• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Taky už je říjen. V Číně už tenhle měsíc řeší zase jiné věci :-)
    ICS: To s tím záborem by mě zajímalo. Já řešil pokutu v Praze za blbou paletu která tam byla pár hodin a ničemu nějak nepřekážela. Chodník tam byl zrovna dosti široký.

    Jinak před nebo za auto? Tam bejvá tak 30cm max. Navíc pokud tam strčíš tohle, tak už ani ten před nebo za nevyjede :-D
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: tohle je další level luxusu, něco na tenhle způsob mělo už třeba Bentley, že sis objednal službu mobilní tankování a přijeli ti dolejt, takže ses s nějakejma plebejskejma pumpama nemusel zaobírat
    jinak ve městech/jako emergency budou tyhle káry s obříma battery packama, co tě stejnosměrnym za pár minut dobijou naprosto v pohodě, dopad na prostředí minimální, na úrovni odtahovky (taky náklaďák)
    ICS
    ICS --- ---
    CRAZY_IVAN: je to určitě jedna z cest, tohle bychom museli řešit na oranžových majících a nemůžeme teď tolik štěpit. Přeci jenom máme teď jednu baterku a testujeme technickou feasibilitu a reakci trhu.

    Při komerčním spuštění s desítkama Nimbeeků to už bude reálnější obsloužit. :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ICS: to chápu, i když zase byste si tou roadside mohli dělat reklamu pro ten subs. Mít to oddelěné na reklamu, ale když už někoho zachráníte, tak mu můžete dát info o téhle subs službě :) rozhodně by vám to neuškodilo a imho byste jezdili spíš po okolí prahy.
    ICS
    ICS --- ---
    CRAZY_IVAN: a můj osobní favorit Sion od Sono Motors to taky slibuje. Což v kombinaci s jejich solárními panely zní ještě líp.
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: Na chodníku to záleží na municipalitě. V Praze jsme dostali neurčitou odpověď, ale zakázané to neni.

    Zatím jsme to byli všude schopní to dát na ulici přímo k nabíjenému autu. Přeci jen je to velké jako Vespa a ta se vejde všude. Co se týká ekologie, tak to taháme e-tronem, takže je to spíš otázka našeho energetického mixu, který se bude (snad) postupně čistit. Ale rozhodně jsou to všechno věci, které řešíme a budou je řešit i uživatele, takže je to něco, co nám právě z toho současnýho pilotu musí vypadnout.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    btw. nevíte někdo jak se vyvíjí tohle? nějak mi přijde, že se po tom slehla zem

    Svět zaspal. V Číně v září koupíte auto s grafenovou baterií a dojezdem 1 000 km. Nabije se za 8 minut – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/svet-zaspal-v-cine-za-mesic-koupite-auto-s-grafenovou-baterii-a-dojezdem-1-000-km-nabije-se-za-8-minut/sc-870-a-211620/default.aspx
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: ano, tohle by měl mít rivian a myslim, že i F-150
    CUKI
    CUKI --- ---
    CUKI: BTW zamýšlel se někdo třeba na dobíjení z auta do auta. Tedy vyštavím káru a někdo přijede a dobije mě přes kabel tak abych mohl dojet někam kde se normálně nabiju?
    CUKI
    CUKI --- ---
    ICS: Nezpochyňuji, že se to třeba ujme, jak píšu jen mi to přijde zvrácené.
    Na silnici to stát nebude na chodníku IMHO nesmí..
    Prostě mi přijde že je to dost drahá služba. A vlastně odporuje tomu proč tu ty elektromobily chceme - tedy ekologie.

    Naopak to emergenci mi přijde zajímavější a potřebnější.
    ICS
    ICS --- ---
    CRAZY_IVAN: Emergency úplně neni náš cíl, minimáně v dohledný době. Hlavně kvůli průjezdu Prahou. Přeci jenom čekat 2 hodiny na emergency dobití, není úplně super. Navíc na malý náboj jsou tam zbytečně velký ztráty na můj vkus. Náš cíl je spíš subscription service, kdy prostě budeme objíždět po nocích klienty a dobíjet jim auta o pár desítek procent když budou spát.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ICS: ICS: za mě super, když ještě budete dělat emergency dobíjení (roadside assistance), že to někomu zdechlo, tak ho přibijete, aby dojel na nejbližší nabíječku/bezpečné stání, tak super :)
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: hele, vyložený to je do 3minut, což je podobně, jako běžný taxík a rozhodně míň, než Wolt.

    Je to samozřejmě o potřebách. Je to mířený na větší města taky proto, že tady prostě na těch charging pointech buďto stojí ICE, někdo z fleetu Monety, kdo nenabíjí, nebo je to rovnou rozbitý. A doma v bytě prostě wallboxy lidi nemají Takže ta potřeba tu je. A hlavně tím neztrácíš čas ty, ale my. A "lenost" je celkem dobrá motivace. Aspoň pro mě. :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    ICS: To se mi zdá a nebo je to fakt tak zvrácené?
    Jako že někdo kvůli tomu aby nabil své auto bude potřebovat jiné auto a další 2 lidi aby ho neefektivně nabil? Asi začnu jezdit rikšou. Tam je potřeba jen jeden pilot :-D
    Navíc dlouho jsem nebyl v Praze, ale přemejším kde jsem naposled parkoval, tak aby tam bylo dostatek místa. A taky jak to pěkně zasere už tak podělanou dopravu v Praze, když tam vedle bude stát dodávka a vykládat tu baterii...
    Nerad se pouští do možná dobře míněných projektů, ale mě to přijde děsně zvrhlé.
    ICS
    ICS --- ---
    HERR_FLICK: Přihřeju si polívčičku na téma frekvence nabíjení a otravnýmu hledání dobíjecích bodů. Dnes jsme oficiálně spustili https://Nimbee.me Takže kdo se pohybujete v Praze a máte DC, tak zkuste (zadarmo) nabít a dejte nám feedback, ať z toho uděláme funkční řešení.

    Test Vyzkoušeli jsme revoluční Nimbee. Nabíječku elektromobilu, která přijede za vámi | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/test-vyzkouseli-jsme-revolucni-nimbee-nabijecku-elektromobilu-ktera-prijede-za-vami-7888
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KEB: to je fakt hrozny uslovi, ale tady se nebavime o cene za ujety km, ale o dojezdu a frekvenci tankovani/nabijeni
    ze ani s ICE to nemusi bejt uplne vyhra, viz CRAZY_IVAN:
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: Vis jak je to, když máš na opičku musíš mít i na banány... :-)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: záleží, čím jezdíš
    já třeba s ekvivalentním 400k 2.0 turbo musel s 55l nádrží stavět i míň, jak po 200km
    plus byl omrd, že stejně jako musíš plánovat při delší cestě rychlonabíječky, tak musíš řešit tankování 100oktanu
    na hlavních tazích bez problému
    jakmile se ocitneš někde trochu mimo/v noci etc. tak už to začal bejt celkem problém, jako na 95 dojedeš, ale motoru to nedělá dobře
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: kazda chemia ma svoje vyhody a nevyhody, zatial neexistuje svaty gral baterii, viz. porovnanie roznych druhov, vyssia energeticka hustota je vyvazena mensou bezpecnostou a naopak

    BU-205: Types of Lithium-ion - Battery University
    https://batteryuniversity.com/article/bu-205-types-of-lithium-ion
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NJAL: když já to prostě neumim na spotřebu :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam