FEDAJKIN: Nejen každej displej. Třeba elektricky stahovaný okno obsahuje čip, klimatizace jich obsahuje několik, každou blbost v autě řídí nějakej čip.
A tady je vysvětlený, proč automobilky prostě nemůžou používat nejnovější čipy třeba z telefonů, a proč je problém s nedostatkem. Výrobcům čipů se nechce vyrábět "starý" čipy, pro automobilky je nereálný je rychle nahradit, protože každá změna klíčový komponenty se musí otestovat, což trvá asi éon času a stojí gazilion dolarů.
U smartphonu je totiž jedno, že přestane za pět let fungovat. U auta to poměrně dost vadí. A musí fungovat každej debilní čip třeba právě na to okno – včetně toho, že je umístěnej ve dveřích kterejma se mlátí, kam se dostává vlhkost a tak.
Prostě další problém na téma "vyrábět auta není jako vyrábět počítače".