• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: fsd je beta a tesla to hra na istotu, preto najprv system testuje aj sam musk a ked uznaju, ze je to ok, tak az potom sa rolluje update pre betatesterov, public to nie je a ludia co si kupuju fsd option to kupuju hlavne kvoli tomu, ze vedia, ze v buducnosti to bude mat vacsiu cenu, ani tesla fanboy si to nekupi s tym ze "wau autonomne riadenie", lebo vie ze to tak momentalne nie je, ale ten system sa vdaka OTA updatom stale zlepsuje, ostatne aj preto bol uz minuly rok 2. najlepsi komercny ADAS ako som uz postoval kdesi v historii

    Cadillac's Super Cruise Outperforms Other ADAS - Consumer Reports
    https://www.consumerreports.org/car-safety/cadillac-super-cruise-outperforms-other-active-driving-assistance-systems/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Technologicky ten rozdíl vidím.

    Ty zase nevidíš rozdíl mezi systémem, který umožňuje přestat řídit, a systémem, který neumožňuje přestat řídit.

    FSD je k ničemu, protože když nebudeš 100% času věnovat 100% pozornosti řízení, tak nakonec nabouráš. Jako řidiči ti NEPŘINESE NIC.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Cruise control není asistent udržení v pruhu, ale tempomat (zařízení, který udržuje konstantní rychlost). Takže SuperCruise zní dokonce jen jako "vylepšený tempomat".
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tak urcite je tam technologicky velkej rozdil, ale prakticky je to jedno, kdyz stejne musis pri jizde davat 100% pozor. U toho Supercruise alespon min lidi napadne za jizdy nedavat pozor.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: otazne ako dlho im to bude fungovat: "Using LiDAR mapping technology, we’ve mapped over 200,000* miles in the U.S. and Canada, and counting, of compatible roads."

    niekde nieco rozkopu nejake pruhy a hands-free nebude hands-free, lebo si s tym supercruise neporadi, to vazne nevidite ten rozdiel medzi staticky mapovanym systemom, ktory sa mozno obcas updatne a dynamicky sa uciacim systemom, ktory sa zlepsuje a updatuje s kazdym prejazdom lokality?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Supercruise zni jako vylepseny cruise control (asistent drzici te ve tvem pruhu). Full Self Driving zni (a je to Elonkem prezentovane) jako, ze to umi samo ridit. Dokonce je to tak vaznej problem, ze to ma vlastni nazev: Autonowashing.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: supercruise ta necha iba na niektorych zmapovanych dialniciach, to ti teda nevadi, ze sa to nevola "geofenced supercruise"? to je tiez len taka autonomia s prichutou lahodneho piva :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    KEB: O grafenovejch bateriich se pise uz 20 let, ze "pristi rok" vyjdou. Takze dokud to fakt nebude na trhu, tak tomu neverim :)
    KEB
    KEB --- ---
    Šach-mat: Nová grafenová baterie může ohrozit prvenství Tesly na poli elektromobility — Solární Novinky
    https://www.solarninovinky.cz/sach-mat-nova-grafenova-baterie-muze-ohrozit-prvenstvi-tesly-na-poli-elektromobility/

    Už to tu sice bylo, ale jestli je to opravdu pravda, tak čeká západní svět velký mrzeni
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: upřímně jsem za tu PITOMOU legislativu docela rád...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, ruce na volantu máš mít hlavně proto, že FSD je beta a ještě pořád dělá dost chyb.

    Tesla: "it may do the wrong thing at the worst time"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ruce na volantu je nutný mít proto, že FSD stále nejenže občas neví, ale taky neví, že neví, a proto bourá nebo se snaží bourat. Když pustíš volant, tak dřív nebo pozdějc nebo něco trefí.

    Mílovými kroky se určitě blíží, jenomže...

    Waldemar Matuška - Tisíc mil (Duskor)
    https://www.youtube.com/watch?v=PJtsDxYYnV8


    Snažit se jít od začátku po plný autonomii všude je v tuhle chvíli nesmysl. Mnohem užitečnější je omezená možnost Lev3/4 autonomie třeba na dálnici, než se snažit naučit to jezdit samo po městě...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ten slib stále platí a Tesla se k němu (po technické stránce) blíží mílovými kroky…
    …co to brzdí, je legislativa, JEN kvůli které je nutné mít ruce na volantu…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jmenuje se "plně samořídící" a Musk sliboval robotaxíky.

    Robotaxíky nejsou a není to ani částečně samořídící, musíš to furt řídit.

    Elon Musk Promised 1 Million Tesla Robotaxis by the End of 2020. Where Are They?
    https://www.thedrive.com/news/38129/elon-musk-promised-1-million-tesla-robotaxis-by-the-end-of-2020-where-are-they
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ELIJEN: Včera začala Tesla znovu odemykat supercharging u "salvaged" tesel.

    ELIJEN: Model 3 byl nejspíš v pohodě, moc se to neliší od testování během výroby.
    Pokud nedojde k proražení okna a zaplavení vnitřku, tak se nic moc nestane, pokud by k zaplavení došlo, je to na kompletní remake interiéru, jako u všech aut…

    ICS: Capable =/= capability :-/
    Stejně tak FSD je od počátku prezentováno jako cíl určitého vývoje, který bude postupně odemykat fíčury majitelům FSD packetu, tak jak se je podaří implementovat a legalizovat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Asi tak.

    Navíc u FSD se musíš dokonce PLNĚ věnovat řízení. Nesmíš pustit volant ani oči ze silnice. Třeba SuperCruise tě nechá pustit volant, to co má Honda tuším v Legendu tě (byť jen ve specifických situacích) nechá snad i nesledovat silnici.
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO:
    Pokud se u něčeho musím věnovat řízení, tak to rostě nemá Full Self-Driving Capability. Pokud by to tak bylo, tak by měla Full Self-Driving Capability i Škoda 120 po babičce, která se v kopci odbrzdí.

    Capable = "able to achieve efficiently whatever one has to do; competent." Což jaksi tady není.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: "Schopnost autonomní jízdy" je pořád lež, dokud to auto nebude schopný autonomní jízdy. Žádná Tesla není schopná autonomní jízdy a nic nenasvědčuje tomu, že by v brzký době byla.

    Navíc Musk výslovně tvrdil, že v dohledný době (resp. v době co už uplynula) budou Tesly schopný jezdit jako robotaxíky a tím vydělávat svým majitelům peníze, a že je lepší si FSD zaplatit co nejdřív, protože pak bude dražší, neb jeho "hodnota" je mnohem vyšší, snad i vyšší než hodnota auta (protože si na sebe vydělá jako "taxikář").

    Žádná Tesla jako robotaxík jezdit hned tak nebude, a je vysoce pravděpodobný, že žádná dnes vyrobená Tesla to nezvládne ani teoreticky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: asi si na hodinach cudzich jazykov nedaval pozor, tak si pomoz google translate:

    Google Translate
    https://translate.google.com/?sl=de&tl=cs&text=Volles%20Potenzial%20f%C3%BCr%20autonomes%20Fahren&op=translate
    https://translate.google.com/?sl=en&tl=cs&text=Full%20Self-Driving%20Capability&op=translate

    "schopnost autonomnej jazdy" je u tvojho prikladu s lahodnym pivom nieco ako "s prichuti lahodneho piva", pokial to ten uzivatel nepochopi, tak mozno by mal odovzdat obciansky preukaz
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Motory nejsou problém tam ani tam, jsou vodotěsný, baterky jsou taky vodotěsný, nemůžeš si dovolit, aby se to vyzkratovalo když projedeš kaluž.

    Ale když to zatopí povodeň, tak máš celej vnitřek auta zadělanej vodou a hlavně bahnem, což je téměř neopravitelný víceméně u čehokoliv. Ani tam nemusíš mít elektroniku, stačí promočený a rezivějící konektory a kabeláž, zničený čalounění, zrezlý panty a pohyblivý části.

    Auto vytopený od povodně je automaticky totálka i kdyby to bylo ICE ze 60. let. Teoreticky se to dá opravit, ale je to buďto šílená práce nebo už to nikdy nebude ono.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SHEFIK: Elon Musk samozrejme zase lhal ... staci se podivat na videa od Rich Rebuilds, kde se kouka dovnitr Tesel (vetsinou Model S). Otazka je, jak ten Model 3 dopadl po dojezdu. Ta voda se k elektronice nemusi dostat hned.

    BOBASH: Nevim, s utopenym autem nemam nastesti zkusenost, ale nejake stare ICE, kteremu "jen" natekla voda do motoru by asi slo opravit. Teslu, ktera ma usmazenou elektroniku proste neopravis ani oficialne ani neoficialne. V tom se to trochu podoba zas tem iPhonum :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam