CUKI: Ne, nemáme jiný názor. Ty máš názor a já mám fakta.
Já se 16 let zabývám autama z různých stran profesionálně, především jako motorstickej novinář, ale nejen to.
Rozumět přesně těm věcem, o kterých se tu bavíme, je věc, která mě živí, a jsem v tom poměrně dost dobrej. Ty tady vaříš z vody a plácáš o oboru, o kterým víš hovno.
Pokud chceš konkrétní argument, tak i když nikdo nemá šanci zjistit, kolik PŘESNĚ stojí automobilku která věc (výrobní náklady jsou jedno z nejpřísněji střežených tajemství, navíc jsou dost komplikovaný tím, jak a co se do nich započítává), tak je obecně známá a nepopiratelná věc, že věci "navíc" se prodávají mnohem dráž, než co stojí.
Vždycky je větší marže na tom, co se prodává za příplatek, vždycky je větší marže na dražším modelu.
Některý data se i zhruba vědí – třeba na autě jako je Fabia v základu jsou marže v řádu jednotek procent. Porsche má průměrnou marži v desítkách procent, na věcech jako 911 Turbo klidně třeba 60 %.
A žádný "malokus" v rámci běžných aut neexistuje. To, že SpaceTourer v lepší výbavě stojí milion, přičemž navíc má zadní sedačky, koberce, nějakou výbavu, elektrický dveře a podobně, není o tom, že by se jich udělalo pár set a proto to bylo dražší. Udělá se jich podobný množství jako těch zaplechovaných dodávek.
Ale za osobní verzi v luxusním provedení jsou prostě lidi ochotní zaplatit mega, z velké části proto, že si to kupujou pro sebe.
Dodávkovou verzi nabídneš za 640 s daní, a stejně ti tolik dá jen nějakej živnostník, když jich budeš chtít prodat 500 do firmy, tak i z tohohle budou chtít slevu.