• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CAL: Já už se bohužel tak nějak smířil s tím, že holt další "Téčko" nebude :-( Trochu jsem věřil v to, že ten buzz by mohl být dodávkoidní, ale když jsem viděl novej multivan, tak tomu moc nevěřím (teď máme T5 a T6).
    Ale zajímala by mě politika VW. Podle mě to jsou hodně úspěšný auta s poměrně vysokou marží pro VW....
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Buzz neměl nikdy šanci být obrhouble dodávkový, protože stojí na MEB a tudíž má vpředu tam, kde by EV mělo mít frunk, nejrůznější technickej shit. Prostě Enyaq na kterým je krabice.
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Jo, beru to s rezervou, ale už se to objevilo s tolika různými maskováními (AD varianta na veletrhu, duhové LSD vedle ID 5, několik verzí v provozu), že když se to dá dohromady, začneš mít představu. On ani ten koncept nebyl až tak moje krevní skupina, ale měl styl a říkal jsem si, že změny k produkční verzi můžou být z hlediska mého vkusu i k lepšímu. Ale ne, jde to přesně naopak a to mě mrzí.

    BOBASH: Já vím, že to je od začátku marketované jako MPV, ale já si nějak pořád sliboval, že to bude mít trochu z DNA busíků. Jezdím často s T4 a ten dodávkovej feeling, zvlášť v kombinaci s terénním setupem, mě baví. Ale dneska si všichni koupí velký auto a pak zjistěj, že by vlastně chtěli hlavně jezdit jako s osobákem. Proč si takový lidi nekoupí velký SUV? Já si držel naději, že bude BUZZ trochu obhrouble dodávkový..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Jinak ad umístění řidiče – ano, je to jako u každýho MPV. Podívej se, kde sedí řidič třeba ve Fordu Galaxy nebo Citroënu C4 Picasso. Zjistíš, že rozdíl mezi třeba Škodou Kodiaq nebo Enyaq a typickým MPV je jen v tom, že posunuli čelní sklo dopřed/dozadu a podle toho změnili délku přední kapoty (MPV žádnou nemá, ale o to delší má palubní desku).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Hele a uvědomujete si všichni, že to je zamaskovanej prototyp? Ty bílý sloupky jsou tam jen nalepený, stejně tak tvar světla je dost výrazně přelepenej, spojnice A-sloupku a střechy jak je hranatá, tak dělá dojem, že je hranatý celý auto.

    Tady se to pokusili dofotošopovat aspoň částečně do reálný podoby, i když i tam jsou očividný nesmysly:

    VW ID. Buzz - Everything we know as of November 2021
    https://topelectricsuv.com/news/volkswagen/vw-id-buzz-update/

    Ve výsledku to nebude vypadat úplně jako koncept, ale o dost víc jako koncept než ten prototyp.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: to si uplně nemyslim
    mrdku, jako je T5, prodávaj bez poklesu poptávky už třetí dekádu
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CAL: Je to prohra. Domnivam se ze je to proto, ze potrebuji setrit design, kvalitu a marketingove rezervy na dalsi generace elektroaut. Protoze elektroauta budou mit delsi zivotnost nez spalovaky (resp. srovnatelnou potencialni zivotnost (~ 25 let), ale servisove vice realistickou/dostupnou) a spousta veci tam je principielne vyresenejch uz tim ze je to elektroauto - budou muset neco prodavat taky v roce 2035. A kromne toho ze to budou lepsi baterie, lepsi vybava, musi to mit i design ktery je krok dal. A proto ted rada elektroaut vypada jak vyklestenej hipster na srazu feministek.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Vypada to jak dodavka pro environmentalni sex offendery :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CAL: uff oproti konceptu teda hodne level down :)
    CAL
    CAL --- ---
    Nové fotky ID BUZZ https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volkswagen-id-buzz-in-de-kou-gezet/. Já nevím, jestli mám být smutný, jak je to proti konceptu ošklivé, nebo jestli mám být rád, že lifestyle marketing a vzhled nejen nebude cenu šroubovat nahoru, ale možná dokonce naopak. Jinak mě překvapuje, jak moc vzadu je řidič. V podstatě jako kdyby vzali osobák a jen posunuli přední sklo až k čumáku. Možná efekt společné platformy MEB?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a že by mohli jít s cenou dolů... marže maj podle finančních výsledků dobrý
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Aneb myslim si, že to bude cenově stejný jako v US (plus DPH). Možná časem, až bude poptávka klesat, tak budou snižovat cenu. Sice by měla být výroba berlínských tesel levnější (odlévané části a nové baterie), ale jako výrobce bych byl debil, kdybych měl vysokou poptávku a ještě to dal levně.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: zatim maj vysokou poptávku, takže tipuju, že cena moc dolů nepůjde, možná tak max o 15 % dolů o dopravu a clo. Navíc asi nějakou dobu potrvá optimalizace dodavatelů. V číně to bylo podobné, až po nějaké době se jim podařilo výrazněji zlevnit, protože optimalizovali výrobu a supply chain (nevozili z US).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jakou tipujete cenovou politiku Tesly v rámci EU ? (myšleno modely z gigaberlínu- az se rozjede) Dostanou se pod 30.000 EUR za model Y/3? Nebo je bude cenově válcovat koncern?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    13% of Auto Sales in Europe Were Fully Electric Vehicles in October - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/11/30/13-of-auto-sales-in-europe-were-fully-electric-vehicles-in-october/?amp
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: No když nebudeš potřebovat nabíjet rychle, tak budeš nabíjet na AC stojanu za 5 korun, a to jsi pod korunou na kilometr i s Enyaqem. S něčím úsporným jsi na třeba 70 halířích.

    A samozřejmě když budeš nabíjet svojí nabíječkou z normální sítě, tak jsi i s Enyaqem klidně na 60 halířích.
    ICS
    ICS --- ---
    KEB: To ano, peněz to stojí spoustu, nicméně např. to, že ze státní podpory se můžou budovat jen 50kW stanice je z velké části dílo ČEZu, nikoliv poptávky a ukazuje se, že jsou nedostačující. Takže si sami sobě zvedli náklady (budou muset ty dobíjecí body stavět dvakrát) a teď se to snaží svalit na poptávku. Takhle budou čekat na to, než bude 300kW nutnost, než to začnou řešit a až to postaví, tak už to bude zase zastaralé a pojedeme v tom kolečku znovu.

    Nebo někoho na ČEZu osvítí duch svatý a postaví na současné síti něco jako Chimero, ale takhle stále zaostává infrastruktura za potřebama...
    KEB
    KEB --- ---
    ICS: já to chápu, tak že vybudovat takto výkonnou nabíječku stojí ranec a ve státě, kde by to mohlo využít 5 a půl auta je to investice s návratem nikdy. A je otázka jestli a kdy tu vůbec bude dost aut, aby to mělo ekonomický smysl.

    BOBASH: hm tak to ten můj plynak vychází zhruba stejně možná i lip. A to v diskuzi pod tím borec psal, že eon zdražil taky a to prý od minuty, což je snad ještě větší oser.
    ICS
    ICS --- ---
    KEB:
    Jako je fakt, že problém je asi spíš na mým přijímači, ale mě vždycky rozesměje/vytočí prohlášení od ČEZ v tomhle duchu:
    "„Pokud by tu existovala dostatečná poptávka, jsme připraveni instalovat i stojany s výkony nad 300 kW. Nechceme ale instalovat tyto stojany jen jako součást marketingově pojatých dostihů,“ neuzavírá se dalšímu progresu Tomáš Chmelík."
    ICS
    ICS --- ---
    BOBASH: tak to je schválně vystalkujeme, jestli nám něco neuteklo. Nebo jsem to možná jenom já blbě pochopil od kolegy, a jenom se pletu na internetu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Enyaq žere v průměru třeba 20 kWh/100 km (po městě míň, po dálnici trošku víc). Takže to, co je opravdu důležitý (DC rychlý nabíjení) stojí 1,2 – 1,6 koruny na kilometr u registrovanýho zákazníka, a 1,6 – 2,0 na kilometr u neregistrovanýho.
    KEB
    KEB --- ---
    ČEZ mění ceník nabíjení elektromobilů, startuje výstavbu ultrarychlých stojanů
    https://www.hybrid.cz/cez-meni-cenik-za-nabijeni-elektromobilu-startuje-vystavbu-ultrarychlych-stojanu/

    Hmmm kolik to může dělat na km třeba u enyaqu? Nechce se to někomu spočítat?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam