• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Počkej, za chvíli budou lidi jezdit dlouhý cesty elektromobilama prostě proto, že na nabíječkách se bude dát slušně najíst, což na benzínkách nejde :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Audi otevírá luxusní nabíječku elektromobilů. Nedaleko od našich hranic | auto.cz
    https://www.auto.cz/audi-otevira-luxusni-nabijecku-elektromobilu-nedaleko-od-nasich-hranic-142058

    Audi bude mít jako vždy náskok.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    FORTRESS: hodně dobrý. Tak snad kolem 2026-27 udělaj něco co má na délku 4,2 metru a stojí pod 30k americkejch
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    FORTRESS: A cena kolem 50.000 usd bez podpor. To jde.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Elektrický sedan NIO ET5 oficiálně: Ujede až 1000 km, v Evropě chce zatopit Tesle Model 3 – AutoRevue.cz
    https://www.autorevue.cz/elektricky-sedan-nio-et5-oficialne-ujede-az-1000-km-v-evrope-chce-zatopit-tesle-model-3

    Vida, 150kWh baterie, to už by mohlo i někam dojet. Záchrana planety přichází z Číny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Ne, jen by test měli psát jen lidi co to opravdu testovali.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a pak ze to neumi jazdit samo a pritom sa v tom da aj rodit

    Žena porodila v Tesle jedoucí na Autopilota - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/zena-porodila-v-tesle-jedouci-na-autopilota-40381625
    CUKI
    CUKI --- ---
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    FORTRESS: jj, je to skandal, spravne by si to auto meli pujcovat jenom fanousci elektromobility.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    CUKI: jak psal někdo v komentářích, článek se měl jmenovat - Jak jsme se báli jet s Enyaqem z Prahy do Brna.
    Je jasné, že když je to ta zatím nejvýkonnější verze a půjčovací, tak si každý bude mj. zkoušet i jak rychle to jezdí a ten před nimi asi zrovna nezkoušel eko-rallye, takže se zalekli dojezdu a radši nejeli.

    Ale i svého Passata ti můžu přistavit s plnou nádrží benzinu a dojezd bude ukazovat sotva 500 km. Nebo klidně přes 1000 km - fakt závisí, jak jezdím předtím. Ale oni napíšou článek o tom, jak tam svítí 210 km dojezdu a tak radši do Brna nejedou :-(
    CUKI
    CUKI --- ---
    FORTRESS: Tak reálný případ, jen mě udivilo co to mělo být? Recente auta která se nekonala? :-) a ty komentáře taky dobrý
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Škodovka už půjčuje Enyaqa snad všem, i těmto neprajníkom

    Zkusili jsme, jestli se dá dojet s nejvýkonnějším Enyaqem 80iV z Prahy do Brna | TestyOjetin.cz
    https://www.testyojetin.cz/nove-vozy/skoda/zkusili-jsme-jestli-se-da-dojet-s-nejvykonnejsim-enyaqem-80iv-z-prahy-do-brna
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Jezdival jsem do Skodovky, ted delam samozrejme doma. Ale ve standardnich dobach do prace jezdime, protoze je to uzitecne. Nikde jinde nemas testovaci kusy aut, kde si otestujes, co udelas.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: skus homeoffice, nemusis sa mucit ani minutu, teda pokial nerobis za pasom, ze musis v praci byt fyzicky
    ALESH
    ALESH --- ---
    JIMIQ: no tak mestsky liberal spis nechce, aby mensina bez aut otravovala vetsinu v MHD. Jak se ted deje. Lide v autech casto tohle nedokazou pochopit, protoze mysli hlavne na sebe. Auto je skvelej vynalez, jen je jich v praze strasne moc. (Jen ja tu mam 3 a MHD skoro nepouzivam)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JIMIQ: V Čr asi jenom těch Pražskejch, díky metru.
    Protože třeba v Ostravě, abys dojel z jednoho kraje na druhej tramvají, tak to máš na 40minut, se dvěma přestupama, autem to je 15min.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A ted si vemte ze pro nemalou skupinu mestskych liberalu je jakekoliv auto zbytecny prezitek :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: A druhá věc je, že u elektrickejch aut to, jak už ti Herr_Flick vysvětloval, není o tom, že výkonný auto musí žrát víc. Třeba Porsche Taycan Turbo bude při cestě na dovolenou po dálnici pravděpdobně žrát míň než to Berlingo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Bože, já neřeším 600k auta, ty ani nevím jak se v tý debatě objevily.

    Snažím se ti vysvětlit, že i když ty řešíš, co by lidem stačilo a bylo ekologický (třeba ten Yaris), tak lidi chtějí jezdit tím, čím jezdit chtějí. To nemusí znamenat 600 koní, ale taky to znamená, že jsou zvyklí na nějakou přiměřenou velikost, výkon atd. – proto se prodá tolik Kodiaqů, proto BMW prodá tolik X5, proto Volvo prodá strašně moc XC90.

    A právě těmhle lidem je dneska potřeba prodávat elektromobily, protože ti si je můžou dovolit – a navíc u nich přechodem na elektromobilitu dosáhneš větší úspory energie, protože je lepší ze silnice odstranit benzínovou X5 která žere 15 litrů než Yarise kterej žere 6.

    Lidi, kteří si kupujou Yarisy nebo Berlinga, si dneska stejně žádnej elektromobil nekoupěj. Elektrickej Yaris i elektrický Berlingo budou stát dvakrát tolik co benzínový, a to za ně nikdo nedá.

    Kromě toho u toho Berlinga je právě přesně vidět ten rozdíl v tom, jak co uspoří. Zatímco naftový Berlingo umí jezdit za třeba 6 litrů (ani ne polovinu tý X5), protože má maličkej motůrek, kterej je hrozně efektivní, elektrický Berlingo bude jezdit s přibližně stejnou spotřebou elektřiny jako elektrická X5, protože u elektromotoru neplatíš vyšší spotřebou za potenciální výkon, jen za ten využívanej.

    Takže větším příspěvkem k ekologii je dneska třeba BMW iX nebo Tesla Model X než Peugeot e208, protože tu e208 si jednak nikdo nekoupí, protože (stejně jako to eBerlingo) stojí skoro dvakrát tolik co benzínová, a druhak tím neušetříš tolik jako když prodáš elektrický auto někomu, kdo měl rozežraný spalovací.

    Čas, kdy si budou elektriku kupovat lidi, co mají jako rodinný auto Berlingo, ještě zdaleka nepřišel.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Psal jsem typ auta ne konkrétní verzi. Pokud ti je milejší Caddyna, teepee nebo jak se to jmenuje či Doblo...
    Na rozdíl od tebe nic nikomu nenutím. Pro mě za mě si jezdi čím chceš. Jen píšu že 600k v autě potřebuje pouze nicotná minorita lidí, kterou zastupuješ svými názory.
    Já jsem mnohem skromnější (zase druhej konec spektra) ale uvědomuju si dobře že nezastupuju majoritu lidí. Tu posuzuji podle toho co u těch lidí vídám. Znám ale hodně lidí co mají nebo měli Berlingo, Caddynu, Téčko,... Ale neznám kolem sebe nikoho kdo jezdí v autě s 600k. A to tu máme několik fajmšmekrů... Ale ani jeden z nich by nesedl do ničeho plného nepotřebného balastu dnešní divné doby.


    JYRKA: Styď se! To u průměrného auta pohání jediné kolo :-D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Tak abych to vysvetlil- nejsem buhvijak narocny, vystacim si s Octavii 2017.
    Ta plni, az na neelektricky pohon, vsechny moje predstavy. Vim, ze z auta nevylezu k bolavejma zadama, unavenej a nebo mrtvej.
    K tomu mi slouzi LED svetla, adaptivni tempomat, vsechny dalsi asistenti, slusny motor se 150 konmi a automaticka prevodovka. Nic z toho do Berlinga nedas. A kdyz ano, tak jen v lowend variante- viz robotizovana prevodovka.
    Proc bych se mel kazdy den dve hodiny mucit?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam