• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a přesně proto už bylo viděno pár novejch prototypů
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Nebo vy nechápete, že na automotive se sice techniky a nápady softwarovejch startupů dají aplikovat, ale zdaleka ne na všechno.

    Ona to možná občas nechápe ani Tesla, respektive Musk.

    Viz třeba Cybertruck, kterej už se měl prodávat, a docela bych se vsadil, že se (minimálně bez kompletního redesignu) nikdy prodávat nebude – určitě se nikdy nebude prodávat v EU. Možná v USA díky tomu, že je to truck, ale i tam můžou mít dost velkej problém.

    A takhle je to se vším. Kdybyste měli pravdu vy nebo ten pošuk ve videu, tak nemá Tesla se vším neustále roky zpoždění.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a chce se od nich učit vw :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tesla nechce bejt automobilka, ale pořád je automobilka a ani to nevypadá, že by se v dohledný době mohla stát něčím jiným.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: to ze prekopali uz spoustu zavedenejch veci od spousty zavedenejch expertu a dostali se tak dal, nez zavedeny automobilky byly vubec schopny premejslet asi mluvi za svy. Myslim ze si doted nepochopil o cem tesla je. Neni divu ze ji kvuli tomu nemas rad
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ještěže tesla nechce bejt jenom automobilka, takže jsem rád, že nejdou cestou "bližšího normální automobilce"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale ono vývojový oddělení automobilky opravdu vypadá jako výzkumák. I ty bílý pláště bejvaj.

    A na spoustu věcí prostě potřebuješ člověka, kterej má praxi s danou věcí v automotive. Jo, aerodynamiku karoserie ti spočítá stejně dobře týpek, co dělal raketu – zvlášť když k tomu nepotřebuješ moc design.

    Ale třeba navrhnout tu karoserii tak, aby prošle EU i US i čínskejma normama, aby prošla crashtestama všude, aby se dala opravovat i vyrobit, aby se do ní vešli lidi etc. etc., to je strašně specifickej úkol a naprostou většinu vyšších pozic musíš obsadit lidma, kteří už tohle dělali.

    Když to neuděláš, budou se to učit za pochodu a nebude to fungovat.

    Můžeš samozřejmě nějaký lidi přetahat, tak, jako přetahal Hyundai část vývojovýho týmu divize M od BMW, díky čemuž dokázal postavit věci jako i30N a i normální auta vyrábět tak, že opravdu dobře jezděj.

    Ale přetáhnout celej vývoj velký automobilky dost dobře nejde – leda bys jí koupil.

    Což je taky nejpravděpodobnější cesta, kterou se Tesla k nějakýmu většímu úspěchu může ubírat. Dávalo by smysl koupit třeba Stellantis, odstavit Muska a postupně z toho udělat něco bližšího normální automobilce.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    tady originální rozhovor
    Former TESLA employee: "Tesla stock will be worth $1M" 🚀📈 (interview Joe Justice)
    https://www.youtube.com/watch?v=6edPaRGyHIQ
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ignorujte toho dementa, co to komentuje :))
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tady jsem to našel, Joe Justine, pracoval v tesle nějakou chvilku. Tvrdí, že původní karoserie Modelu Y a 3 bylo udělané ve SpaceX

    Tesla INSIDER Leaks Stunning Details & Says Stock Will 1000x
    https://www.youtube.com/watch?v=hgu7Ok-qcTY
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Ne my len skor vieme, ze v urcitych momentoch v historii mali teamy prepojene a vypomahali si, ty si to predstavujes ako nejaky vyskumak s panmi v bielych plastoch, ale v realite je to skor taky velky playground
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Že Tesla patří k nejvyhledávanějším zaměstnavatelům (nejspíš v nějaký anketě) ještě neznamená, že to platí konkrétně pro designéry nebo podvozkový inženýry.

    A z toho, co říkám, ti SpaceX nenavrhne nic, protože na to nemá lidi co to uměj. Ano, má nejspíš lidi, co by se to teoreticky mohli naučit. Ale pak by za prvé neměli čas vyvíjet rakety, protože vyvinout auto je v mnoha ohledech časově náročnější než raketu, a za druhý už vidím konstruktéra kosmickejch lodí, jak se nadšeně (a těžce) přeučuje na to, jak spočítat karoserii auta aby prošla crashtestama.

    Vy si to automotive všichni představujete jak Hurvínek válku...
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: No, pokud jich je omezeny pocet a TSLA a SPX jsou nejvyhledavanejsi zamestnavatele, tak mi z toho vychazi, ze problem budou mit vsichni ostatni.

    Jinak SPX ti samozrejme navrhne vsechno z toho co rikas snad krome designu, ktery verim, ze si TSLA uz udela sama.

    A nebo si najde designery u tech co se k nim hlasi. Coz se vracime zas na zacatek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Jo, je to možný, jak neustále přepínám CZ/EN tak se to může stát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To sice může bejt, ale automobilových designérů a konstruktérů je omezenej počet.

    A že si může šérovat technologie ze SpaceX je sice hezký, ale to ti nenavrhne podvozek, neudělá design auta, nenavrhne palubní elektroniku, nespočítá karoserii a její deformační zóny, nezajistí průchod homologací... atd.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: takže ano, motáš dva druhy zápisu do jednoho příspěvku... děkuji.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Použil jsem americkej zápis, jak je vidět jak z použitýho znaku pro dolar, tak desetinný tečky.

    A reagoval jsem na SHEFIK:, kterej mluví o 1,3 miliardy.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: Můžeš mi trochu osvětlit tvoje předpony u peněz?
    zdá se mi, totiž, že pokud má tesla 1.3 bilionu dolarů cash flow, tak desítky miliard jsou někde na úrovni 1%, nebo motáš US/EU systém předpon a ještě k tomu krátký a dlouhý zápis dokupy?
    CUKI
    CUKI --- ---
    Propočítávat takto vývoj mi přijde dost zcestné. Jestli Tesla nebo BMW nebo kdokoli další... Protože i ta Tesla má nyní problém v nedostatku akumulátorů. Navíc mají poměrně vysoké procento reklamací se kterými musí taky počítat.

    Kamarád co v Norsku jezdí firemní Teslou měl už po druhé vyměněnu baterii. Najel jen asi 180k Km... A co o tom mluvil tak je to v jejich koncernu celkem běžná věc.
    Takže jestli se bavíme o automobilce, která na tom už dělá mnohem déle než ostatní automobilky a pořád bojuje s životností, jak na tom budou ti, co do oběhu posílají své první sériové kusy?

    Tohle je prostě brzda pro všechny.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tesla nemusi vyvojarov a designerov hladat v supermarkete, v usa patri medzi najziadanejsich zamestnavatelov spolu so spacex... ozaj, to vies, ze technologie zo spacexu si sharuju do tesly? Neviem ktora ina automobilka ma este takyto jednoduchy pristup k vesmirnym technologiam
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam