• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: jestli mam bejt optimistickej, tak pár kousků možná koncem příštího roku, neni dost baterek a jen tak nebude
    KEB
    KEB --- ---
    https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla-megacharger-stavba-nevada

    Tak co myslíte vyjede už konečně semi nebo zase ne?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RSZ: jak mozes vediet ze mu tam zrovna nepotece cezhranicna elektrika z nemeckych veternikov?
    RSZ
    RSZ --- ---
    BOBASH: tvl! Tak to z VARŠAVY zpět jedeš z 9% na elektriku z Turowa, DÍKY!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Tak pojďte řešit ty solid state baterky nebo něco.

    Já vám zejtra za odměnu napíšu, jak dobře se jede na elektriku do Varšavy :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    hele nechcete ohledně autonomního řízení zasírat nějaký jiný auditko?
    případně tohle přejmenovat na něco jako "AV - Bobash vs. zbytek světa"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jo a ještě mi teda nikdo nevysvětlil, k čemu je teď (nebo v nejbližších měsících/letech) uživateli užitečný FSD?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jinak třeba současný Audi A6 už Level 3 na dálnici technicky umí, ale čeká, až to bude legální. SuperCruise, BlueCruise a podobný věci budou asi blízko.

    Plus není úplně nepravděpodobný, že "mind-off" (můžeš si třeba číst nebo spát – jediná úroveň, kdy to dává opravdu smysl) řízení na dálnici bude podmíněný nějakým upgradem infrastruktury.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: S označeným zúžením už si poradí i asistenty ve škodovce, to není tak těžký. Sice to ještě neumí úplně, ale vyladit to je docela blízko, oproti ježdění po městě.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tyvole, jel si někdy v posledních deseti letech po d1? Najít na ní kilák bez omezení, kužele nebo dělníka je docela umění...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Ano, taková situace je průser. Ale už samotný fakt “něco stojí na dálnici” je průser a děje se to extrémně zřídka - i stojící věc na krajnici je vzácná, stojící věc v pruhu výjimečná a v naprosté většině případu se o ni ví dopředu (zácpa).
    ICS
    ICS --- ---
    BLOWUP: no....jezdí...

    Collision With Paralympic Athlete Forces Toyota To Halt Self-Driving Bus Service In Olympic Village
    https://www.forbes.com/sites/peterlyon/2021/08/28/collision-with-paralympic-athlete-forces-toyota-to-halt-self-driving-bus-service-in-olympic-village/?sh=8480c447f873
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: hele, když nerozumíš programování, ale tvrdíš, že rozumíš řízení/autům: vážně ti přijde bezpečná situace, kdy na dálnici někdo z ničeho nic zabrzdí na nulu? Osobně si moc průserovějších nehavárkovejch situací v dopravním provozu představit neumím...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: musk si rozhodne o sebe nemysli ze je nejaky buh, keby si sledoval jeho verejne vystupenia, tak vzdy pripisuje kredit predovsetkym svojim timom a zdoraznuje, ze za vysledkami je ohromny kus prace, neberie to jako nieco samosebou ez, pretoze sam sa toho procesu ucastni, najviac to teda vidiet pri stavbe starship

    0 intervenci nemaju ani ostatni asistenti na dialnici, dokonca ani ten slavny supercruise to nezvlada, ked mu ako prekazku postavis idiot drivers :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: jj, ty uz u nas jezdej tusim asi od roku 2016. Pesky to jde rychlejc.

    Selbstfahrendes "Smart Shuttle" auf öffentlichen Strassen
    https://www.youtube.com/watch?v=IBkJR7eq9hI
    NJAL
    NJAL --- ---
    Druhá cesta, kde autonomie půjde (opět podle tvrzení samotných automobilek) jsou nějaký pomalý vozítka pro centra měst. ;-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jinak k tomu, že je to stejný – není to stejný.

    Na dálnici mimo těch základních věcí (držet se v pruhu, udržovat rychlost atd.) stačí, že auto identifikuje stojící objekt, co tam nemá bejt a začne brzdit. Situace "stojící objekt na dálnici" je totiž natolik řídká, že není problém, když bude preventivně reagovat brzděním pokaždý.

    V prostředí jako je město nemůže panicky brzdit pokaždý, když vidí něco, co nezná – to by totiž samozřejmě taky nebyl problém.

    Problém ve městě (nebo na okresce) je, že musí všechny objekty více či méně identifikovat a rozhodnout se, jestli se jim má vyhýbat, brzdit kvůli nim nebo jestli je může ignorovat.

    Druhá cesta, kde autonomie půjde (opět podle tvrzení samotných automobilek) jsou nějaký pomalý vozítka pro centra měst. Ty už zase pojedou tak pomalu (a po zmapovaným, geofencovaným území), že se opět jejich rozhodování může vesměs omezit na "něco je přede mnou, brzdím". A nejspíš budou schopný fungovat jen tam, kam jiná doprava nebude smět (právě z tohohle důvodu).

    Ale zvládnout autonomii "kdekoliv a kdykoliv" je naprosto gigantickej úkol, kterej Tesla nemá šanci zvládnout ani vzdáleně tak rychle, jak slibuje.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Ne, vyvrácený nebylo nic. A hlavně já si tenhle závěr nevymyslel, ten vychází z toho, co čtu od většiny lidí, co se autonomií zabývají mimo Teslu.

    Všichni ostatní pomalu opouštějí snahu o full-auto řešení, protože je v nedohlednu.

    Jediná Tesla věří tomu, že naučí AI řídit auto podle kamery, a zdejší kohorta Teslafans to má za hotovou věc, protože Muska berou jako guru. Což v sobě odráží i důvod toho, proč už nějakou dobu říkám, že Musk přivede Teslu k záhubě – protože si začal myslet, že je bůh.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: hele sorry, ale tohle už si tu psal všechno aspoň stokrát, to je fakt zaseklá deska. Kde všude máš v úvaze díru už tu bylo taky vypisováno x-krát. K tomu můžu dodat jenom to, že ta tvoje oblíbená dálniční automatika musí umět primárně přesně to samý, co furt kritizuješ jako nesplnitelný u plný - vyhodnotit nezvyklej objekt a zjistit, jak se mu bezpečně vyhnout. Tady se furt točíš na děckách vbíhajících do vozovky a odrazech světla, ale tohle jsou všechno situace, který můžou nastat kdekoliv. To že auto nezvládne správně vyhodnotit konec pruhu nebo květináč někde ve městě, kde jede třicítkou, je podstatně menší průser, než když podobnou akci nezvládne na dálnici ve 150.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam