• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: No protože jich je pár. Ta doba teprve přijde. když zrovna daty v auditku někdo přišel s nesmyslem, že ti přijedou dva maníci s vozejkem dobýt auto na ulici a pak odjedou a přijedou až se to nabije, tak tohle je proti tomu ekonomický zázrak :-D


    DZODZO: jo na D02 Ještě jsi mohl mít D01 :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: K nám to dojde, až to bude potřeba. Zatím jsou Ionity vždycky poloprázdný.

    A už teď se objevujou docela velký:

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: v dielni mam nejaku trojfazovu zasuvku, teraz neviem ci tam ma 4 alebo 5 tych paliciek, tak ale aj 9,5kW to mas 80% zo 75kWh je 60% to je za nejakych 6,5 hodiny nabite :)
    ICS
    ICS --- ---
    FORTRESS: Tak u nás je naštěstí všechno blízko všemu, takže se NIMBY moc řešit nemusí, ne? :) Ale je to samozřejmě jeden z důvodů, proč stavební povolení na dobíjecí bod trvá vydat rok a půl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Wallbox není obrovskej, je to obvykle krabice na zeď velikostí cca odpovídající karmě do koupelny (karmě, ne boileru).

    75 kWh baterku (což je skutečně u dnešních elektromobilů standard a taky nadále bude) nabiješ při 11 kW, což utáhne ještě relativně běžnej jistič, v pohodě přes noc i z téměř nuly do téměř plna.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: s chytrým elektroměrem půjde udělat reálná hodinová sazba, některá tepelná čerpadla už se umí připojit na internet a přečíst si ceny elektřiny a podle toho natopit taktovací nádrž (akorát dodavatel elektřiny to nebere v potaz, zatím)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Možná někde ke nejsou NIMBY / BANANA problémy a energetický nároky střední obce a nutnost k nim dotáhnout dostatečnou kapacitu.

    BOBASH: Čtu si to a zkracuju i servisní intervaly. Auta si nenechávám moc dlouho po záruce. R8 bude výjimka.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: to bys musel mít 3 zásuvky 230V a tři díry na autě, ne? Trojfázovým dobiješ 380x25 jestli se nepletu (9,5kW)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: A přečetl sis někdy, jak by ses měl správně chovat k benzínovýmu motoru?

    Já jen že dodržet úplně všechno, co máš s autem dělat fakt správně, je vopruz vždycky. A tak nějak se počítá s tím, že to je jen optimální stav.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ICS: Ale v evropě už je pár větších, třeba to jednou dojde i k nám :)
    ICS
    ICS --- ---
    CRAZY_IVAN: ne u nás teda, abychom byli fér :)
    ICS
    ICS --- ---
    FORTRESS: Na to jde použít už teď třeba moje oblíbený Chimero (za cenu trochy ztrát mezi baterkama)... A to jsme v úplných začátcích a bude to čím dál lehčí.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    nějak to evidentně jde

    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ICS: Máš tam většinou 8 míst. Jak bude rychlodobíjení fungovat pro 50 stojanů bych rád viděl.
    ICS
    ICS --- ---
    FORTRESS: taky tam máš rádově míň tankovacích stojanů, než můžeš mít těch dobíjecích, že jo
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak já předností relé a podobné věci používám už teď. Tedy moc dalšího prostoru tam není, protože se k tomu snažím přistupovat co nejvíce ekologicky.

    Ale líbila by se mi možnost, konečně zahodit ty zastaralé sazby a vymyslet něco příhodnějšího.
    Například budeš mít rezervaci příkonu na 3x16.Bude nějaký VT i NT, ale navíc k němu přijde i speciání VVT. Kde budeš moci překročit ten běžný rezervovaný příkon ale samo za nějakou nadstandardní cenu. vyřaduje to další jistič a nový způsob tarifů, ale ten se má stejně během pár let změnit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: z faktury za rijen... za 3x25A platim 104 mesacne, znamena to ze si mozem nabit 75x230 = 17,25kW? To by som za noc dobil aj tu 75kWh baterku

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Stanice na výměnu baterií měl izraelský startup Better Place, zkrachoval v 2013.

    U Tesly samozřejmě mluvím o robotický rychlý výměně, pro kterou byl Model S připravený, viz video v prezentaci:

    Battery Swap Event | Tesla
    https://www.tesla.com/cs_CZ/videos/battery-swap-event

    Přesto, že Tesla to má vyvinutý a byli v nejlepší pozici zavýst standard baterií, tak to neudělali, protože se to nevyplatí a logistický problémy jsou horší než u nabíjení.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ICS: Daily reminder že na tý benzínce když piješ to kafe tak nestojíš pořád u stojanu a tankuje už někdo jinej.
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: právě, že jak píše JIMIQ, to auto si za noc dobiješ na denní ježdění úplně v klidu. Na dlouhý cesty halt musíš parkovat u toho Lidlu, když nechceš u benzinky. :) A nebo si rovnou cestou vyměníš auto, místo baterky, jako se to dělalo kdysi s koněma :)

    Ale fakt to v principu nezpůsobuje problém. Jediný, kdy problém může vznikat, je, když se lidi budou chovat jak vocasové. Což asi budou, ale v tu chvíli už snad budeme mít možnost trošku chytřeji řídit grid.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam