CRAZY_IVAN: Předobjednávky myslíš ty s vratnou zálohou $100?
Ty se zcela určitě zrealizujou, až to auto bude na trhu o pět let pozdějc než mělo bejt a o půlku dražší...
Jinak problémy s Cybertruckem vidím dva:
1) To auto je auto je prostě nesmyslně navržený a blbý, od samýho začátku.
Jeho naprostým základem je totiž "exoskeleton", což je pro osobní auto jezdící po pozemských silnicích naprosto kreténská myšlenka. Existuje pár dobrejch důvodů, proč tenhle typ konstrukce používají jenom tanky, APC a podobný věci. Je to totiž ŠÍLENĚ NEBEZPEČNÝ.
Nejvíc je to samozřejmě nebezpečný pro chodce, protože to má ostrý hrany a nemá to deformační zóny. Ale proto, že to nemá deformační zóny, je to dost možná nebezpečný i pro ostatní auta a pochybuju, že to bude dobře fungovat v crashtestu proti čemukoliv pevnějšímu, než je samo, takže to bude nebezpečný i pro posádku.
Pak je tu aerodynamika, o který Elon tvrdí, že bude super, ale nezávislý analýzy tvaru tý věci směřujou spíš k aerodynamice o něco horší než má normální truck. Nebo dokonce o hodně horší.
No a potom tu je ten drobnej detail, že je to truck, kterej nefunguje jako truck. Truck má totiž korbu, do který se dají dávat věci. Cybertruck má po stranách korby stěny, takže se tam dají dát věci jen zadem – což z toho dělá spíš nezadeklovanej liftback.
Celý to auto je jako další Falcon Doors nebo Yoke, akorát tady to není gimmick na jinak funkčním autě, ale celý auto je gimmick. A nebude fungovat.
2) Tohle všechno by bylo v pohodě, kdyby Tesla byla zavedená automobilka, která má pokrytou komplexní nabídku pro svoje zákazníky. Chevrolet si mohl dovolit udělat SSR, což byl podobně debilní koncept jako Cybertruck, Lincoln si mohl dovolit podobně stupidní Blackwood, Honda si mohla dovolit Ridgeline, PROTOŽE TO NEBYLO ZÁSADNÍ PRO JEJICH BYZNYS.
Jestli, jak říkáš, Musk tvrdí, že S a X dělá z nostalgie, tak celej jeho byznys stojí víceméně na jediným autě ve dvou verzích (3 a Y).
Až narazí na limity počtu lidí, kteří chtějí jedno z těch dvou aut, nemá jim co nabídnout. 3 a Y jsou sice docela chytře navržený tak, že pokryjou opravdu velkou část trhu, ale zdaleka ne všechno. Nemá nic menší, nemá nic "někde mezi", nemá SUV co vypadá opravdu jako SUV a ne jako nafouklá rybička a navíc u ničeho z toho nemá žádnou možnost individualizace. Jak chceš přetáhnout zákazníka, kterej je zvyklej, že u blbýho Superbu má víc variant věcí než u celý nabídky Tesly?
Ještě by se dalo pochopit jedno "halo car" na přitažení pozornosti. Ale dvě, když dohromady má Tesla šest modelů? A pořád čeká na "Model 2" nebo jak se to bude jmenovat? Nemluvě třeba o dodávce, použitelným pickupu, reálnýmu SUV...