• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Vypada to jak dodavka pro environmentalni sex offendery :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CAL: uff oproti konceptu teda hodne level down :)
    CAL
    CAL --- ---
    Nové fotky ID BUZZ https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volkswagen-id-buzz-in-de-kou-gezet/. Já nevím, jestli mám být smutný, jak je to proti konceptu ošklivé, nebo jestli mám být rád, že lifestyle marketing a vzhled nejen nebude cenu šroubovat nahoru, ale možná dokonce naopak. Jinak mě překvapuje, jak moc vzadu je řidič. V podstatě jako kdyby vzali osobák a jen posunuli přední sklo až k čumáku. Možná efekt společné platformy MEB?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a že by mohli jít s cenou dolů... marže maj podle finančních výsledků dobrý
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Aneb myslim si, že to bude cenově stejný jako v US (plus DPH). Možná časem, až bude poptávka klesat, tak budou snižovat cenu. Sice by měla být výroba berlínských tesel levnější (odlévané části a nové baterie), ale jako výrobce bych byl debil, kdybych měl vysokou poptávku a ještě to dal levně.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: zatim maj vysokou poptávku, takže tipuju, že cena moc dolů nepůjde, možná tak max o 15 % dolů o dopravu a clo. Navíc asi nějakou dobu potrvá optimalizace dodavatelů. V číně to bylo podobné, až po nějaké době se jim podařilo výrazněji zlevnit, protože optimalizovali výrobu a supply chain (nevozili z US).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jakou tipujete cenovou politiku Tesly v rámci EU ? (myšleno modely z gigaberlínu- az se rozjede) Dostanou se pod 30.000 EUR za model Y/3? Nebo je bude cenově válcovat koncern?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    13% of Auto Sales in Europe Were Fully Electric Vehicles in October - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/11/30/13-of-auto-sales-in-europe-were-fully-electric-vehicles-in-october/?amp
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: No když nebudeš potřebovat nabíjet rychle, tak budeš nabíjet na AC stojanu za 5 korun, a to jsi pod korunou na kilometr i s Enyaqem. S něčím úsporným jsi na třeba 70 halířích.

    A samozřejmě když budeš nabíjet svojí nabíječkou z normální sítě, tak jsi i s Enyaqem klidně na 60 halířích.
    ICS
    ICS --- ---
    KEB: To ano, peněz to stojí spoustu, nicméně např. to, že ze státní podpory se můžou budovat jen 50kW stanice je z velké části dílo ČEZu, nikoliv poptávky a ukazuje se, že jsou nedostačující. Takže si sami sobě zvedli náklady (budou muset ty dobíjecí body stavět dvakrát) a teď se to snaží svalit na poptávku. Takhle budou čekat na to, než bude 300kW nutnost, než to začnou řešit a až to postaví, tak už to bude zase zastaralé a pojedeme v tom kolečku znovu.

    Nebo někoho na ČEZu osvítí duch svatý a postaví na současné síti něco jako Chimero, ale takhle stále zaostává infrastruktura za potřebama...
    KEB
    KEB --- ---
    ICS: já to chápu, tak že vybudovat takto výkonnou nabíječku stojí ranec a ve státě, kde by to mohlo využít 5 a půl auta je to investice s návratem nikdy. A je otázka jestli a kdy tu vůbec bude dost aut, aby to mělo ekonomický smysl.

    BOBASH: hm tak to ten můj plynak vychází zhruba stejně možná i lip. A to v diskuzi pod tím borec psal, že eon zdražil taky a to prý od minuty, což je snad ještě větší oser.
    ICS
    ICS --- ---
    KEB:
    Jako je fakt, že problém je asi spíš na mým přijímači, ale mě vždycky rozesměje/vytočí prohlášení od ČEZ v tomhle duchu:
    "„Pokud by tu existovala dostatečná poptávka, jsme připraveni instalovat i stojany s výkony nad 300 kW. Nechceme ale instalovat tyto stojany jen jako součást marketingově pojatých dostihů,“ neuzavírá se dalšímu progresu Tomáš Chmelík."
    ICS
    ICS --- ---
    BOBASH: tak to je schválně vystalkujeme, jestli nám něco neuteklo. Nebo jsem to možná jenom já blbě pochopil od kolegy, a jenom se pletu na internetu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Enyaq žere v průměru třeba 20 kWh/100 km (po městě míň, po dálnici trošku víc). Takže to, co je opravdu důležitý (DC rychlý nabíjení) stojí 1,2 – 1,6 koruny na kilometr u registrovanýho zákazníka, a 1,6 – 2,0 na kilometr u neregistrovanýho.
    KEB
    KEB --- ---
    ČEZ mění ceník nabíjení elektromobilů, startuje výstavbu ultrarychlých stojanů
    https://www.hybrid.cz/cez-meni-cenik-za-nabijeni-elektromobilu-startuje-vystavbu-ultrarychlych-stojanu/

    Hmmm kolik to může dělat na km třeba u enyaqu? Nechce se to někomu spočítat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Proto píšu, že ty jejich Wallboxy se umí reálně stát součástí nabíjecí sítě, která má svoji appku. Takže to mají očividně vyřešený i legálně.
    KEB
    KEB --- ---
    Tomáš Kazda: v Česku máme skvělé podmínky pro výrobu baterií
    https://www.hybrid.cz/tomas-kazda-v-cesku-mame-skvele-podminky-pro-vyrobu-baterii/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    9,5 hodiny bez sahania na volant, just sayin'

    https://twitter.com/WholeMarsBlog/status/1465268725775409154
    ICS
    ICS --- ---
    BOBASH: jedna věc je technický řešení, to umí prakticky každý wallbox, který se dokáže napojit na nějaký backend, některý to umí on-premise. Takže s ohledem na to, že všechny dotovaný wallboxy musí mít load-balancing, to technicky zvládají všechny wallboxy, které se dotují. Co ale už taková sranda není, je ta legální stránka. Ale tohle řeší spíš kolegové v rámci chytre-nabijeni, takže možná nejsem úplně přesnej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Já se na to zeptám kluků z OlifeEnergy, to je docela dobrý téma, možná z toho uděláme článek na jejich blog.

    Chytřejší wallboxy umí rozpočítávat vyúčtování na víc aut, a taky ty jejich umí normálně prodávat energii v rámci nějaký jejich sítě (jde to přes jejich appku). Takže očividně to nějak jít musí, když můžeš nabíjet z wallboxu auta cizím lidem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam