• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CUKI: Teď nevím, jestli jsem se vyjádřil jasně, ale z 60 tisíc ICE ojetin jich má víc než 400 tisíc najeto jen hrstka, čili je zjevné, že řešit jak prodejný bude elektromobil po 600k je úplná blbost - přinejhorším stejně jako ICE auto, tedy vůbec.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Já tomu rozumím, viděl jsem co o autech obecně píšeš. Pokud chci vědět jak to auto jezdí, přečtu si recenzi někoho adekvátního. To není o tobě. Já taky umím jezdit s autem za 20l/100, ale proč bych to dělal? Já mám auto na klidnou přepravu z bodu A do bodu B za co nejrozumnější náklady provozu a údržby a co nejvyšší spolehlivosti. naposled jem pořádně šlápnul na plyn těsně před lockdownem ve Fesu, když mě honili policajti, ale to jsou výjimečné případy, ve výsledné statistice spotřeby se to neprojeví :-)
    Stejně tak si přečtu raději recenzi o 10-15let starém autě, než o novém nadstandardně vybaveném vozu který dostanou novináři, protože já sáhnu po té první skupině.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Čemu nerozumíš na větě, že v rámci testů jezdím nejen rychle, ale i na spotřebu, a že ani na spotřebu se prostě s Kodiaqem TDI rozumně pod 6 litrů jezdit nedá?

    MOŽNÁ slabý 2.0 TDI evo / 110 km s řidičem co si opravdu dává bacha na spotřebu a nevjede na dálnici bude mít spotřebu pod 6. Ale to pak nemůžeme srovnávat se spotřebou Enyaqu v dálničních 130, že...
    CUKI
    CUKI --- ---
    AXTHEB: Co do toho počítáš? Já koukám stav tachometru 150k+ a jsou tam 4 Tesly jinak nic...

    Elektromobily Stav tachometru od 150000 km bazar a prodej nových vozů | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/inzerce/osobni?km-od=150000&stav=vse&palivo=elektro

    tedy výběr nic moc :-(
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: njn ale to tvý ježdění není pro běžné lidi směrodatné, takže bych to tak černě neviděl. Nic proti.
    Ale taky nechci obhajovat auto ve kterém jsem neseděl, ale píšou něm jako o úsporném i když je v tom tanku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: No, rozdíl je, že já s tím jel. A v rámci testování jezdím jak rychle, tak i na spotřebu, protože musím vyzkoušet oboje.

    Jet s jakýmkoliv Kodiaqem pod 6 litrů půjde možná s velmi lehkou nohou mimo dálnici, na dálnici je to úplnej nesmysl, ve městě ještě větší.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JIMIQ: Jojo, v ČR taky mají všichni stejné podmínky, jen Agrofert to umí využít naplno :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: píšu co čtu v životě jsem tím nejel a každej to bere jako super úspornej motor. Pokud neumí někdo řídit a nebo si hraje na závodníka a jede brzda plyn, tak je to pak jiná
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HERR_FLICK: dotace měly stejné podmínky pro všechny, ale jenom Tesla a GM byli schopní je využít naplno... ostatní automobilky zaspaly
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HERR_FLICK: ale no tak snad sa tu nebudeme ohanat dotacemi pre teslu po tom kolko dostal o napriklad len gm na roznych srotovnych a zlatych padakoch pre manazerov, ved to su smiesne cisla :)

    "As of 2012, the industry has recovered to some extent. GM had 2011 sales of more than 9 million vehicles, more than Toyota. According to a May 2011 report by the White House National Economic Council, however, the US government may have to write off about $14 billion of its $80 billion loan."
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Mimochodem, kdyz tak mluvite o stavu elektroauta s 600tkm, tak na sauto je 62k inzeratu na ojetiny:
    200k+ jich ma 10k
    300k+ jich ma 1524
    400k+ jich ma 179
    500k+ jich ma 31
    600k+ jich ma 9
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: tak ford se opravdu staví do pozice lídra
    protože v usa bude naprosto rozhodující, kdo přijde s pouzitelným BEV truckem
    a tak nějak mám pocit, že to bude spíš ford s f150 lighting, než Musk s jeho nesmyslnym cybertruckem
    btw. ten píčus nebyl línej vyžrat dotace, na kterejch postavil celej bussiness, ale když se má dostat i na jiný, tak je najednou proti veškerý pomoci
    Elon Musk says the US should ‘get rid of all’ government subsidies - The Verge
    https://www.theverge.com/2021/12/6/22821532/elon-musk-biden-infrastructure-government-subsidies
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Nejprodávanější auta v Evropě jsou v kategorii cca Octavie až Passatu, případně odpovídající SUV.

    Auto za čtvrt milionu je pidivozítko do města, a ještě levný (doba kdy Fabie začínala na 220 tisíc je dávno pryč). Až bude mít smysl dělat na elektriku auta v týhle kategorii, tak budou (viz ID.2) stát výrazně míň než ten milion).


    Reálně s Enyaqem TDI pod 6 litrů? Jako pokud jedeš ekorallye, tak možná jo, ale potom ten Enyaq bude žrát tak třeba 17 kWh.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: amici teslu vyhypovanu rozhodne nemaju, vsak ked mal ten geront biden nejaky proslov o elektromobiloch, tak tam slovutne dakoval fordu, ze sa stavia do pozicie lidra vo vyvoji elektromobilov :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: Jenže ta baterie odchází taky věkem. Málokterý auto má půl mega na hřbetu.
    Běžně jsou na trhu auta za pár desítek tisíc které na deset let nenajeli ani 200k. A s tím autem není problém dojet na jeden zátah cca 700km bez tankování.
    To 15ti leté auto bude mít tu baterii většinou kaput a i kdyby nemělo, tak než to střelit někomu dál bude pro něj zajímavější recyklace té baterie a auto do šrotu. Na tohle narážím.
    Jenže novou třeba i malou baterii do těch aut prostě nedáš. Nejde jen o pronájem té baterie. Ale o to že ty si nemůžeš tu baterie pak strčit někam jinam.
    CUKI
    CUKI --- ---
    PETER_PAN: Ano zaspali jsme, ale máme poměrně jasnou predikci co si v příštích desetiletích můžeme dovolit vybudovat. A k tomu prostě ta elektromobilita vůbec není připravená (nebo opačně). Kolik je potřeba energie na přechod k elektromobilitě jsem tu už zkoušel popsat.
    Ač elektromobilita bude pravděpodobně v budoucnu směr k lepšímu, nejsme na to připraveni.
    Daleko jednodušší je vyrobit nový EMB park, než energetickou soustavu pro jeho provoz. A to ani kdybychom zůstaly u toho uhlí (což se doufám nestane)
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Popravdě mě ten rozhovor přišel úplně o ničem. Což není hodnocení toho co jsi řekl, ale spíše hodnocení otázek. Mohlo se tam rozebrat mnoho zajímavějších věcí. Tedy rozhovor bych kladně taky nehodnotil...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: ani prd

    ojetiny nejvíc najedou v první dekádě, ne druhý
    jestli nalítá 300k v první. tak v druhý dá pod 200
    i s 600tkm ale je kapacita nad 80%, takže u takhle vylitanejch verglů (kdy mj. ani u spolehlivějších ICE nevydrží běžně motor) je po 20 letech budeš moct v klidu běžně používat, jen stejně jako u ICE s 600tkm budeš častějc řešit servis (umřelej článek etc.)

    naopak jako totální socka kdy jedeš lowcost provoz s nákladama pod 1kč/km by sis pořád nejspíš nemohl dovolit pronájem služby vyměnitelný baterie
    CUKI
    CUKI --- ---
    OMNIHASH: O ani jedné jsem zatím ještě ani neslyšel. Připomíná mi to fiktivní adresy některých firem v některých lokalitách :-)

    HERR_FLICK: Srovnáváš ale úplně jiný segment. U toho 20letýho obyčejnýho auta nebudeš mít po 20ti letech baterii s 80% kapacity. Naopak do ní budeš muset notně investovat.
    Což se u šuntu za několik desítek tisíc nevyplatí dokud nebudou ty unifikované baterie.
    protože dokud ji nevyndáš s vraku a ve vložíš do jiného vraku, nebude tento trh vůbec existovat.
    Baterie se z recykluje, ale s auta bude prostě nepoužitelný vrak
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Ne, nestála. Běžná auta jsou cca kolem 1/4mega, za 100k máš slušně zajetý vůz.
    Problém vidím v tom že to auto, které může být jinak ve slušném stavu, bude mít často baterii na odpis a ta nová se do něj nevyplatí dát, protože bude stále neunifikovaná. Tedy autem pro masy lidí co mají auta běžně 15+ se ani ty současné po těch letech nestanou.

    Poslech jsem si celý rozhovor a není tam nic moc s čím nesouhlasit, ale stále se to týká úzkého segmentu.

    Co bych rád ale chtěl vysvětlit, kde si vzal ty výkonnější auta spotřebují max 10-20% více energie na rozdíl od spalováků. To si vůbec nemyslím, jsi schopen toto tvrzení nějak vysvětlit?
    například tvoje oblíbená dvojice, kterou tak rád používáš: Eniaq-Kodiaq

    2,0 TDI 110 kW DSG, naftový: 5.0 l/100km kombinovaná
    2,0 TDI 147 kW DSG 4x4, naftový: 5.3 l/100km kombinovaná
    reálně dle diskusí pod 6l

    no a teď Eniaq "reálná spotřeba vyšla na 23,4 kWh/100 km"
    Test Jaká je spotřeba Škody Enyaq 80 iV v běžném provozu? – Zaostřeno na spotřebu | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-enyaq-80-iv-v-beznem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-7918

    Malé elektromobily a bohužel ne až tak malé, ale jezdí reálně třeba za těch 15kWh (tvá slova zde v diskusi)

    Zatímco srovnatelná auta velikostí a výkonem se pohybují pořád kolem 5ti na sto.

    Podle mě zásadní je hmotnost a tvar, ale jako nějakou výhod u elektromotoru bych tohle zrovna neviděl. Minimálně prozatím.

    Pokud do toho srovnání zahrneme ještě nějaké dodávky, vyjde to ještě hůř, ale to je dost nefér, protože těch elektrododávek zatím moc není.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam