• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COWBOY: Může ho vyděsit, ale není to tak pravděpodobný, protože řidič MYSLÍ.

    To, co my vnímáme jako jednoduchou situaci, že chodec přechází silnici, je výsledek šíleně složitých procesů v našem mozku, který nám umožní identifikovat, že je to chodec, vůbec vědět, co chodec je, předpokládat způsoby, jak se chodec může chovat atd.

    I pokročilá neuronová síť není schopná uvažovat, má tam jen nějaký procesy, který vedou k jiným procesům.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ked si precitas co je to mysleni a kognitivne procesy, tak zistis, ze to nie je zasa az tak odlisne od toho co je machine learning, mysleni vznika tiez na zaklade predchodzich priradovania vyznamu objektom akurat ze clovek sa to uci cely zivot a AI sa to v porovnani s ludskym zivotom nauci za par okamihov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo a ještě jedna věc, kterou si neuvědomuješ, když se bavíme o těch 99% úspěšnosti. Řidič musí za třeba jedno přejetí Prahy řešit tisíce jednotlivých situací. Něco, co funguje na 99%, tě cestou z Čerňáku vybourá ještě před Palmovkou...

    99,999999% už se může blížit tomu, co potřebujeme...
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    BOBASH: Jako by odraz ve výloze nemohl vyděsit i řidiče. Nebo stín.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Protože FSD nemyslí. Ty prostě vidíš chodce na přechodu, a poznáš ho i když ti bude třeba splývat s odrazem za ním, nebo něco takovýho.

    PROTOŽE MYSLÍŠ.

    FSD dělá věci jako že si splete měsíc s oranžovým světlem na semaforu. Stejně tak pro něj může bejt problém rozeznat chodce vs. třeba obraz ve výloze. A když to špatně vyhodnotí, tak prostě nepozná chodce.

    Ty furt vycházíš z toho, že FSD ví, že je tam chodec, protože ho bereš jako nějakýho myslícího androida. FSD proboha není gAI!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: akym sposobom je "chodec jdouci pres prechod" nepredvidana situacia? to auto moze samo na zaklade toho ze je tam prechod vopred zvysit awareness treshhold a automaticky znizit rychlost tak, aby bolo schopne pred prechodom bezpecne zastavit, toto sa nedeje ani niektorym ludskym soferom, dnes a denne sa mi v brne na bohunickej stava, ze idem cez prechod, auto v mojom pruhu zastane a auto v protismere ani nespomali, lebo pocita, ze prechod prejdem... keby zakopnem alebo musim nahle zastavit, tak nema sancu zabrzdit
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Problém je ta nevyrovnanost. To, co vidím na videích FSD, je stejnej typ problému, jako vidím při překládání za pomoci DeepL.

    Třeba 99% dokumentu to přeloží tak, že čumíš, jak je to dobrý. V 1% to přeloží klíčovej popisek produktu přesně naopak. Třeba z "nikdy nemyjte v ředidle" udělá "myjte zásadně v ředidle".

    Do toho to občas udělá to, že to třeba vynechá větu nebo naopak přeloží větu dvakrát.

    Což je podobný jako to, co dělá Autopilot/FSD.

    Vy si pořád představujete, že co pro autopilota je těžký to samý co pro člověka a vice versa. FSD možná nebude mít problém vyhnout se přistávajícímu UFO, ale někdy prostě přehlídne náklaďák nebo betonovou zeď. Nebude problém, aby reagovalo ve zlomku sekundy – ale taky se může stát, že nezareaguje vůbec.

    Základní totiž je, že AI NEMYSLÍ.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže ty pořád nechápeš ten drobnej detail, že ta "neznámá událost" nemusí být létající popelnice nebo běhající stan.

    Může to bejt chodec jdoucí přes přechod za kterým je výloha s odrazem slunce.

    Podívejte se na ty videa s FSD, zatím to naprosto běžně nezvládá naprosto elementární věci, chová se to v lepším případě jak ožralý a občas to má tendenci naprosto nepředvídatelně trefit věc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TEAPACK: pozor v 99% to zareaguje v pohode, ale kriticke je prave to 1%, on Bobash kazdy den na ceste natrafi na nejaku nepredvidanu udalost, s ktorou ma problem si poradit aj skuseny ridic :) akurat ten ridic sa o to nestihne v priebehu par sekund podelit s celym fleetom dalsieho milionu aut, takze sa to moze kludne zdat nepredvidane aj dalsim 10 ridicom co idu za nim, alebo tam idu na druhy den alebo o 10 rokov neskor a mozno sa to znova stane aj tomu skusenemu ridicovi, lebo na to za tych 10 rokov zabudne na rozdiel od toho kremikoveho uloziska
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: ale výhoda neuronovek narozdíl od hard-coded věcí je ta, že jí zvládneš celkem rychle naučit na novou věc, teoreticky i za běhu - ale za běhu to nikdo v automotive dělat nebude, protože by to neprošlo přes bezpečáky =) a pokud se objeví novej typ překážek - běhající stany, létající popelnice, ... - tak s tím nebude takový problém...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže neví co vidí.

    Umí jen reagovat na to, že když vidí nějakej pattern, tak má nějak reagovat, ale když se ten pattern trochu změní, tak už reakce nemusí být schopná.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PEPAZZ: páč je to elektrokolo na který někdo nalepil plastovej obal, váží to pod sto kilo... tyhlety bazmeky, co se tvářej jako skoroauto, ale ve skutečnosti máš při bouračce menší šanci na přežití než chodec, jsou imho akorát zkratka do velký špatný.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ty tříkolky budou asi fakt efektivni a bude to mit neco do sebe
    ELF solar car-bike for driver + 2 kids, equals 1800mpg
    https://www.youtube.com/watch?v=r_xDuHuk4_E
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Aptera commutes just on solar, gets 1K mile-range when full
    https://www.youtube.com/watch?v=69_iKArvJBk
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BEV market share in China in September: 17.44% and plug-in (BEV + PHEV) share is 21%
    BEV sales = 276,000 (+211% YoY)

    PHEV = 57,000 (+164% YoY)

    BEV share has reached a record high of 17.44% in September and the total plug-in share reached 21%.

    The majority (83%) of the plug-in sales are BEVs in China.

    Overall vehicle sales dropped by 17% while EV sales grew by 202% YoY. So, ICE sales declined by more than 17%.

    The total battery volume used is 15.7 GWh which makes it an average of ~47 kWh per vehicle including BEV and PHEVs. 60% of the batteries are of LFP chemistry.

    China had a target of 20% NEV sales by 2025. The September share (21%) is already ahead of the target. It may even cross 25% in December. What will be the share by 2025?

    https://twitter.com/DKurac/status/1447802354959458312
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: to nezpochybňuju, určitě se mu povedlo spousta věcí a jeho inženýři mají extrémní skill. Jenom jeho prohlášení ohledně funkcí, funkcionalit a obecně technologií bývají občas trošku volněji navázané na realitu, než by bylo vhodné.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: tak vselico sa mu uz podarilo, napriklad vybudovat funkcnu automobilku co zatial stale nekrachla aj ked podla uolstrytu a shorterov krachuje kazdy rok uz niekedy od 2008, tak ma moju doveru
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: Když to říká Elon na Twitteru, tak to musí být pravda :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tesla sa to ale narozdiel od radaru nauci, lebo to "uvidi"

    https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/1447588987317547014
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    FORTRESS: to má i S class :)
    ´
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam