• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Wallbox není obrovskej, je to obvykle krabice na zeď velikostí cca odpovídající karmě do koupelny (karmě, ne boileru).

    75 kWh baterku (což je skutečně u dnešních elektromobilů standard a taky nadále bude) nabiješ při 11 kW, což utáhne ještě relativně běžnej jistič, v pohodě přes noc i z téměř nuly do téměř plna.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: s chytrým elektroměrem půjde udělat reálná hodinová sazba, některá tepelná čerpadla už se umí připojit na internet a přečíst si ceny elektřiny a podle toho natopit taktovací nádrž (akorát dodavatel elektřiny to nebere v potaz, zatím)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Možná někde ke nejsou NIMBY / BANANA problémy a energetický nároky střední obce a nutnost k nim dotáhnout dostatečnou kapacitu.

    BOBASH: Čtu si to a zkracuju i servisní intervaly. Auta si nenechávám moc dlouho po záruce. R8 bude výjimka.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: to bys musel mít 3 zásuvky 230V a tři díry na autě, ne? Trojfázovým dobiješ 380x25 jestli se nepletu (9,5kW)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: A přečetl sis někdy, jak by ses měl správně chovat k benzínovýmu motoru?

    Já jen že dodržet úplně všechno, co máš s autem dělat fakt správně, je vopruz vždycky. A tak nějak se počítá s tím, že to je jen optimální stav.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ICS: Ale v evropě už je pár větších, třeba to jednou dojde i k nám :)
    ICS
    ICS --- ---
    CRAZY_IVAN: ne u nás teda, abychom byli fér :)
    ICS
    ICS --- ---
    FORTRESS: Na to jde použít už teď třeba moje oblíbený Chimero (za cenu trochy ztrát mezi baterkama)... A to jsme v úplných začátcích a bude to čím dál lehčí.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    nějak to evidentně jde

    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ICS: Máš tam většinou 8 míst. Jak bude rychlodobíjení fungovat pro 50 stojanů bych rád viděl.
    ICS
    ICS --- ---
    FORTRESS: taky tam máš rádově míň tankovacích stojanů, než můžeš mít těch dobíjecích, že jo
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak já předností relé a podobné věci používám už teď. Tedy moc dalšího prostoru tam není, protože se k tomu snažím přistupovat co nejvíce ekologicky.

    Ale líbila by se mi možnost, konečně zahodit ty zastaralé sazby a vymyslet něco příhodnějšího.
    Například budeš mít rezervaci příkonu na 3x16.Bude nějaký VT i NT, ale navíc k němu přijde i speciání VVT. Kde budeš moci překročit ten běžný rezervovaný příkon ale samo za nějakou nadstandardní cenu. vyřaduje to další jistič a nový způsob tarifů, ale ten se má stejně během pár let změnit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: z faktury za rijen... za 3x25A platim 104 mesacne, znamena to ze si mozem nabit 75x230 = 17,25kW? To by som za noc dobil aj tu 75kWh baterku

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Stanice na výměnu baterií měl izraelský startup Better Place, zkrachoval v 2013.

    U Tesly samozřejmě mluvím o robotický rychlý výměně, pro kterou byl Model S připravený, viz video v prezentaci:

    Battery Swap Event | Tesla
    https://www.tesla.com/cs_CZ/videos/battery-swap-event

    Přesto, že Tesla to má vyvinutý a byli v nejlepší pozici zavýst standard baterií, tak to neudělali, protože se to nevyplatí a logistický problémy jsou horší než u nabíjení.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ICS: Daily reminder že na tý benzínce když piješ to kafe tak nestojíš pořád u stojanu a tankuje už někdo jinej.
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: právě, že jak píše JIMIQ, to auto si za noc dobiješ na denní ježdění úplně v klidu. Na dlouhý cesty halt musíš parkovat u toho Lidlu, když nechceš u benzinky. :) A nebo si rovnou cestou vyměníš auto, místo baterky, jako se to dělalo kdysi s koněma :)

    Ale fakt to v principu nezpůsobuje problém. Jediný, kdy problém může vznikat, je, když se lidi budou chovat jak vocasové. Což asi budou, ale v tu chvíli už snad budeme mít možnost trošku chytřeji řídit grid.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: myslím že nebude jeden, ale těch standardů bude hned několik. Ale to není na škodu. Bude prostor pro konkurenci.

    ICS: Nechci nějakej obrovskej wallbox, ale rád bych měl možnost to přes noc dobít. Byt to nebude potřeba zdaleka vždy. Jako to že pojedu nějam dobít auto protože doma to jede pomalu je IMHO hloupost.

    A pokud dělám někde pauzy, tak vyloženě někde mimo benzínku. Na benzínce jsem snad v životě nejedl a asi ani nepil kafe. Na to se mám moc rád. :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jinak stejný argument je, že lidi nemůžou mít bojlery a rychlovarný konvice, protože to je výkon navíc...

    ty wallboxy jsou dnes tak chytrý, že dobíjejí maximem toho co jim dovolíš mínus ostatní spotřebiče. T.j. když se zrovna ohřívá bojler, tak se nenabíjí auto a pak se to zase rozjede (na třeba ty 3kW, což je 20-25km/hod, nebo 7,2kW, když máš luxus :D )
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: když ale vyjedeš celou baterku, tak si stejně cestou dáš pauzu na kafe, záchod, oběd a tak, ne?
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: No, to je právě ono, ty přeci nenabíjíš denně 75kWh a už vůbec ne ve stejnou chvíli, jako svítíš, topíš a vaříš. Proto je tam ten load balancing, aby si elektroměr řekl, jestli smíš nabíjet, nebo ne. A za noc si na těch 200 km dobiješ i z běžný zásuvky, když by nebylo zbytí... Ale samozřejmě, když bude každej chtít mít doma ten největší wallbox, co jde za peníze koupit a bude tam to auto nasílu cpát na 100 % dvakrát za den, tak si tu zničenou baterii zaslouží a my máme problém.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam