• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: A nesmí ti vadit zastavovat na předem danejch místech.
    CUKI
    CUKI --- ---
    TOMBRIDER: dojezd 100km? koukám na mapu je to necelejch 600km.
    Ale nejde o to že by to nedojel. Ale nenabil. Prostě musíš koncipovat cesty tak aby jsi mohl dobíjet v cílové destinaci. Proto zaparkoval auto v nabíječce o 50km před cílem. Protože tam měl strávit několik hodin tak za tu dobu dobyl auto do plna a mohl jet potom zpátky bez přestávky.
    Kdyby někde předtím zastavoval na částečné dobití, tak by mu to moc nepomohlo. Musel by to řešit i po cestě zpátky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Může být milion a jeden důvod, proč tam nechceš/nemůžeš letět, a milion a jeden důvod, proč tam můžeš potřebovat být osobně.

    Faktem je, že elektrickým autem je to docela v pohodě cesta, když na to máš celej den a můžeš si dovolit prostě zastavit na hodinu na oběd ve Wroclavi a na další půl hodinu až hodinu zastavit v Lodži a třeba se procházet po městě a jít na kafe.

    I tak ale budeš pořád pomalejší mezi tím, protože s tím elektromobilem nemůžeš leckde jet ani povolené maximum po dálnici – v Polsku je 140, což jsem jel včera za Varšavy do Lodže (je to asi 150 km a pak jsem stejně nabílej), ale pak už jsem radši zvolnil na 120-130, protože bych sice dojel, ale nabíjel o tolik dýl, že by se to nevyplatilo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Pracuješ ale s metrikou, kterou nelze žádným způsobem převést na metriku, kterou jsem použil já a o který jsme se bavili. Když řešíme, kolik musí zvládnout najezdit AI bez nehody, aby se dala používat (což bude něco jako 1 000 000 km, což je životní nájezd velmi aktivního řidiče), tak je dost k ničemu řešit nějakou délku dálnic, protože nevíme, kolik po nich jezdí aut a kolik najedou.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    CUKI: Tak to musí být strašnej lumen. Že nezvládl si cestou někde přinabít auto. Nebo to bylo auto co má dojezd 100km? Nějaký Fiat 500e :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: To mi připomělo jak jeden propagátor elektromobility v mém okolí jel na otočku ke Kodaňi (Z Berlína). Asi 500+km

    No Dojel to na téměř 1. zátah. Ale musel nechat auto asi 50km před cílem (i když by asi dojel) Ale musel si v půjčovně půjčit jiné auto a to své nechat v nabíječce, protože tam kam jel by ho nikde nenabil. A to Dánsko je v tomto směru 10let před námi.

    Prostě dojet se tam dá, ale k reálnému použití to není. To ještě potrvá.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tak jezdit na schůzku do Varšavy je čistej masochismus, máš letět, nebo jí absolvovat po webexu...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Pracuju s dostupnými metrikami… 🤷🏻‍♂️
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak praktická zjištění, respektive ověřené teorie, z cesty:
    1) Elektromobilem se dá jezdit daleko, ale nesmíte spěchat.
    2) Zapomeňte na rychlou jízdu po dálnici, pokud máte EV SUV. Už ve 140 je proti 120-130 takovej nárůst spotřeby, že pokud jedete dál než 250 km, nevyplatí se to (pokud nemáte naplánovanou zastávku, viz dále).
    3) Jediná cesta, jak rozumně plánovat EV trasu, je kolem zajímavých míst kde jsou nabíječky. Třeba do Varšavy se jede tak, že se dá oběd ve Wroclavi, zatímco se auto nabíjí na 50 nebo 90 kW nabíječce, a pak se dá kratší kafe nebo procházka nebo něco v Lodži. Je to super, pokud člověk zásadně nespěchá a jede spíš na výlet.

    Na to, abych jel elektromobilem na pracovní schůzku do Varšavy, je to naprosto nepoužitelný. Jediná varianta k vlaku by byla něco rychlýho dieselovýho čím se dá jet rychle celou cestu a dojet tam třeba za 6-7 hodin. Vlak je 9 hodin, elektrický auto se zastávkama třeba 10-12.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Spíš to máš čelní plochu stodoly a hmotnost Titanicu. A kromě toho 24 kWh není zas tak moc, tohle jsou moje data z prodlouženýho víkendu ve Varšavě:





    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to boli prve ozajstne verzie elektromobilov od nich, tam este nevedeli robit efektivny drivetrain, do tych dalsich generacii sa to snad uz naucia
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    COMODOR_FALKON: ta spotreba toho e-tronu je fakt vysoká 24Kwh
    PER2
    PER2 --- ---
    My DIY R/C Boat Pulled me 20 Miles!!!
    https://youtu.be/HFhsh4V8SZA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Ne, to je mi vcelku buřt. A Teslou pořád za spoustu věci obdivuju, i když to tak nemusí vypadat. Nemám rad její fanatický fanoušky a některý lži a podivný obchodní praktiky.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: tak proto nemas rad teslu :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: protože ho třeba nesehnali. Tesla nemá press fleet.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla’s most basic variant of the affordable Model 3 sedan is sold out nearly a year in advance.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: taky jsem se nad tím pozastavil, navíc je model 3 nejrozšířenější, ne?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: COMODOR_FALKON: super, jen škoda, že to byl model X a ne třeba Y/3, který jsou ještě efektivnější a nabíjejí rychleji :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ale ty pořád počítáš úmrtí na délku dálnice, já mluvil o najetých kilometrech.

    A že Tesla s FSD nebožtíka je irelevantní, protože nejezdi sama, je to jen asistent.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam