CUKI: Ano, všechny moderní elektromobily mají nějaký thermal management. Nějaký starý krám jako třeba první Leaf ho možná nemá, ale takových aut stejně bylo pár...
Ad jak rychle to topí – no, jednak tu máme ztráty v baterce, který jdou do jejího ohřívání. Ty nejsou úplně malý, třeba 10% – i když pojedeš relativně pomalu, tak 20-30 kW používáš docela běžně. Plus máš ztráty při brzdění, což je taky teplo. Takže když budu hodně střílet od boku, tak i v městským provozu třeba 2-3 kW.
2-3 kW je strašně moc tepla, to je normální přímotop do bytu puštěnej naplno.
Plus tam máš, kdyby to nestačilo, ještě vytápění toho auta – nejen vyhřívání baterky, ale i vytápění kabiny, která je přímo nad tou baterkou. EV mívají topení o vyšších jednotkách kilowatt, protože potřebujou relativně rychle zahřát posádku.
Vyhřátou kabinu máš odhadem tak za 10 minut – což znamená, že ta baterka na tom bude podobně.