BOBASH: Ne, nestála. Běžná auta jsou cca kolem 1/4mega, za 100k máš slušně zajetý vůz.
Problém vidím v tom že to auto, které může být jinak ve slušném stavu, bude mít často baterii na odpis a ta nová se do něj nevyplatí dát, protože bude stále neunifikovaná. Tedy autem pro masy lidí co mají auta běžně 15+ se ani ty současné po těch letech nestanou.
Poslech jsem si celý rozhovor a není tam nic moc s čím nesouhlasit, ale stále se to týká úzkého segmentu.
Co bych rád ale chtěl vysvětlit, kde si vzal ty výkonnější auta spotřebují max 10-20% více energie na rozdíl od spalováků. To si vůbec nemyslím, jsi schopen toto tvrzení nějak vysvětlit?
například tvoje oblíbená dvojice, kterou tak rád používáš: Eniaq-Kodiaq
2,0 TDI 110 kW DSG, naftový: 5.0 l/100km kombinovaná
2,0 TDI 147 kW DSG 4x4, naftový: 5.3 l/100km kombinovaná
reálně dle diskusí pod 6l
no a teď Eniaq "reálná spotřeba vyšla na 23,4 kWh/100 km"
Test Jaká je spotřeba Škody Enyaq 80 iV v běžném provozu? – Zaostřeno na spotřebu | fDrive.czhttps://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-enyaq-80-iv-v-beznem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-7918Malé elektromobily a bohužel ne až tak malé, ale jezdí reálně třeba za těch 15kWh (tvá slova zde v diskusi)
Zatímco srovnatelná auta velikostí a výkonem se pohybují pořád kolem 5ti na sto.
Podle mě zásadní je hmotnost a tvar, ale jako nějakou výhod u elektromotoru bych tohle zrovna neviděl. Minimálně prozatím.
Pokud do toho srovnání zahrneme ještě nějaké dodávky, vyjde to ještě hůř, ale to je dost nefér, protože těch elektrododávek zatím moc není.