CUKI: Metodika spotřeby (WLTP) je ne srovnatelná, ale IDENTICKÁ pro elektromobily a spalovací auta.
Ale my tady většinou řešíme spotřebu normálních lidí, což znamená na dálnici 130. Šílenci, kteří jezdí kilo zastrčení mezi kamionama, nejsou standardní use case ani pro jeden typ pohonu.
CUKI: V tom testu má ta i3 i v tuhých mrazech spotřebu 21-22 kWh/100 km. Což znamená 150 km na 333 kWh baterii, což je docela slušnej výsledek, byť na takhle malý auto žádnej zázrak.
Na reálnou spotřebu i3 se můžu zeptat Miry9 (občas sem chodí), ti jich mají pár ve firmě.
Ad očíslovaný:
1) Kategorie "4 dveře, 4 sedadla, aspoň nějakej kufr" je něco úplně jinýho než Octavia. Dnešní uživatel zkrátka chce prostor, proto dnešní Octavia má rozměry cca prvního Superbu.
Dnešním ekvivalentem jedničkový Octavie je Scala.
2) Nevím, jak "oni" jezdí, ale já testuju auta tak, jak je lidi používají, takže jezdím 130.
4) To dám do samostatnýho příspěvku, ať se líp reaguje.