OMNIHASH: Problém, kterej nevidíte, není na straně AI, ale na straně řízení auta, a tomu zase rozumím docela dobře.
To, kde si nerozumíme, je, že vy vidíte 0 intervencí za 1 jízdu (ergo podařilo se tomu ujet pár kiláků a nechtít narazit do sloupu nebo nedat přednost) a vidíte něco, co je "skoro hotový", protože v IT je něco, co funguje v 99 případech ze 100 a když to nefunguje, tak se to restartuje, vcelku běžný.
Ale aby FSD bylo opravdu FSD, tedy mohlo jezdit bez kvalifikovanýho řidiče za volantem, kterej ho hlídá, potřebuje ne aby byl úspěch, že má 0 intervencí za 1 jízdu, ale že má 0 intervencí třeba za 100 000 km. Protože tam nebude nikdo, kdo by ty intervence dělal.
Druhá věc, kterou nevidíte, je, že (minimálně při stávajícím přístupu Tesly) je cokoliv mezi Lev2 a Lev5 nesmysl, kterej nemůže fungovat a hlavně nic nepřináší.
Stávající FSD je přitom úplně k ničemu – ne proto, že naráží do sloupů, ale proto, že VYŽADUJE STÁLOU POZORNOST.
Nemůžeš si u toho číst, nemůžeš dokonce ani pustit volant a nesmíš pustit oči ze silnice. Musíš se řízení věnovat stejně, jako kdybys řídil manuální auto, jen s rozdílem, že u toho neřídíš, takže je to nuda. Ale musíš bejt připravenej kdykoliv zasáhnout do řízení a napravit chybu.
To je ve výsledku mnohem náročnější než řídit (psychologie; člověk je naprosto neuzpůsobenej tomuhle druhu tasku) a způsobí to, že když ta věc bude dělat jednu chybu za 100 nebo 1000 km, tak nejspíš tu chybu zaregistruješ až bude pozdě.
Chyba Tesly je, že místo toho, aby udělala něco, co je v tuhle chvíli užitečný (automatický řízení, který funguje jen na dálnici, je postavený s ohledem na tu dálnici a umožní "hands-off" nebo dokonce "eyes-off" řízení), snaží se dělat univerzální systém, kterej bude zvládat všechno a vždycky.
To je ale tak monumentální úkol, že jim to bude trvat roky a po všechny ty roky bude FSD stále, tak jako dneska, úplně k ničemu.
Protože jediná možnost, jak by něco, co vyžaduje stálou pozornost řidiče, mohlo být užitečný, je, aby to fungovalo naopak – tedy jako systém, kterej podporuje řidiče, pomáhá mu a kontroluje ho to, protože tam je užitečnost v tom, že to zvýší bezpečnost.
Systém, kterej funguje tak jako FSD, nepřináší nic.
Není to bezpečnostní přínos, protože sice eliminuje chyby řidiče, ale zase přidá vlastní a nechává každej "řídící systém" dělat to, v čem je horší – na AI nechává celý řízení, takže jí nechá dělat její občas trapný boty jako narazit do sloupu, na řidiči nechává dohled, na což řidič není stavěnej.
Zároveň to nepřináší nic zásadního v pohodlí, protože až na to, že člověk nemusí aktivně kroutit rukama, musí dělat přibližně to samý.
Takže proto můj zjednodušenej závěr, že FSD je k ničemu a ještě dlouho bude.