• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Pro FSD byl ještě nedávno neřešitelnej edge case betonovej sloup v silnici. Než bude poslední neřešitelnej edge case magor ve tvým pruhu, tak je ještě dloooooooouháááá cesta.

    Jinak jedinej smysl toho tisíce koní v Plaidu je samozřejmě to, že to můžeš hrozně odpálit z křižovatky nebo se třeba bleskově zařadit z připojovacího pruhu.

    Ale i tak je prostě průser, že to auto taky ekvivalentně nebrzdí. I s Taycanem Turbo, kterej má o víc než 300 koní míň, je děsivě snadný se dostat vysoko nad 200 a vůbec ti to nepřijde divný. S tímhle to bude ještě horší. Vjedeš na dálnici, podržíš plyn tak jak jsi zvyklej a místo na 160 budeš na 260. A pak je trochu problém, když to brzdí hůř než to zrychluje.
    VACA
    VACA --- ---
    DZODZO: Vyznelo snad z toho co jsem napsal ze jezdim 250 po dalnici a 180 na okreskach?
    Kde prosimte?

    Uplne jsme se minuli, vubec nechapu tvoji odpoved,ja jsem popisoval situace ktery s tisice konema vubec nespuvisej, v beznejch autech a beznejch rychlostech.
    Takovejhle volant nepatri ani do smartu.

    Prestante bejt posedly a zaujaty kazdou picovinou ktera vypada cool.
    Sory:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VACA: hl jako na nurburgring ta pustia so vselijakymi vozidlami, ale ked mas 1000 koni na verejnej komunikacii, tak asi nebudes zavodit pokial nie si magor co chce ohrozit nielen seba, ale aj ostatnych, moja nocna mora je, ze ma zramuje nejaky zavodnik co zacne obiehat napr. v neprehladnej zakrute, na to nie si pripraveny (hm, ked tak nad tym rozmyslam, to by mohol byt jeden z tych edge case, o ktorych stale basni bobash co FSD nikdy nezvladne, leda ze by malo kazde auto gpsku a vysielalo svoju polohu ostatnym autam :)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: novej multivan moc za T7 nepovažuju, už to prostě není Téčko, je to něco mezi sharanem a T. Co myslíš tím, že transporter bude transit?
    VACA
    VACA --- ---
    DAN_F: Dovolim si nesouhlasit, v tom co popisujes zavisi na ridicskejch schopnpstech a ano kdyz zpanikaris zaslapnes brzdu a nevis kam tocit, tak se jenom dovas.
    Absolvoval jsem skolu smyku, a dalsi ridicsky prupravy. A nektery ty situace jsem zazil.
    Jednou dokonce v novym transitu ve kterym jsem jel 120 v pravym pruhu na dalnici, kdyz mi to v tahly zatacce tam poslal kokot z audi co kombinaci agrese a neschopnosti mi pripravi situaci, ve ktery jsem v dusledku uhybnyho manevru jel tom transitem nejrychlejsi “dvere” (rozumej bokem jako prase) ve svym zivote. A pak kontra, a dvere na druhou stranu, a repete nekolikrat, nez se to auto ustalilo.
    Volantem jsem kroutil ze srany na stranu “rychlosti zvuku”, abych to auto ukorigoval.
    Kdybych tam mel tyhle kryplovsky riditka, tak neudelam nic.
    A uznavam ze kdybych nemel skolu smyku a ridicskou prupravu, tak to pravdepodobne skonci hodinama do nejblizsich svodidel..

    Ale zazil jsem treba i spalek kterej vypadnul z nakladaku predemnou, na okresce. Prez to ze jsem mel vzdalenost, a nejeli jsme tam ani teh 80, tak ten manevr museo bejt velmi pohotovej, a obnasel kontra.

    Zazil jsem lopatu ktera se vynorila z pod auta ktery jelo predemnou a melo vysokej podvozek takze to tipek vubec neresil ani nezuknul na brzdu. Ja jsem to resit musel protoze jsem jel v osobaku. = prudkej uhybnej manevr a kontra. Ta lopata tam proste lezela v jizdnim pruhu..
    (Samozrejme sem zavolal dopravakum at se o to postaraj protoze je to nebezpecny)

    Zazil jsem kdyz tipek co se tvaril ze se rozhlizi mi poslal svoji felicii primo pred cumak na posledni chvili..

    Ocekavam ze “tesla ma prece autopilota” apod. Ale tyhle argumenty neberu, auto dokud ma volant, tak ma mit volant kterej je bezpecnej pro jizdu.

    Za me to je vse co k tomuhle tematu mam. Je to muj osobni pohled, a dal o tom argumentovat nepotrebuju.
    Pekny vecer vsem preju :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VACA: mno já so taky nemyslím, že dávat 1000 koní do auta má nějakej smysl, kromě možnosti se zabít s lepšíma SFX efektama, ale všem majitelům v tomhle snu fandím, a těm, co se ho rozhodnou uskutečnit mimo provoz, obzvlášť
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    VACA: Až na to, že v takovémhle případě je úplně jedno, jestli máš řidítka, volant, nebo joystick. Čímkoliv můžeš kroutit jak chceš a u toho bezmocně sledovat, jak jedeš bokem směrem, nad kterým absolutně nemáš kontrolu :) Retardovanému titulku na obskurním serveru navzdory, zrovna tohle fakt není problém volantu.
    VACA
    VACA --- ---
    no ja to uplne jako argument neberu. Protoze oni nejeli po cesky dalnici, ale na testovacim okruhu.
    Proc se tedy vubec bavime o model S, kdyz touhle logikou by clovek rekl, ze neni dobrej napad aby auto melo 1000koni prece, ne?
    Na druhou stranu kdyz uz auto vybavis 1000ci konema, tak by jsi ho mel vybavit i adekvatnima brzdama, a normalnim volantem. S timhle s bobashem 100% souhlasim.

    Na druhou stranu aquaplaning, nebo namraza, pripadne vybehnuvsi srna, kamionak co usnul a nahle vybocil do tveho pruhu, clovek co vyjede na okresce aniz by se rozhlidnul, praskla pneumatika, etc, etc, to vsechno se ti muze stat i pri 120ti, 80ti kmh, a tim volantem pohotove kroutit zleva do prava a zpatky potrebovat budes, to mi ver:)
    Ty riditka jsou v soucasnosti fakt nebezpecnej nesmysl.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VACA: člověk by si skoro řek, že není dobrej nápad jezdit 240km/h....
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: za tu cenu asi prva tesla, ktoru si mozem realne aj hned dovolit :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Už jste viděli nejnovější elektrickej model od tesly?

    https://shop.tesla.com/product/cyberquad-for-kids?sku=1714748-00-A

    cyberquad pro děti :D

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: T7 je jen Multivan. Novej Transporter bude Transit.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CAL: Já už se bohužel tak nějak smířil s tím, že holt další "Téčko" nebude :-( Trochu jsem věřil v to, že ten buzz by mohl být dodávkoidní, ale když jsem viděl novej multivan, tak tomu moc nevěřím (teď máme T5 a T6).
    Ale zajímala by mě politika VW. Podle mě to jsou hodně úspěšný auta s poměrně vysokou marží pro VW....
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Tak prej je to blbost

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Buzz neměl nikdy šanci být obrhouble dodávkový, protože stojí na MEB a tudíž má vpředu tam, kde by EV mělo mít frunk, nejrůznější technickej shit. Prostě Enyaq na kterým je krabice.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Porsche Whistleblower: “60% of all delivered Taycan have battery issues that caused replacements, damages and fires”
    https://www.teslarati.com/porsche-whistleblower-taycan-battery-charger-fires-coverup/
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Jo, beru to s rezervou, ale už se to objevilo s tolika různými maskováními (AD varianta na veletrhu, duhové LSD vedle ID 5, několik verzí v provozu), že když se to dá dohromady, začneš mít představu. On ani ten koncept nebyl až tak moje krevní skupina, ale měl styl a říkal jsem si, že změny k produkční verzi můžou být z hlediska mého vkusu i k lepšímu. Ale ne, jde to přesně naopak a to mě mrzí.

    BOBASH: Já vím, že to je od začátku marketované jako MPV, ale já si nějak pořád sliboval, že to bude mít trochu z DNA busíků. Jezdím často s T4 a ten dodávkovej feeling, zvlášť v kombinaci s terénním setupem, mě baví. Ale dneska si všichni koupí velký auto a pak zjistěj, že by vlastně chtěli hlavně jezdit jako s osobákem. Proč si takový lidi nekoupí velký SUV? Já si držel naději, že bude BUZZ trochu obhrouble dodávkový..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Jinak ad umístění řidiče – ano, je to jako u každýho MPV. Podívej se, kde sedí řidič třeba ve Fordu Galaxy nebo Citroënu C4 Picasso. Zjistíš, že rozdíl mezi třeba Škodou Kodiaq nebo Enyaq a typickým MPV je jen v tom, že posunuli čelní sklo dopřed/dozadu a podle toho změnili délku přední kapoty (MPV žádnou nemá, ale o to delší má palubní desku).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Hele a uvědomujete si všichni, že to je zamaskovanej prototyp? Ty bílý sloupky jsou tam jen nalepený, stejně tak tvar světla je dost výrazně přelepenej, spojnice A-sloupku a střechy jak je hranatá, tak dělá dojem, že je hranatý celý auto.

    Tady se to pokusili dofotošopovat aspoň částečně do reálný podoby, i když i tam jsou očividný nesmysly:

    VW ID. Buzz - Everything we know as of November 2021
    https://topelectricsuv.com/news/volkswagen/vw-id-buzz-update/

    Ve výsledku to nebude vypadat úplně jako koncept, ale o dost víc jako koncept než ten prototyp.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: to si uplně nemyslim
    mrdku, jako je T5, prodávaj bez poklesu poptávky už třetí dekádu
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CAL: Je to prohra. Domnivam se ze je to proto, ze potrebuji setrit design, kvalitu a marketingove rezervy na dalsi generace elektroaut. Protoze elektroauta budou mit delsi zivotnost nez spalovaky (resp. srovnatelnou potencialni zivotnost (~ 25 let), ale servisove vice realistickou/dostupnou) a spousta veci tam je principielne vyresenejch uz tim ze je to elektroauto - budou muset neco prodavat taky v roce 2035. A kromne toho ze to budou lepsi baterie, lepsi vybava, musi to mit i design ktery je krok dal. A proto ted rada elektroaut vypada jak vyklestenej hipster na srazu feministek.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam