CUKI: Ještě to zjednoduším, abys to pochopil.
Když by dneska někdo udělal elektrickej Peugeot Expert nebo VW Transporter, tak místo 650 resp. 770 tisíc s DPH v základu bude každej z nich stát tak 1,2 - 1,6 milionu.
Firma si spočítá, že se jí to nevyplatí, protože návratnost oproti dieselu je delší než životnost toho auta.
Drahý auto s vysokou marží (nebo aspoň relativně drahý) se dá prodat někomu, kdo to elektro prostě chce, nebo kdo ocení jeho výhody mimo návratnost, a navíc v tom dražším autě je větší prostor "schovat" cenu baterky.
To byla největší revoluce ze strany Tesly. Nepřišli ani tak s převratnou technologií, ale s převratným nápadem, že nebudou cpát elektriku do malýho auta do města, kde by dávala logickej smysl na první pohled, ale naprosto nulovej finančně (skoro nikdo si nekoupí městský auto za milion když může mít stejně dobrý benzínový za čtvrt milionu), ale do drahýho auta, kde se "ztratí".
Proto je logický, že se na elektriku nejdřív dělají prémiový SUV a ne pracovní dodávky.