• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    Baterie budoucnosti. Inovativní lithium-sirné akumulátory využívají českého patentu | Týdeník pro ekonomiku, politiku a byznys
    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/baterie-budoucnosti-lithium-sirne-baterie-elektromobily
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak já věřím tomu, že to ta Tesla zrecykluje a to bez černoušků.

    Což je možná i eko, ale rozhodně ne levný.

    Ale normální automobilky pořád dělají věci, který se vesměs dají opravit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to bude potom komicke sledovat ten marketing o tom ako su "green" ked budu servisy produkovat tony elektroodpadu co budu rozoberat az cernoskovia v Agbogbloshie :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nefungují ani jedním, naúčtujou si 2 000 euro za komponenty a 3 000 euro za výměnu :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: urcite neni, ale nevidel som faktury z autorizovaneho servisu, tak to neviem povedat akym sposobom operuju, tipujem ale ze tiez tym druhym, kedze to tvori vacsinu marze automobiliek
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já furt nějak nechápu, v čem je v tomhle rozdíl u elektromobilů? Ono když se ti dneska rozbije na benzínovým S500 ten o něco menší displej, tak je to nějakej zásadní rozdíl?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Nerika se tomu Blokova vyjimka? Mam pocit, ze EU tohle dost resila
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: uvidime no - az sa pokazi na nejakom eqs ten giganticky display ci si servis nauctuje 10 euro za suciastku a 500 euro za pracu za vymenu toho jedneho kondiku alebo ci si nauctuju 2000 euro za komponentu celeho displeja a 100 euro za vymenu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Je rozdíl mezi tím, že je nějaká oprava složitá (viz ta výměna žárovky) a že nejde. I u moderních aut si tu žárovku vyměníš, akorát u spousty z nich se s tím budeš mrdat dvě hodiny, protože musíš sundat šest jinejch věcí. Ale sundáš je.

    Rozdíl mezi Teslou a zbytkem není v tom, že dělá elektrická auta, ale v přístupu.

    Třeba VW a ostatní jeho značky má normálně servisní techniky schopný rozebrat baterku a vyměnit její komponenty, Tesla mění celou.

    A ad neautorizovaný servisy – téměř určitě budou, stejně jako dneska běžně servisy třeba repasujou turbodmychadla nebo jiný věci, který byly před pár desítkama let sci-fi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no hl, v novsich autach uz si tiez sam nevymenis ani zarovku, tesla je tam uvedena ako paralela so smartphonom, kedze je prvy velky vyrobca elektromobilov, otazne ako sa k tomu postavia napr. nemecke automobilky, myslis, ze budu existovat neautorizovane servisy pre vsetky tie elektricke mergly a skodovky?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U aut je samozřejmě right to repair o dost zásadnější než u telefonů a podobně, a netýká se to jen elektromobilů. Ještě víc než aut se to ostatně týká třeba traktorů a podobný techniky, problémy s tím, že když si v USA koupíš novej traktor, tak na něm nic neuděláš bez toho, aby sis pozval technika s drahou diagnostikou, byly jedna z příčin zrodu tady těch snah.

    A Tesla je v tomhle ohledu samozřejmě naprosto příšerná.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U aut je samozřejmě right to repair o dost zásadnější než u telefonů a podobně, a netýká se to jen elektromobilů. Ještě víc než aut se to ostatně týká třeba traktorů a podobný techniky, problémy s tím, že když si v USA koupíš novej traktor, tak na něm nic neuděláš bez toho, aby sis pozval technika s drahou diagnostikou, byly jedna z příčin zrodu tady těch snah.

    A Tesla je v tomhle ohledu samozřejmě naprosto příšerná.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    okrajovo elektromobily, ale postujem hlavne z dovodu zamyslenia nad opravitelnostou elektrickych vozidiel, robia tam paralelu medzi elektronikou (mobily, tablety, laptopy) a elektromobilom, kde si vyrobca drzi nastroje a postupy u seba a nedava moznost tretej strane na opravu, pritom ich oprava vacsinou znamena vymena kus za kus, lebo je to rychlejsie a pre nich lacnejsie ako mat servisakov, ktori su schopni vymenit iba toho jedneho konkretneho svaba alebo ten jeden nafuknuty kondik na celej doske, ktory je pricinou problemu

    hovoria konkretne o tesle, ale rozmyslaju ako to bude u ostatnych vyrobcov ci to budu tiez kopirovat a jak moc je to zelene, ked miesto jednej malej suciastky sa zahodi cela velka komponenta

    An honest conversation with the man, the legend, Rich Benoit
    https://www.youtube.com/watch?v=gNKfzEiFcxk
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    uvidime kedy nas po serpentinach povozi supercruise v cadillacu

    [FSD Beta 10] Lombard St - San Francisco (0 interventions)
    https://www.youtube.com/watch?v=0Qxi8OhCmOI
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: no hej beriem to zo svojho hladiska, my ked jazdime tak so sebou nevozime pol obyvacky, ale tak 2 ruksaky a cestou od nasich bednicku s nabalenym jedlom, nafukovaci skakaci hrad do chorvatska si v tom sebou neodvezes to je pravda :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Taycan ma min mista nez Model 3, takze to "celkom" je dost relativni.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Btw v Cine za 8 mesicu prodali 1,7M dobijecich vozidel

    China set to sell 1.7 million NEVs between Jan-Aug, nearly tripling on-year | Reuters
    https://www.reuters.com/world/china/china-set-sell-17-million-nevs-between-jan-aug-nearly-tripling-on-year-2021-09-04/
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    BOBASH: diky!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: taycan sa inak tiez da pouzit ako rodinny sedan celkom
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam