• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nejen každej displej. Třeba elektricky stahovaný okno obsahuje čip, klimatizace jich obsahuje několik, každou blbost v autě řídí nějakej čip.

    A tady je vysvětlený, proč automobilky prostě nemůžou používat nejnovější čipy třeba z telefonů, a proč je problém s nedostatkem. Výrobcům čipů se nechce vyrábět "starý" čipy, pro automobilky je nereálný je rychle nahradit, protože každá změna klíčový komponenty se musí otestovat, což trvá asi éon času a stojí gazilion dolarů.

    U smartphonu je totiž jedno, že přestane za pět let fungovat. U auta to poměrně dost vadí. A musí fungovat každej debilní čip třeba právě na to okno – včetně toho, že je umístěnej ve dveřích kterejma se mlátí, kam se dostává vlhkost a tak.

    Prostě další problém na téma "vyrábět auta není jako vyrábět počítače".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, ty data mezi sebou se dají srovnávat, srovnat je třeba s udávanou spotřebou nebo výsledkem jiných testů/jiných aut bez přepočtu nejde. Kromě toho že spotřeba při konstantních 115 km/h je pro Evropana taky dost zbytečnej údaj :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    to je stejně dokurvená inverzní funkce, jako MPG
    úplně nenávidim, když to musim v hlavě převádět na l/100km
    fakt amíci a ty jejich míry typu MassshootingPerHamburger dopíči

    nebo moje auto ujede 40 latí na jeden ješí sud
    Simpsons Grandpa On The Metric System
    https://youtu.be/z5-s-4KPtD8


    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nemuze to teda nekdo prepocitat a dat to sem at to nepocita kazdej zvlast? :) (a ano, mne se aktualne nechce, mozna poĺpp az na kompu - spatne auditko, nevadi :D )
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: 100/(udaj*1,625) to neni tak tezky, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no tam ti vyjde to iste akurat v opacnom poradi, to co bude mat najmenej kWh/100 je najefektivnejsie
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nedají se srovnávat s u nás běžnýma údajema, který jsou v kWh / 100 km. A přepočítávat se mi to nechce :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ako ze sa nedaju zrovnavat? vsak to co ujede na kwh najdalej je najefektivnejsie :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Akorát jsou to čísla úplně na prd, protože jsou po americku a nedají se tudíž srovnávat :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Jen pro info:
    udělal jsem si výpis efektivnosti jednotlivých EV z tohoto YT kanálu https://www.youtube.com/channel/UCdX0BJNon1c6GfOdeS3pyDw

    N. Leaf - 3,4 miles /kwh
    Ch. Bolt - 3,4 miles / Kwh
    BMW I3 - 3,6 miles kwh
    e mini - 3,7 miles / kwh
    tesla Y - 3,8miles / kwh
    H Kona - 3,9 miles/ kwh
    Tesla 3 - 4,2 miles / kwh
    Ionig - 4,5 miles / kwh

    Všechno měřeno při dálniční jízdě v cca 115km/h
    KEB
    KEB --- ---
    Podle šéfa VW nemá vodík smysl. Nic jiného ani říkat nemůže, stejně jako Elon Musk - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/podle-sefa-vw-nema-vodik-smysl-nic-jineho-ani-rikat-nemuze-stejne-jako-elon-musk/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Knihu jizd musis psat jen pokud uplatnujes nejaky odecet.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Nevíte jak to je s knihou jízd u elektromobilu? Musí se psát:
    1. Když nabíjím zdarma u lidlu?
    2. Když nabíjím přímo ve firmě?
    3. Když nabíjím u třetístrany a platím za to?

    U trojky určitě, ale co situace jedna a dvě?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na tomto ma zaujalo, ze obvinili aj miesto kde tomu ozungerovi pred jazdou naliali alkohol... s takym trasovanim zodpovednosti budu zachvilu v texase zatvarat muzov len za to ze maju vo varlatach semeno, z ktoreho moze vyrast nejaky terorista :)

    Opinion: Tesla is getting sued by cops because a drunk driver was behind the wheel
    https://www.teslarati.com/tesla-sued-drunk-driving-autopilot/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    After nearly 12 months of real-world testing, Tesla’s first batch of ~2,000 FSD Beta testers have not recorded a single accident.

    Tesla’s Elon Musk admits that FSD Beta should probably not have NDAs
    https://www.teslarati.com/tesla-elon-musk-fsd-beta-nda-canceled/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FEDAJKIN: Pravda… S tím, že třeba budoucí FSD HW4 má být 7nm technologie…

    Oproti tomu "tradiční automobilky" spoléhají na 180nm technologii - COMODOR_FALKON.

    To by se dalo ještě nějak pochopit u NASA
    (BOBASH), protože tam je řádově větší problém s odstíněním radiace a vysokoenergetických částic a možnými důsledky…

    Nicméně, rýsuje se další problém - a to pro všechny:
    Sorry folks, the tech supply crisis just got a lot more complicated | PC Gamer
    https://www.pcgamer.com/sorry-folks-the-tech-supply-chain-just-got-a-lot-more-complicated/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Jasně, lhal jsem, každej displej má svůj Intel Atom ještě
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: Neplette si prosim čipy a řídící jednotky. V autě je fakt víc čipů než 8 :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: jak jeden cip? ako jeden druh? lebo minimalne na fsd su redundantne a teda po dva
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam