• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No takze zacinaji jako Tesla, ktera taky superchargery davala zdarma a pak je zpoplatnila. Takze az Niu dojdou superbohati zakaznici a prejde na vyssi stredni tridu tak vymenu baterii zpoplatni a pak se uvidi jak to realne je :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Hele až na excesy kdy jim vypadne linka prodávají už přes 10k aut měsíčně, což tak nějak odpovídá těm ostatním EV startupum (Xpeng, Li auto). Nicméně jejich modely jsou dvakrát a víc dražší, je to prémiový segment, takže to nejde porovnávat s prodejii Wulingu nebo Modelu 3, ale spíš s elektrickými Mercedesy, BMW atd., tam oni míří. SUV ES8 stojí v Číně $72,000, nové ET7 má stát v Číně $70k USD. Model 3 v Číně začíná na $36k.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Takze misto a hmotnost navic a dale ten msterial tech segmentu bude muset byt aspon hlinik aby to presouvalo teplo dost rychle, ale zariven to bude muset byt neco pevneho aby to drzelo strukturu kdyz se s tim 100kg segmentem operuje, takze carbonove vlakna, cili penize navic…
    CUKI
    CUKI --- ---
    FEDAJKIN: Já si myslím že Čína (potažmo východ) moc tomu západu nekonkuruje a naopak. Každej má úplně jinou cílovou skupinu. Až bude Tesla autem pro normální většinovou populaci, tak oni už budou mít obsazen celý trh.
    A pak bude boj o business class z pozice někoho kdo těch aut nastřílel násobně více a toho kdo se na tuto kategorii soustředil celou dobu.
    Čína má totiž tu výhodu je i jen její trh je dostatečně velký na to aby se jelo podle nějakého standardu. Navíc ze své pozice, který má k demokracii daleko si může dovolit mnohem více.

    USA je sice velká země a chybí zde extrémně chudá populace, ale furt je 5x menší než Čína. A asi 4x menší než Indie, kde se budou inspirovat spíš tam než u nás.


    BOBASH: Ty sedíš v autě na zemí?
    JIMIQ: To chlazení bude kolem těch kójí. Pokud bude standardní velikost tak to není problém.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No, Nio se zatim extra dobre neprodava mam pocit (myslim ze ani jedno z tech deseti nejprodavanejsich neni nio)
    China Doubles Plug-In Car Sales In October 2021
    https://insideevs.com/news/550271/china-plugin-car-sales-october2021/amp/

    Naproti tomu Tesla docela jo

    Jinak to ze VHS byla horsi nez Betamax je tak trochu mytus. Nektere parametry mel betamax lepsi ale celkovej dizajn byl horsi a prohral to nakonec (i pres popularni mytus ze za to mohlo porno) kvuli delce kazet
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Tak Čína stejně jako ostatní na elektromobilitu s related byznysy pošle miliardy dolarů dotací ročně - vážně si myslíš, že za tím budou nějaké dotace? :D

    Public stunt by to byl tedy dost drahý. Spíš si myslím, že to bude snaha se za každou cenu odlišit od Tesly. Viz třeba jejich dobrodružství s lidarem. A šlapou do toho tolik, že je klidně možný, že to prosadí, i kdyby se ukázalo, že to není to nejoptimálnější řešení (viz VHS vs Betamax). A i kdyby ne, tak jim ta diferenciace dává ohromný možnosti co se týče potopení Tesly v Číně, stačí nastavit dotační/regulační programy tak, že na ně dosáhnou jen automobilky co umí swapovat/mají lidar atd.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    FEDAJKIN: nekdo tady psal ze to muze bejt publicity stunt
    A ja si myslim ze jsou za tim nejake cinske dotace :) (mozna i pracka penez)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Nebudu zabrusovat do tvých brilantních argumentů proč něco rozhodně nejde nebo je to neekonomický - nicméně třeba Nio má 700 swap stations a provedlo už 5 milionů výměn baterií. Ale asi tam jen ještě nevědí, že se to nevyplatí:)
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: vzduchem, auto bude znít jako V3S!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: furt jsi nezminil jak bys ty jednotlive segmenty chladil - dnes jsou jednotlivy baterkovy bunky obtekane chladici kapalinou
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Jak, vejš? Nad podlahou? Místo sedaček? KDE???

    Nebo je jako dáme jenom pod sedačky, takže jich tam dáme třetinu?
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA: Tak mezi nápravami by pořád byli, jen o něco výš.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Nepřu se, jen mě nenapadá nic zásadního.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: U toho Ioniqu hřejou fakt pomalu, takže třeba 5 minut? Jinak to bejvá tak 2-3 minuty, než to začne opravdu hřát.

    Jo a jsou i odvětrávaný, takže není problém ani v létě. Pak už jsou kožený sedačky fajn volba. I když já bych taky radši volil nějakej sofistikvoanej hadr (třeba vlnu) kdybych měl možnost.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: kožené sedačky? Ty bych nechtěl ani kdyby mi za to někdo zaplatil. Poučení když jsem jezdil s kolegou bylo dost ledové. S mým mocakem něco mezi autotorturou a pokusem o sebevraždu. :-D

    Jak dlouho trvá než to naklikas a začne to hřát?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak Tesla to skutečně měla vymyšlený... akorát zjistili, že to není dobrej nápad...

    Battery Swap Event | Tesla
    https://www.tesla.com/videos/battery-swap-event
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    A pro ty, co to nechapou: i predelavky fosilu maji baterky mezi napravami

    https://www.electrive.com/wp-content/uploads/2019/02/peugeot-e-208-batterie-battery.png
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Jedna z mála věcí, na který se shodli inženýři všech automobilek na světě je, že jediný rozumný místo pro baterku je v podlaze auta...

    Až ti dojde, že možná není dobrej nápad myslet si, že tomu rozumíš líp než oni, možná ti taky dojde, že pokud stejně tak všechny automobilky došly k tomu, že měnit baterky je blbej nápad, tak to je třeba tím, že...

    ... JE TO BLBEJ NÁPAD.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Jestli chceš do auta cpát baterku zadním nárazníkem, tak jí nemůžeš zároveň dostat před zadní nápravu, leda bys tam měl díru až do zadního nárazníku, která zůstane prázdná.

    A to nemluvím o tom, že tam máš tu nápravu. A když to tam budeš strkat z boku, tak to pořád bude vysoko... a ...

    Tyvole, to nemá ani cenu ti to vysvětlovat. Ty ses prostě rozhodl, že se svou znalostí aut spočívající v tom, že jsi možná dvakrát viděl svýho Yarise zespodu, se rozhodneš přijít s myšlenkou, jak totálně změnit konstrukci elektrickýho auta, a budeš ignorovat všechno, o čem v automobilový konstrukci nic nevíš. Což je zhruba tak všechno.

    Nemůžeš mít baterky v místě, kde máš nádrž (když pominu ten drobnej fakt, že ta je většinou ZA ZADNÍ NÁPRAVOU), protože nádrž je násobně menší než baterky. Nemůžeš prostrkávat baterky v tyčový podobě přes nápravu, protože pak budou vysoko. A navíc se tam nevejdou.

    Jediný místo, kam se dá smysluplně dát baterka do auta, je udělat z ní podlahu.

    Což je čirou náhodou taky jediný místo, odkud se dá ta baterky z toho auta RELATIVNĚ snadno vyndat. Což je sice opruz a technicky náročný, ale pořád je to asi milionkrát snazší než tvoje řešení, který nemá naprosto žádnou výhodu, ale zato má nevýhody snad v každým jednotlivým debilním aspektu svojí existence.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Tak blbost to je hlavně protože to není standard. Tohle si žádná automobilka sama neobhájí.
    Psal jsem že budou mezi osami ne za ní. Cca na místech kde bývá nyní nádrž, jen by se to lépe využívalo. To těžiště bude furt lepší než u spalováku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam