CUKI: Zajímavá historka, ale jde o to, kdy to bylo a čím jel. Dneska už by ve většině případů ani v ČR nedávalo smysl udělat to, co udělal on, protože vždycky někde najdeš dostatečně rychlou nabíječku, abys ten kousek donabil, a nebude to trvat o moc dýl než proces půjčení auta.
Je ale pravda, že u toho musí člověk o hodně víc přemýšlet, a na to lidi nejsou zvyklí. Málokdo ví, jak moc spotřebu jeho auta ovlivňuje rychlost. U spalovacích aut to nikdo moc neřeší a hlavně většina lidí jezdí buďto rychle nebo pomalu, ale pořád víceméně stejně. Pak je dost překvapí, když jim řekneš, že i jejich diesel žere třeba ve 160 km/h o 50% víc než ve 120.
A protože na to nejsou zvyklí a jsou zvyklí ve chvíli, kdy se rozsvítí hladový oko, zastavit a natankovat na dalších 800 km, tak nemají vyvinutý postupy. Já jsem z mnoha důvodů tohle řešil už se spalovacíma autama, takže mám spoustu strategií, jak to vyřešit. Třeba budu hledat nabíječku dostatečně včas, abych našel rychlou (pokud spěchám) nebo na dobrým místě (pokud nespěchám a chci smysluplně využít čas), nebo zpomalím, abych prodloužil dojezd.
Ale že bych nechával auto na nabíječce a půjčoval si jiný kvůli 50km? To bych musel bejt idiot...