• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: Ty auta jim nejezdí tak, že ráno vyrazí a večer se vrátí. Je to last mile, takže se tam točí furt a furt a furt. Nabíjí kontinuálně celý den. Ono samozřejmě by to nic moc za efekt nemělo. Hlavně v porovnání s tím, kolik energie vypálí ten sklad jako takový, ale bylo by to celkem příjemný gesto.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: No hlavně pokud se bavíme o tom že v Praze bude minimálně polovina těch aut To máš Přes 10MWh v bateriích. To znamená reálně třeba tak 8MWh tam dostat přes noc. Když už pominu fakt že oni přijedou večer do garáže a ráno zase vyjedou tak nemám páru na co by tam ten solár vůbec byl a kolik by jich bylo potřeba.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jako jo, byl by to logický krok, ale asi v tom bude něco o čem my nevíme :) třeba je parkoviště pronajaté (nejspíš určitě) a majitel byl proti. Nebo památková zóna :D

    ale jinak ty solární firmy jsou teď zasekané na půlroku dopředu
    ICS
    ICS --- ---
    JIMIQ: To je jasný, mě šlo konkrétně o ten Rohlík. Když kupujou fleet EVček z číny, tak rovnou do těch kontejnerů mohli hodit i ty solární panely (nadsázka). Vždyť to by se jim muselo vyplatit prakticky ihned, ne?

    Nebo si to šetří na další tiskovou zprávu po novym roce :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    rohlík příští rok koupí 400 elektrododávek. A to máš na celou ČR, při 73 okresech to je 6 aut na okres... Ok v Praze jich třeba bude 50, tak tam možná výhledově parkáč se solární střechou udělaj. Ale když máš 2022 obří investici na auta, tak už ti nezbyde na to zastřešení a panely. Po pár letech odpisů (nevím, 3-4), se podívaj a zjistěj - hele, dáváme za tu elektřinu docela dost peněz a máme v Praze už stovku dodávek, tak udělejme tu střechu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ICS: no tak to musíš taky brát tak že celkem je v ČR asi 5-10 tisíc elektromobilů, tak nemůžeš očekávat parkoviště pokrytá solárama s nabíječkama. Až jich bude milion tak už třeba jo. A až jich bude 6M tak takovejch parkovišť bude většina
    ICS
    ICS --- ---
    JIMIQ: Tuhle jsme to řešili v práci, že jako první krok dobrý, elektrifikace a tak, ale nikde jsem neviděl, že by třeba parkoviště pro ty dodávky bylo zastřešený solárama (nebo celý sklad ideálně). Tak nevim, jestli jim tu ekologii úplně věřím.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    nepřijde mi že čínský auta maj lepší spotřebu. Dokonce tam se taky s elektroautama začíná od těch dražších, s výjimkou toho mini wuling nevímco
    CUKI
    CUKI --- ---
    KEB: Kolik lidí má auto jako člena rodiny? Jasný na své auto nedám dopustit, ale pro jeho spolehlivost a praktičnost. Což se o Tesle zatím říct zrovna 2x nedá.


    BOBASH: Zrovna ten kodiak podle mě není moc dobrý příklad, Protože na tomhle tanku po botoxu je super hlavně to že to nežere až tak tragicky moc Za což vděčí něčemu co tam v jeho elektrické verzi mít nebudeš.

    tedy ideálnější by v tom tvém výpočtu nějakej Bentley Bentayga, kterej pod 15 nejde a navíc to auto není za hubičku


    JIMIQ: Ta spotřeba je právě zajímavá, tady ji tuším testovali jen prázdnou ale i tak. Mě přijde že ty auta co se tu dneska prodávají, prostě moc spotřebu neřeší. Ona nejde s vývojem dolů, ale naopak. A v tom nás ta Čína prostě jednou klidně převálcuje.
    stejně tak jako tím že tam nebude tolik zbytečností co se může kdykoliv podělat. A bohužel ani zde už to není takové.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Ale vždyť o to jde. Přesně o tom píšu proč zrovna ty dodávky mají smysl.
    Malé ale časté nájezdy. To je přesně ten ideální segment.
    A na rozdíl od té druhé nejčastější ideální situace (auto na každodenní dojíždění do práce), zde nehrozí že by bylo potřeba s tím jet třeba na dovolenou.
    Další fakt je že elektromobil je prostě nejdůležitější ve městě, kde se nafta prostě vůbec nehodí. A na dost nakupujících to má příznivý vliv.

    Zatímco když si koupíš tu Teslu za tři míče s dojezdem 800+km, tak většinou nenajezdí ani zlomek. Nikdo ji nepotřebuje protože potřebuje takový dojezd, ale jen aby udělal na okolí dojem a nebo si kompenzoval své nízké sebevědomí a malého pindíka. Jé za to bude zase mínusů :-D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: ta dodávka co kupuje rohlík je dost specifická mi přijde

    TEST: Elektrododávka Maxus e DELIVER 3 – tři palety se spotřebou malého auta
    https://www.hybrid.cz/test-elektrododavka-maxus-e-deliver-3-tri-palety-se-spotrebou-maleho-auta/

    52kWh baterka, spotřeba 13,9kWh/100km (??? tohle je hodně podezřelé, ale jestli to je posunování po městě průměrnou rychlostí 25km/h, tak možná), 850 tisíc bez DPH. Plus asi nějaká množstevní sleva, plus dotace pro podnikatele

    a Rohlík používá hlavně posunování po 50km a menších trasách, ze skladu k zákazníkovi a při jednom těch zákazníků vezme třeba 30-50
    KEB
    KEB --- ---
    CUKI: spalovák si kupuješ ty sám. Chceš ho mít podle sebe pro sebe. Dodávku třeba pro ppl kupuje majitel firmy aby splnila, co má a hotovo. Cokoliv navíc je mrhání JEHO penezma. Je to spotřební zboží ne člen rodiny. No a pokud si ji kupuje živnostník, tak je to traktor a ne miláček.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Ano, elektromobil má levnější servis.

    Ale levnější servis ti za dobu životnosti rozvozový dodávky nemusí udělat 400 tisíc, dokonce ani levnější servis + úspory za palivo ti nemusí udělat tolik.

    Elektromobil se vyplácí tam, kde stojí alespoň podobně jako ekvivalentní benzínový auto (Kodiaq vs. Enyaq), ne tam, kde stojí 2x tolik.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Tak že to říkáš zrovna ty? Tvrdíš že elektromobily jsou bezúdržbové a nepotřebují skoro žádný servis.
    Pokud se někde splatí ta drahá baterie, tak zrovna zde. Teď zrovna koukám, že Rohlík.cz chce 400 těch kousků. To je přesně to použití. Každodenní ale podobné nájezdy. Navíc to popojíždění naftě nedělá zrovna 2x dobře a spotřeba u něj je enormní.

    KEB: A jaký je v tomto ohledu rozdíl od klasického spalováku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: No hlavně je to o tom, že s musí vyplatit. Dodávku za milion místo dodávky za 650 tisíc koupí jen tehdy, pokud ta dodávka za milion za svoji životnost ušetří znatelně víc než 350 tisíc...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: cuki si evidentně neuvědomuje kdo a na co, si kupuje dodávku. To je na práci ne na mazlení. Musí to být levný, aby tě nesralo, že sis to odřel, zaprasil, promáčknul atd. A taky lakomci šéfové nebudou rozmazlovat zaměstnance píčovinama, protože se k tomu zaměstnanec bude chovat jako k traktoru :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Mě právě zaujalo to Maxus eDeliver 3 a e Ducato.
    To první je menší kategorie a mělo by mít úžasnou spotřebu a to druhé, sic na platformě spalováku má mít podle specifikace paralelně řazené články. Tedy velice snadno půjde udělat řešení o jakém pořád mluvím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Neprodávaj se žádný, co by stály za řeč.

    eCrafter stojí milion a půl a má reálnej dojezd tak 120 kilometrů. Berlingo je na tom s dojezdem podobně a stojí taky nějakej nesmysl, Kangoo snad ještě horší. Jediná NV200 se blíží použitelnosti.

    Všechno jsou to věci na úrovni třeba eGolfu nebo prvního Leafu, prostě první pseudogenerace elektromobilů.

    Dodávky postavený na základě technologie, kterou dneska začínají používat osobní elektromobily, tu budou v horizontu 1-3 let.

    Což samozřejmě znamená, že už existujou, jsou navržený, do značný míry otestovaný, ale v plánu toho, co se má vyrábět, jsou prostě pozdějc.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: já vam nechci moc zasahovat do tohodle 1 2 1 flejmíku, ale elektrický dodávky se snad normálně prodávaj i tady ne?


    Best electric vans 2021 | What Car?
    https://www.whatcar.com/news/best-electric-vans-2021/n21136
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam