• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: novej multivan moc za T7 nepovažuju, už to prostě není Téčko, je to něco mezi sharanem a T. Co myslíš tím, že transporter bude transit?
    VACA
    VACA --- ---
    DAN_F: Dovolim si nesouhlasit, v tom co popisujes zavisi na ridicskejch schopnpstech a ano kdyz zpanikaris zaslapnes brzdu a nevis kam tocit, tak se jenom dovas.
    Absolvoval jsem skolu smyku, a dalsi ridicsky prupravy. A nektery ty situace jsem zazil.
    Jednou dokonce v novym transitu ve kterym jsem jel 120 v pravym pruhu na dalnici, kdyz mi to v tahly zatacce tam poslal kokot z audi co kombinaci agrese a neschopnosti mi pripravi situaci, ve ktery jsem v dusledku uhybnyho manevru jel tom transitem nejrychlejsi “dvere” (rozumej bokem jako prase) ve svym zivote. A pak kontra, a dvere na druhou stranu, a repete nekolikrat, nez se to auto ustalilo.
    Volantem jsem kroutil ze srany na stranu “rychlosti zvuku”, abych to auto ukorigoval.
    Kdybych tam mel tyhle kryplovsky riditka, tak neudelam nic.
    A uznavam ze kdybych nemel skolu smyku a ridicskou prupravu, tak to pravdepodobne skonci hodinama do nejblizsich svodidel..

    Ale zazil jsem treba i spalek kterej vypadnul z nakladaku predemnou, na okresce. Prez to ze jsem mel vzdalenost, a nejeli jsme tam ani teh 80, tak ten manevr museo bejt velmi pohotovej, a obnasel kontra.

    Zazil jsem lopatu ktera se vynorila z pod auta ktery jelo predemnou a melo vysokej podvozek takze to tipek vubec neresil ani nezuknul na brzdu. Ja jsem to resit musel protoze jsem jel v osobaku. = prudkej uhybnej manevr a kontra. Ta lopata tam proste lezela v jizdnim pruhu..
    (Samozrejme sem zavolal dopravakum at se o to postaraj protoze je to nebezpecny)

    Zazil jsem kdyz tipek co se tvaril ze se rozhlizi mi poslal svoji felicii primo pred cumak na posledni chvili..

    Ocekavam ze “tesla ma prece autopilota” apod. Ale tyhle argumenty neberu, auto dokud ma volant, tak ma mit volant kterej je bezpecnej pro jizdu.

    Za me to je vse co k tomuhle tematu mam. Je to muj osobni pohled, a dal o tom argumentovat nepotrebuju.
    Pekny vecer vsem preju :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VACA: mno já so taky nemyslím, že dávat 1000 koní do auta má nějakej smysl, kromě možnosti se zabít s lepšíma SFX efektama, ale všem majitelům v tomhle snu fandím, a těm, co se ho rozhodnou uskutečnit mimo provoz, obzvlášť
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    VACA: Až na to, že v takovémhle případě je úplně jedno, jestli máš řidítka, volant, nebo joystick. Čímkoliv můžeš kroutit jak chceš a u toho bezmocně sledovat, jak jedeš bokem směrem, nad kterým absolutně nemáš kontrolu :) Retardovanému titulku na obskurním serveru navzdory, zrovna tohle fakt není problém volantu.
    VACA
    VACA --- ---
    no ja to uplne jako argument neberu. Protoze oni nejeli po cesky dalnici, ale na testovacim okruhu.
    Proc se tedy vubec bavime o model S, kdyz touhle logikou by clovek rekl, ze neni dobrej napad aby auto melo 1000koni prece, ne?
    Na druhou stranu kdyz uz auto vybavis 1000ci konema, tak by jsi ho mel vybavit i adekvatnima brzdama, a normalnim volantem. S timhle s bobashem 100% souhlasim.

    Na druhou stranu aquaplaning, nebo namraza, pripadne vybehnuvsi srna, kamionak co usnul a nahle vybocil do tveho pruhu, clovek co vyjede na okresce aniz by se rozhlidnul, praskla pneumatika, etc, etc, to vsechno se ti muze stat i pri 120ti, 80ti kmh, a tim volantem pohotove kroutit zleva do prava a zpatky potrebovat budes, to mi ver:)
    Ty riditka jsou v soucasnosti fakt nebezpecnej nesmysl.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VACA: člověk by si skoro řek, že není dobrej nápad jezdit 240km/h....
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: za tu cenu asi prva tesla, ktoru si mozem realne aj hned dovolit :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Už jste viděli nejnovější elektrickej model od tesly?

    https://shop.tesla.com/product/cyberquad-for-kids?sku=1714748-00-A

    cyberquad pro děti :D

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: T7 je jen Multivan. Novej Transporter bude Transit.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CAL: Já už se bohužel tak nějak smířil s tím, že holt další "Téčko" nebude :-( Trochu jsem věřil v to, že ten buzz by mohl být dodávkoidní, ale když jsem viděl novej multivan, tak tomu moc nevěřím (teď máme T5 a T6).
    Ale zajímala by mě politika VW. Podle mě to jsou hodně úspěšný auta s poměrně vysokou marží pro VW....
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Tak prej je to blbost

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Buzz neměl nikdy šanci být obrhouble dodávkový, protože stojí na MEB a tudíž má vpředu tam, kde by EV mělo mít frunk, nejrůznější technickej shit. Prostě Enyaq na kterým je krabice.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Porsche Whistleblower: “60% of all delivered Taycan have battery issues that caused replacements, damages and fires”
    https://www.teslarati.com/porsche-whistleblower-taycan-battery-charger-fires-coverup/
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Jo, beru to s rezervou, ale už se to objevilo s tolika různými maskováními (AD varianta na veletrhu, duhové LSD vedle ID 5, několik verzí v provozu), že když se to dá dohromady, začneš mít představu. On ani ten koncept nebyl až tak moje krevní skupina, ale měl styl a říkal jsem si, že změny k produkční verzi můžou být z hlediska mého vkusu i k lepšímu. Ale ne, jde to přesně naopak a to mě mrzí.

    BOBASH: Já vím, že to je od začátku marketované jako MPV, ale já si nějak pořád sliboval, že to bude mít trochu z DNA busíků. Jezdím často s T4 a ten dodávkovej feeling, zvlášť v kombinaci s terénním setupem, mě baví. Ale dneska si všichni koupí velký auto a pak zjistěj, že by vlastně chtěli hlavně jezdit jako s osobákem. Proč si takový lidi nekoupí velký SUV? Já si držel naději, že bude BUZZ trochu obhrouble dodávkový..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Jinak ad umístění řidiče – ano, je to jako u každýho MPV. Podívej se, kde sedí řidič třeba ve Fordu Galaxy nebo Citroënu C4 Picasso. Zjistíš, že rozdíl mezi třeba Škodou Kodiaq nebo Enyaq a typickým MPV je jen v tom, že posunuli čelní sklo dopřed/dozadu a podle toho změnili délku přední kapoty (MPV žádnou nemá, ale o to delší má palubní desku).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Hele a uvědomujete si všichni, že to je zamaskovanej prototyp? Ty bílý sloupky jsou tam jen nalepený, stejně tak tvar světla je dost výrazně přelepenej, spojnice A-sloupku a střechy jak je hranatá, tak dělá dojem, že je hranatý celý auto.

    Tady se to pokusili dofotošopovat aspoň částečně do reálný podoby, i když i tam jsou očividný nesmysly:

    VW ID. Buzz - Everything we know as of November 2021
    https://topelectricsuv.com/news/volkswagen/vw-id-buzz-update/

    Ve výsledku to nebude vypadat úplně jako koncept, ale o dost víc jako koncept než ten prototyp.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: to si uplně nemyslim
    mrdku, jako je T5, prodávaj bez poklesu poptávky už třetí dekádu
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CAL: Je to prohra. Domnivam se ze je to proto, ze potrebuji setrit design, kvalitu a marketingove rezervy na dalsi generace elektroaut. Protoze elektroauta budou mit delsi zivotnost nez spalovaky (resp. srovnatelnou potencialni zivotnost (~ 25 let), ale servisove vice realistickou/dostupnou) a spousta veci tam je principielne vyresenejch uz tim ze je to elektroauto - budou muset neco prodavat taky v roce 2035. A kromne toho ze to budou lepsi baterie, lepsi vybava, musi to mit i design ktery je krok dal. A proto ted rada elektroaut vypada jak vyklestenej hipster na srazu feministek.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Vypada to jak dodavka pro environmentalni sex offendery :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CAL: uff oproti konceptu teda hodne level down :)
    CAL
    CAL --- ---
    Nové fotky ID BUZZ https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volkswagen-id-buzz-in-de-kou-gezet/. Já nevím, jestli mám být smutný, jak je to proti konceptu ošklivé, nebo jestli mám být rád, že lifestyle marketing a vzhled nejen nebude cenu šroubovat nahoru, ale možná dokonce naopak. Jinak mě překvapuje, jak moc vzadu je řidič. V podstatě jako kdyby vzali osobák a jen posunuli přední sklo až k čumáku. Možná efekt společné platformy MEB?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a že by mohli jít s cenou dolů... marže maj podle finančních výsledků dobrý
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Aneb myslim si, že to bude cenově stejný jako v US (plus DPH). Možná časem, až bude poptávka klesat, tak budou snižovat cenu. Sice by měla být výroba berlínských tesel levnější (odlévané části a nové baterie), ale jako výrobce bych byl debil, kdybych měl vysokou poptávku a ještě to dal levně.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: zatim maj vysokou poptávku, takže tipuju, že cena moc dolů nepůjde, možná tak max o 15 % dolů o dopravu a clo. Navíc asi nějakou dobu potrvá optimalizace dodavatelů. V číně to bylo podobné, až po nějaké době se jim podařilo výrazněji zlevnit, protože optimalizovali výrobu a supply chain (nevozili z US).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jakou tipujete cenovou politiku Tesly v rámci EU ? (myšleno modely z gigaberlínu- az se rozjede) Dostanou se pod 30.000 EUR za model Y/3? Nebo je bude cenově válcovat koncern?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    13% of Auto Sales in Europe Were Fully Electric Vehicles in October - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/11/30/13-of-auto-sales-in-europe-were-fully-electric-vehicles-in-october/?amp
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: No když nebudeš potřebovat nabíjet rychle, tak budeš nabíjet na AC stojanu za 5 korun, a to jsi pod korunou na kilometr i s Enyaqem. S něčím úsporným jsi na třeba 70 halířích.

    A samozřejmě když budeš nabíjet svojí nabíječkou z normální sítě, tak jsi i s Enyaqem klidně na 60 halířích.
    ICS
    ICS --- ---
    KEB: To ano, peněz to stojí spoustu, nicméně např. to, že ze státní podpory se můžou budovat jen 50kW stanice je z velké části dílo ČEZu, nikoliv poptávky a ukazuje se, že jsou nedostačující. Takže si sami sobě zvedli náklady (budou muset ty dobíjecí body stavět dvakrát) a teď se to snaží svalit na poptávku. Takhle budou čekat na to, než bude 300kW nutnost, než to začnou řešit a až to postaví, tak už to bude zase zastaralé a pojedeme v tom kolečku znovu.

    Nebo někoho na ČEZu osvítí duch svatý a postaví na současné síti něco jako Chimero, ale takhle stále zaostává infrastruktura za potřebama...
    KEB
    KEB --- ---
    ICS: já to chápu, tak že vybudovat takto výkonnou nabíječku stojí ranec a ve státě, kde by to mohlo využít 5 a půl auta je to investice s návratem nikdy. A je otázka jestli a kdy tu vůbec bude dost aut, aby to mělo ekonomický smysl.

    BOBASH: hm tak to ten můj plynak vychází zhruba stejně možná i lip. A to v diskuzi pod tím borec psal, že eon zdražil taky a to prý od minuty, což je snad ještě větší oser.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam