• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Jo, beru to s rezervou, ale už se to objevilo s tolika různými maskováními (AD varianta na veletrhu, duhové LSD vedle ID 5, několik verzí v provozu), že když se to dá dohromady, začneš mít představu. On ani ten koncept nebyl až tak moje krevní skupina, ale měl styl a říkal jsem si, že změny k produkční verzi můžou být z hlediska mého vkusu i k lepšímu. Ale ne, jde to přesně naopak a to mě mrzí.

    BOBASH: Já vím, že to je od začátku marketované jako MPV, ale já si nějak pořád sliboval, že to bude mít trochu z DNA busíků. Jezdím často s T4 a ten dodávkovej feeling, zvlášť v kombinaci s terénním setupem, mě baví. Ale dneska si všichni koupí velký auto a pak zjistěj, že by vlastně chtěli hlavně jezdit jako s osobákem. Proč si takový lidi nekoupí velký SUV? Já si držel naději, že bude BUZZ trochu obhrouble dodávkový..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Jinak ad umístění řidiče – ano, je to jako u každýho MPV. Podívej se, kde sedí řidič třeba ve Fordu Galaxy nebo Citroënu C4 Picasso. Zjistíš, že rozdíl mezi třeba Škodou Kodiaq nebo Enyaq a typickým MPV je jen v tom, že posunuli čelní sklo dopřed/dozadu a podle toho změnili délku přední kapoty (MPV žádnou nemá, ale o to delší má palubní desku).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Hele a uvědomujete si všichni, že to je zamaskovanej prototyp? Ty bílý sloupky jsou tam jen nalepený, stejně tak tvar světla je dost výrazně přelepenej, spojnice A-sloupku a střechy jak je hranatá, tak dělá dojem, že je hranatý celý auto.

    Tady se to pokusili dofotošopovat aspoň částečně do reálný podoby, i když i tam jsou očividný nesmysly:

    VW ID. Buzz - Everything we know as of November 2021
    https://topelectricsuv.com/news/volkswagen/vw-id-buzz-update/

    Ve výsledku to nebude vypadat úplně jako koncept, ale o dost víc jako koncept než ten prototyp.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: to si uplně nemyslim
    mrdku, jako je T5, prodávaj bez poklesu poptávky už třetí dekádu
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CAL: Je to prohra. Domnivam se ze je to proto, ze potrebuji setrit design, kvalitu a marketingove rezervy na dalsi generace elektroaut. Protoze elektroauta budou mit delsi zivotnost nez spalovaky (resp. srovnatelnou potencialni zivotnost (~ 25 let), ale servisove vice realistickou/dostupnou) a spousta veci tam je principielne vyresenejch uz tim ze je to elektroauto - budou muset neco prodavat taky v roce 2035. A kromne toho ze to budou lepsi baterie, lepsi vybava, musi to mit i design ktery je krok dal. A proto ted rada elektroaut vypada jak vyklestenej hipster na srazu feministek.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Vypada to jak dodavka pro environmentalni sex offendery :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CAL: uff oproti konceptu teda hodne level down :)
    CAL
    CAL --- ---
    Nové fotky ID BUZZ https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volkswagen-id-buzz-in-de-kou-gezet/. Já nevím, jestli mám být smutný, jak je to proti konceptu ošklivé, nebo jestli mám být rád, že lifestyle marketing a vzhled nejen nebude cenu šroubovat nahoru, ale možná dokonce naopak. Jinak mě překvapuje, jak moc vzadu je řidič. V podstatě jako kdyby vzali osobák a jen posunuli přední sklo až k čumáku. Možná efekt společné platformy MEB?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a že by mohli jít s cenou dolů... marže maj podle finančních výsledků dobrý
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Aneb myslim si, že to bude cenově stejný jako v US (plus DPH). Možná časem, až bude poptávka klesat, tak budou snižovat cenu. Sice by měla být výroba berlínských tesel levnější (odlévané části a nové baterie), ale jako výrobce bych byl debil, kdybych měl vysokou poptávku a ještě to dal levně.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: zatim maj vysokou poptávku, takže tipuju, že cena moc dolů nepůjde, možná tak max o 15 % dolů o dopravu a clo. Navíc asi nějakou dobu potrvá optimalizace dodavatelů. V číně to bylo podobné, až po nějaké době se jim podařilo výrazněji zlevnit, protože optimalizovali výrobu a supply chain (nevozili z US).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jakou tipujete cenovou politiku Tesly v rámci EU ? (myšleno modely z gigaberlínu- az se rozjede) Dostanou se pod 30.000 EUR za model Y/3? Nebo je bude cenově válcovat koncern?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    13% of Auto Sales in Europe Were Fully Electric Vehicles in October - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/11/30/13-of-auto-sales-in-europe-were-fully-electric-vehicles-in-october/?amp
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: No když nebudeš potřebovat nabíjet rychle, tak budeš nabíjet na AC stojanu za 5 korun, a to jsi pod korunou na kilometr i s Enyaqem. S něčím úsporným jsi na třeba 70 halířích.

    A samozřejmě když budeš nabíjet svojí nabíječkou z normální sítě, tak jsi i s Enyaqem klidně na 60 halířích.
    ICS
    ICS --- ---
    KEB: To ano, peněz to stojí spoustu, nicméně např. to, že ze státní podpory se můžou budovat jen 50kW stanice je z velké části dílo ČEZu, nikoliv poptávky a ukazuje se, že jsou nedostačující. Takže si sami sobě zvedli náklady (budou muset ty dobíjecí body stavět dvakrát) a teď se to snaží svalit na poptávku. Takhle budou čekat na to, než bude 300kW nutnost, než to začnou řešit a až to postaví, tak už to bude zase zastaralé a pojedeme v tom kolečku znovu.

    Nebo někoho na ČEZu osvítí duch svatý a postaví na současné síti něco jako Chimero, ale takhle stále zaostává infrastruktura za potřebama...
    KEB
    KEB --- ---
    ICS: já to chápu, tak že vybudovat takto výkonnou nabíječku stojí ranec a ve státě, kde by to mohlo využít 5 a půl auta je to investice s návratem nikdy. A je otázka jestli a kdy tu vůbec bude dost aut, aby to mělo ekonomický smysl.

    BOBASH: hm tak to ten můj plynak vychází zhruba stejně možná i lip. A to v diskuzi pod tím borec psal, že eon zdražil taky a to prý od minuty, což je snad ještě větší oser.
    ICS
    ICS --- ---
    KEB:
    Jako je fakt, že problém je asi spíš na mým přijímači, ale mě vždycky rozesměje/vytočí prohlášení od ČEZ v tomhle duchu:
    "„Pokud by tu existovala dostatečná poptávka, jsme připraveni instalovat i stojany s výkony nad 300 kW. Nechceme ale instalovat tyto stojany jen jako součást marketingově pojatých dostihů,“ neuzavírá se dalšímu progresu Tomáš Chmelík."
    ICS
    ICS --- ---
    BOBASH: tak to je schválně vystalkujeme, jestli nám něco neuteklo. Nebo jsem to možná jenom já blbě pochopil od kolegy, a jenom se pletu na internetu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Enyaq žere v průměru třeba 20 kWh/100 km (po městě míň, po dálnici trošku víc). Takže to, co je opravdu důležitý (DC rychlý nabíjení) stojí 1,2 – 1,6 koruny na kilometr u registrovanýho zákazníka, a 1,6 – 2,0 na kilometr u neregistrovanýho.
    KEB
    KEB --- ---
    ČEZ mění ceník nabíjení elektromobilů, startuje výstavbu ultrarychlých stojanů
    https://www.hybrid.cz/cez-meni-cenik-za-nabijeni-elektromobilu-startuje-vystavbu-ultrarychlych-stojanu/

    Hmmm kolik to může dělat na km třeba u enyaqu? Nechce se to někomu spočítat?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam