• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ELIJEN: Včera začala Tesla znovu odemykat supercharging u "salvaged" tesel.

    ELIJEN: Model 3 byl nejspíš v pohodě, moc se to neliší od testování během výroby.
    Pokud nedojde k proražení okna a zaplavení vnitřku, tak se nic moc nestane, pokud by k zaplavení došlo, je to na kompletní remake interiéru, jako u všech aut…

    ICS: Capable =/= capability :-/
    Stejně tak FSD je od počátku prezentováno jako cíl určitého vývoje, který bude postupně odemykat fíčury majitelům FSD packetu, tak jak se je podaří implementovat a legalizovat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Asi tak.

    Navíc u FSD se musíš dokonce PLNĚ věnovat řízení. Nesmíš pustit volant ani oči ze silnice. Třeba SuperCruise tě nechá pustit volant, to co má Honda tuším v Legendu tě (byť jen ve specifických situacích) nechá snad i nesledovat silnici.
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO:
    Pokud se u něčeho musím věnovat řízení, tak to rostě nemá Full Self-Driving Capability. Pokud by to tak bylo, tak by měla Full Self-Driving Capability i Škoda 120 po babičce, která se v kopci odbrzdí.

    Capable = "able to achieve efficiently whatever one has to do; competent." Což jaksi tady není.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: "Schopnost autonomní jízdy" je pořád lež, dokud to auto nebude schopný autonomní jízdy. Žádná Tesla není schopná autonomní jízdy a nic nenasvědčuje tomu, že by v brzký době byla.

    Navíc Musk výslovně tvrdil, že v dohledný době (resp. v době co už uplynula) budou Tesly schopný jezdit jako robotaxíky a tím vydělávat svým majitelům peníze, a že je lepší si FSD zaplatit co nejdřív, protože pak bude dražší, neb jeho "hodnota" je mnohem vyšší, snad i vyšší než hodnota auta (protože si na sebe vydělá jako "taxikář").

    Žádná Tesla jako robotaxík jezdit hned tak nebude, a je vysoce pravděpodobný, že žádná dnes vyrobená Tesla to nezvládne ani teoreticky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: asi si na hodinach cudzich jazykov nedaval pozor, tak si pomoz google translate:

    Google Translate
    https://translate.google.com/?sl=de&tl=cs&text=Volles%20Potenzial%20f%C3%BCr%20autonomes%20Fahren&op=translate
    https://translate.google.com/?sl=en&tl=cs&text=Full%20Self-Driving%20Capability&op=translate

    "schopnost autonomnej jazdy" je u tvojho prikladu s lahodnym pivom nieco ako "s prichuti lahodneho piva", pokial to ten uzivatel nepochopi, tak mozno by mal odovzdat obciansky preukaz
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Motory nejsou problém tam ani tam, jsou vodotěsný, baterky jsou taky vodotěsný, nemůžeš si dovolit, aby se to vyzkratovalo když projedeš kaluž.

    Ale když to zatopí povodeň, tak máš celej vnitřek auta zadělanej vodou a hlavně bahnem, což je téměř neopravitelný víceméně u čehokoliv. Ani tam nemusíš mít elektroniku, stačí promočený a rezivějící konektory a kabeláž, zničený čalounění, zrezlý panty a pohyblivý části.

    Auto vytopený od povodně je automaticky totálka i kdyby to bylo ICE ze 60. let. Teoreticky se to dá opravit, ale je to buďto šílená práce nebo už to nikdy nebude ono.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SHEFIK: Elon Musk samozrejme zase lhal ... staci se podivat na videa od Rich Rebuilds, kde se kouka dovnitr Tesel (vetsinou Model S). Otazka je, jak ten Model 3 dopadl po dojezdu. Ta voda se k elektronice nemusi dostat hned.

    BOBASH: Nevim, s utopenym autem nemam nastesti zkusenost, ale nejake stare ICE, kteremu "jen" natekla voda do motoru by asi slo opravit. Teslu, ktera ma usmazenou elektroniku proste neopravis ani oficialne ani neoficialne. V tom se to trochu podoba zas tem iPhonum :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: To bude platit pro všechny auta, ne pro všechny elektromobily. Zrovna pohonný ústrojí zvládá vodu v pohodě, v prdeli jsi jakmile zatopíš interiér.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    ELIJEN: To, ze utopeny auto jde na vrakoviste bude platit asi pro vsechny elektromobily. Otazkou je, jak jsou proti utopeni zabezpeceny z vyroby. Mas tam i videa

    Elon Musk Says the Tesla Model S (Kind of) Doubles as a Boat
    https://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/a21421/elon-musk-model-s-boat/

    WATCH: Tesla Model 3 Made In China Drives Through Flood: Is It Waterproof?
    https://www.ibtimes.com/watch-tesla-model-3-made-china-drives-through-flood-it-waterproof-2872950
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: Když má něco název "lahodné pivo" a u toho disclaimer "nejedná se o lahodné pivo, ale je to ve skutečnosti jed na krysy," tak jde jen stěží tvrdit, že je chyba uživatele, že neumí číst. Konec konců je stejného názoru i německý soud.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Tesla nic netvrdi, produkt full self-driving sa nepredava a nefunguje pre vseobecnu verejnost

    https://twitter.com/elonmusk/status/1433227637351088128

    predava sa schopnost fsd auta a je tam jasne napisane co to dokaze, to ze niekto nevie citat mi pride vo svetle zlozitych konfiguratorov ostatnych automobiliek ako dost paradoxne :)

    Full Self-Driving Capability
    $10,000

    The currently enabled features require active driver supervision and do not make the vehicle autonomous. The activation and use of these features are dependent on achieving reliability far in excess of human drivers as demonstrated by billions of miles of experience, as well as regulatory approval, which may take longer in some jurisdictions. As these self-driving features evolve, your car will be continuously upgraded through over-the-air software updates.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, ale Tesla jediná tvrdí, že je to "full self-driving". Na poměry Lev2 asistentů je systém Tesly fakt dobrej, ale není to to, co říkaj, že to je.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jde o to jak moc utopený. EV vydrží o trochu víc vody než ICE, protože ti nevadí voda v motoru. Ale jakmile ti nateče do interiéru, tak jsi v prdeli ať jezdíš na cokoliv.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SHEFIK: Obojzivelnost? Utopene Tesly jdou vetsinou na vrakoviste. Oprava drazsi nez porizeni nove a kdyz se ti to precejen povede, tak zapomen na Supercharging a SW updaty.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Canalys Newsroom- Global electric vehicle sales up 160% in H1 2021 despite supply constraints
    https://www.canalys.com/newsroom/global-electric-vehicle-sales-up-160-in-h1-2021-despite-supply-constraints

    2,6M za první půlrok, když to půjde dle předchozích let tak budeme letos na 5,5M celkem (je to včetně PHEV)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm kolega popisuje ako sa dnes dvakrat skoro vybural v bavoraku s asistentom riadenia, ale nefunguje to iba u tesly zejo :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tesla muze komunikovat dalsi konkurencni vyhodu, jejich obojzivelnost je ready for climate change

    New york vcera
    https://twitter.com/blkahn/status/1433251179719532546?s=20
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavé...
    StoreDot Announces 4680 Battery Cells Rechargeable In 10 Minutes
    https://insideevs.com/news/530254/storedot-4680-cells-10minutes-charging/amp/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    zrovna jsem si googlil co se ví o ID.2 a prej se má představovat 2023 s tím že to bude zase jakoby SUV, takže ekvivalent Kamiqu možná
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: to si dost myslim, ze zvladnou
    2026 je pro vw rok, odkdy jedou plny elektro
    na taycanu zacli pracovat v roce 2015, a to to vyvijeli z niceho, ted uz navazujou
    grafenovy baterie uz se realne pouzivaj v beznejch zarizenich
    s velkovyrobou a drastickym poklesem ceny, kdy uz nemusis calovat megadrahej vyvoj par vyrobenejma kusama myslim bude realny presne v tech cenach a kapacitach co pises vyrobit bezny EV auto, ktery se navic diky novy generaci baterii nabije tak rychle, ze te u toho levnyho nebude srat ani wtlp dojezd 400km, kdy na dalnicich budes kazdejch 250km stat v radu minut u stojanu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam