• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    HERR_FLICK: EV6 ma lepsi aerodynamiku a dojede dal (a jinak je to stejny auto), ale Ioniq je hezci, to jo.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    co jsem slyšel tak mechanici na EVčkách moc makat nechtěj(například ti v koncern servisech)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: postavit vyrobni a distribucni sit je jednodussi nez servisni? Ty ses uplnej mr.impossible :)) proste know how a schopnosti ma jen uzkej okruh lidi na cely zemi, ty lidi jikdy nezmeni praci a uz sou rozebrany soucasnejma automobilkama.

    To je fuk, kdyz nechces videt, nebudu te dal presvedcovat
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: my ioniq 5 měli. Jeník ho měl tejden, já jenom přes noc a teda kam se sere (aspoň pocitově, jízdně, zpracováním, etc) enyaq (a už vůbec ta předražená audi na MEB)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: ID.3 mi přijde zbytečně malá při téměř stejný ceně jako ID.4/Enyaq.

    Ve stejný cenový relaci bych ještě dost koukal po Ioniq 5 a EV6 kvůli 800V nabíjení (125 kW vs. 270 kW – jestli na Ionity nabiješ za 15 nebo 35 minut je dost rozdíl).

    DZODZO: Mazda není jediná, kdo umí vyrobit zábavný auto. Třeba Ford to uměl vždycky taky a s Mach E mu to docela funguje.
    HERR_FLICK: Ioniq 5 stojí stejně jako Enyaq. A slyšel jsem nepříjemný zvěsti o tom, jak žere. Ale zjistíme za tři tejdny, až ho budu mít na test.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, servis elektromobilu bude stejná samozřejmost jako servis fosilu.

    Ale pořád na to budeš muset mít ten servis.

    SHEFIK: Ne, já se jen v automotive už dekádu a půl pohybuju a vím, že postavit síť servisů není "najmu pár mechaniků". Ani otevřít síť značkovejch prodejen/servisů na počítače nebo mobily není úplně prdel, a to je o několik řádů jednodušší.

    Furt musíš mít ten barák, a v tom baráku nějaký lidi, a do toho baráku dostat ty díly, který potřebuješ, ty lidi naučit, co mají dělat, těch dílů zajistit dost atd. atd.

    Není to samozřejmě nemožný. Jen postavit z nuly servisní síť na všech velkých trzích jsou pravděpodobně desítky miliard dolarů.
    NJAL
    NJAL --- ---
    KEB: Podle toho, jestli jezdi na verejne komunikaci nebo ne.
    GOR
    GOR --- ---
    OMNIHASH: Si delas prdel, ale ja to chtel na vozeni drivi (po louce), ale problem je, ze to ma hnany jen jedno zadni kolo, takze by to vyzadovalo upravy na ktery nemam zazemi a koule ;-)
    ICS
    ICS --- ---
    KEB: Ta, co byla teď vystavená na esalonu jako nejstarší multikára v provozu, tak RZ měla :)
    KEB
    KEB --- ---
    ICS: elektrická Multikára, btw mají Multikáry SPZ? Si nejsem jistý :-D
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: nejlevnější použitelný EV je imho Ioniq 5, kterej je mj navíc fakt hezkej
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GOR: cywe to chci k vánocům! Umí to jezdit i po kolejích?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: asi nejaka naakumulovana agrese ci co... vies jak ma furt ludia obvinuju, ze som solarny baron a ze mi zo svojich penazi zafinancovali elektrarnu, tak sa to vo mne nejako nahromadilo :D
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    JYRKA: pokud se nemýlím, tak je tam alokována jen 1 mld.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    to vysvětluje proč rohlík.cz příští rok pořizuje 400 elektromobilů :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: A proc se ptas me?
    ICS
    ICS --- ---
    GOR: Jako ono je to napůl vtip, ale pokud bychom to dostali na značky, tak by to mohlo být celkem použitelný...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: a mimoprazski podnikatelia si mozu kupovat na dotace rodinne vozy? preco si nemozu kupovat na dotace aj nepodnikatelia? napr. na take solary alebo zateplenie dostane kazdy kto si zaziada a splni podmienky, nie len podnikatelia
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam