CUKI:
1) Každá nová technologie začíná od dražších aut, ještě před 3 rokama byly jediný použitelný elektromobily za 2,5M+, dneska stojí Enyaq, který 90% řidičům stačí 90% dní v roce úplně v pohodě, něco přes mega, za 4 roky přijde VW ID.2 a jeho odvozeniny, který už budou cenově na dosah od Fabie.
2) Negarantuje, protože to nejde. Ale cena baterek v přepočtu na kWh se za posledních 10 let snížila víc než 10x a pokles pokračuje, takže se dá předpokládat, že až ti dojde záruka (u většiny automobilek 8 let/160 000 km nebo tak něco), bude už baterka stát výrazně míň než dnes.
3) Užitkový auta zatím nedávají smysl mimo městských rozvozů, protože viz bod 1). Je to zatím drahý, tak to nikdo nedělá. To přijde.
4) Kompatibilita přichází, ceny klesají.
5) Jako ojetiny budou elektromobily mnohem zajímavější než spalovací auta, protože mimo baterky na nich má všechno ostatní mnohem větší trvanlivost.