CUKI: Že to dělá jedna čínská automobilka bych moc závěry nedělal, byť je to asi čínský lídr (hlavně díky tomu, že dostala posvěcení od strany a vlády, na rozdíl od jiných).
Já tam zásadní problém vidím v tom, že to většina lidí prostě nebude využívat. Většina lidí si to prostě nabije přes noc doma/přes den v práci a nebude mít žádný důvod tu baterii vyměňovat. Je také jasné, že levnější bude auto nabíjet, než vyměňovat baterii a tak výměnu by využívali jen ti, kteří by si byli ochotni zaplatit za ušetřených pár minut (což dává smysl jen pro ty, co to dělají často a tak ve výsledku ušetří hodně, ale někdo kdo jede 4x do roka k babičce na Slovensko si prostě tu jednu zastávku udělá...)
Mluvit o ekologii je podle mě úplně mimo - potřebuješ těch baterií prostě víc - v autě a na výměnu...
Ty ekologický výhody budou naopak v těch autech "normálních". S inteligentní sítí prostě auto vždycky připojíš a síť ti bude dobíjet/brát si od tebe energii. Maximálně si nastavíš nějaký minimum, přes který to nemá jít a když budeš vědět, že někam jedeš, tak prostě odběr zakážeš, resp. se to třeba bude umět řídit podle kalendáře/návyků podle nějaký AI...