• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KEB: lancer evo, lehky kompaktni rodinny sedan s dvoulitrovym ctyrvalcem
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: když si poridis tank místo auta a jezdíš s ním tak, že ti to jako tank i žere, tak to vypovídá spíš o stylu jízdy než o dojezdech :-D btw co máš za auto?
    TUHO
    TUHO --- ---
    CRAZY_IVAN: Zkousel jsem neco hledat a vypada to, ze je to venku, ale vsechny zpravy jsou na takovejch obskurnich webech, tak nevim.))

    GAC's NEW Aion V Plus with 700 km range is incredible for the price
    https://www.youtube.com/watch?v=CS9n7WzTdAc


    https://inf.news/en/auto/1c40027fbb3b100386cc4a37ecc7f3b1.html
    ICS
    ICS --- ---
    CRAZY_IVAN: tam to, jestli se nepletu, tahají právě nafťákem, což je už jen kousek od diesel agregátu před autosalonem pro předváděcí EV :)

    Ale určitě emergency dobíjení je potřeba a bude to určitě rentabilní, ale chce to trošku jiný systém i baterku, než my teď máme
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ICS: já právě vim, že v UK tyhle služby maj, že přijede dodávka s baterkou a nabijou tě a přišlo mi to super a že bychom to tu mohli potřebovat.
    ICS
    ICS --- ---
    COMODOR_FALKON: ten horizont "pár let" je imho spíš dekáda+, ale jasně, tam je to jedna z možností. Je samozřejmě otázka, co to udělá s nároky na síť a poměru lampy/auta. Navíc si nedovedu představit, že by někdo v prostřed noci šel uvolňovat nabíjecí místo. Možná to ale tak bude a fakt skončíme u emergency dobíjení. Kdo ví :)
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: nám bylo řečený něco ve smyslu "když tam projede kočárek, člověk na vozíku, atp. tak to tam klidně mějte. Ale je to, podle mě, spíš takové "měkké ano" :-D Každopádně my tam budeme vždy míň, než hodinu, takže reálně nám tu pokutu nikdo moc (snad) nedá.

    Zatím jsme se všude vešli, ale je možný, že jsme měli jen štěstí. Proto to testujeme :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ICS: Noční dobíjení v horizontu pár let obstarají dobíjecí lampy, to bych neviděl jako moc dlouhodobou záležitost - naopak ta emergency nebo semi-emergency má myslím značný potenciál…
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Taky už je říjen. V Číně už tenhle měsíc řeší zase jiné věci :-)
    ICS: To s tím záborem by mě zajímalo. Já řešil pokutu v Praze za blbou paletu která tam byla pár hodin a ničemu nějak nepřekážela. Chodník tam byl zrovna dosti široký.

    Jinak před nebo za auto? Tam bejvá tak 30cm max. Navíc pokud tam strčíš tohle, tak už ani ten před nebo za nevyjede :-D
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: tohle je další level luxusu, něco na tenhle způsob mělo už třeba Bentley, že sis objednal službu mobilní tankování a přijeli ti dolejt, takže ses s nějakejma plebejskejma pumpama nemusel zaobírat
    jinak ve městech/jako emergency budou tyhle káry s obříma battery packama, co tě stejnosměrnym za pár minut dobijou naprosto v pohodě, dopad na prostředí minimální, na úrovni odtahovky (taky náklaďák)
    ICS
    ICS --- ---
    CRAZY_IVAN: je to určitě jedna z cest, tohle bychom museli řešit na oranžových majících a nemůžeme teď tolik štěpit. Přeci jenom máme teď jednu baterku a testujeme technickou feasibilitu a reakci trhu.

    Při komerčním spuštění s desítkama Nimbeeků to už bude reálnější obsloužit. :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ICS: to chápu, i když zase byste si tou roadside mohli dělat reklamu pro ten subs. Mít to oddelěné na reklamu, ale když už někoho zachráníte, tak mu můžete dát info o téhle subs službě :) rozhodně by vám to neuškodilo a imho byste jezdili spíš po okolí prahy.
    ICS
    ICS --- ---
    CRAZY_IVAN: a můj osobní favorit Sion od Sono Motors to taky slibuje. Což v kombinaci s jejich solárními panely zní ještě líp.
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: Na chodníku to záleží na municipalitě. V Praze jsme dostali neurčitou odpověď, ale zakázané to neni.

    Zatím jsme to byli všude schopní to dát na ulici přímo k nabíjenému autu. Přeci jen je to velké jako Vespa a ta se vejde všude. Co se týká ekologie, tak to taháme e-tronem, takže je to spíš otázka našeho energetického mixu, který se bude (snad) postupně čistit. Ale rozhodně jsou to všechno věci, které řešíme a budou je řešit i uživatele, takže je to něco, co nám právě z toho současnýho pilotu musí vypadnout.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    btw. nevíte někdo jak se vyvíjí tohle? nějak mi přijde, že se po tom slehla zem

    Svět zaspal. V Číně v září koupíte auto s grafenovou baterií a dojezdem 1 000 km. Nabije se za 8 minut – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/svet-zaspal-v-cine-za-mesic-koupite-auto-s-grafenovou-baterii-a-dojezdem-1-000-km-nabije-se-za-8-minut/sc-870-a-211620/default.aspx
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: ano, tohle by měl mít rivian a myslim, že i F-150
    CUKI
    CUKI --- ---
    CUKI: BTW zamýšlel se někdo třeba na dobíjení z auta do auta. Tedy vyštavím káru a někdo přijede a dobije mě přes kabel tak abych mohl dojet někam kde se normálně nabiju?
    CUKI
    CUKI --- ---
    ICS: Nezpochyňuji, že se to třeba ujme, jak píšu jen mi to přijde zvrácené.
    Na silnici to stát nebude na chodníku IMHO nesmí..
    Prostě mi přijde že je to dost drahá služba. A vlastně odporuje tomu proč tu ty elektromobily chceme - tedy ekologie.

    Naopak to emergenci mi přijde zajímavější a potřebnější.
    ICS
    ICS --- ---
    CRAZY_IVAN: Emergency úplně neni náš cíl, minimáně v dohledný době. Hlavně kvůli průjezdu Prahou. Přeci jenom čekat 2 hodiny na emergency dobití, není úplně super. Navíc na malý náboj jsou tam zbytečně velký ztráty na můj vkus. Náš cíl je spíš subscription service, kdy prostě budeme objíždět po nocích klienty a dobíjet jim auta o pár desítek procent když budou spát.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ICS: ICS: za mě super, když ještě budete dělat emergency dobíjení (roadside assistance), že to někomu zdechlo, tak ho přibijete, aby dojel na nejbližší nabíječku/bezpečné stání, tak super :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam