdiel od geofencovanych sluzieb, ktore sa nikam neposunu

    https://twitter.com/tesla_raj/status/1320482872159916032
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Neumí to reálně nic užitečného a nevypadá to, že by to mělo umět
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nemoze prist fsd alpha, lebo alfaverzie sa releasuju este pred betaverziami :) ale je pravda, ze je mozne ze sa nazov tej package este zmeni, ako sa to vola nie je podstatne, dolezite je co to dokaze a uz teraz to na pure vision dokaze viac veci ako konkurencia s radarmi a lidarmi, ked postavia dojo na trening, tak konkurencia zas bude mat co dohanat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, někdy něco vyvinou co bude mít Level 3+, ale s vysokou pravděpodobností to bude něco dost výrazně jinýho než FSD.

    Rád bych připomněl, že autonomii měl původně umět Autopilot, proto se tak jmenoval.

    Očekávám, že po FSD Alpha a FSD 1.1 přijde tak v roce 2027 něco jako Ultimate RoboDriving, který ti bude mět Teslu konečně změnit na robotaxík a nakonec dosáhne Lev4 autonomie (na novým HW), a následně na další verzi hardware R2D2 DroidDriving, která už to bude umět.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: tohle jsme tu probírali a jsem teda překvapen, že jsi si z toho nic nevzal a pořád tohle meleš :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: zas nevieme co je "beta" a co "produkce"? cital si aj clanok alebo iba nadpis?

    "[A] final release of City Streets will continue to be an SAE Level 2, advanced driver-assistance feature," continued Williams. "Please note that Tesla’s development of true autonomous features (SAE Levels 3+) will follow our iterative process (development, validation, early release, etc.) and any such features will not be released to the general public until we have fully validated them and received any required regulatory permits or approvals."
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tesla sama přiznává, že FSD je a bude Level 2 asistent řidiče.

    Tesla Admits Current ‘Full Self-Driving Beta’ Will Always Be a Level 2 System: Emails
    https://www.thedrive.com/tech/39647/tesla-admits-current-full-self-driving-beta-will-always-be-a-level-2-system-emails
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: já vim, dělám si srandu, to myslim udělal jako takovej benchmark, jestli mě paměť neklame
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Samozrejme z EV, ne hybridu :D

    Jinak docela me prekvapilo, ze superauta jako Ferrari jsou uz taky vetsinou umej jezdit na elektrinu. Ted jsem videl nejake, co umi dobijet baterku tim, ze pali benzin.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: No, nemel by to pouzivat nikdo. Divim se, ze to EU nezakazala, jako "pomazankove maslo" :D Tesla/Elon to ale propagujou ze vsech nejvic a porad mluvej o plne autonomii atd.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: vždyť to tam dal ceed PHEV :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tak ten Mach-E LR zas takove terno neni (porovnani s ostatnima EV na 12:58). Porad teda super ve svoji kategorii, bohuzel pomale nabijeni mu to kazi. Cekam kdo prvni da 1000km za 9h :)

    Ford Mustang Mach-e LR RWD 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=4TDOC2EuZJc
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Double Standard For "Tesla Autopilot" Versus Legacy Automaker ADAS Terminology | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/08/29/double-standard-for-teslas-autopilot-versus-legacy-automaker-adas-terminology/

    a to ten mercedesi "pilot" nevie ani poriadne navigovat mimo simulaciu, viz video co som nedavno postoval :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo... aha.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Jsou možná "vývojově novější", ale technologicky zaostalejší a jejich batterypacky jsou jen o málo lepší, než co měla Tesla v prvním roadsteru. Konstrukce, heatmanagement...

    Na to, že to vyvinuli jako platformu, kterou chtějí masově používat, tak bych čekal, že vyvinou větší úsilí na optimalizaci.

    To co jsem z rozborek viděl, mne úplně nepřesvědčilo - mají relativně dobrou kabeláž, ale ten zbytek se se fakt moc nepovedl a působí spíš jako improvizace někoho, kdo to lepil po večerech v garáži…
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja jsem teda neco mezi :D bydlim v centru maleho ac krajskeho mesta (snad uz ne na dlouho) a taky jsem auto moc nepotreboval dokud jsem nemel deti
    Ale nevozim v nem zadnej kus bydliste nebo jine infrastruktury :D
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    KEB: O carsharingu jako většinovým fenoménu můžou blouznit jen lidi z města co nepracujou rukama. Auto každýho člověka, co znám (od mladých po dědky), je něco mezi pojízdnou dílnou a kusem jejich domu. Nářadí, materiál, dokumenty, oblečení, věci pro údržbu dětí, osobní věci, léky... lidi co znají jen tramvaj a metro si představujou auto jako jinou formu MHD, tenhle aspekt pro ně vůbec neexistuje.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: přesně jak říkáš tady to věčný blouznění o carsharingu je reálné v metropolích, ale na menších městech a tuplem vesnicich je to naprostá halucinace, která nedává smysl snad v ničem nejmíň v ceně.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Tak lidi bydlící v centrech velkejch měst byli k autům vždycky chladnější – to není o nějakým generačním vývoji, kterej by vedl k tomu, že všichni přejdou na Tesly, pokud nezůstanou u carsharingu, ale prostě o tom, že ve velkým městě není auto potřeba.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Jo, Praha, Brno, Amsterdam…
    Ja se nikdy netajil tim, ze jsem mestskej clovek a navic ve vsech tech mestech jsem bydlel v centru. Chapu, ze mimo mesto to je jiny.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam