OT_: Není to až tak složité ani drahé, co se techniky týče. Problém třeba v ČR je v byrokracii…
Třeba Bobash v minulosti zmínil, že by se na přestavbu hodilo Audi A1, což je takové malé, hezké auto, které má už jako ICE velmi malou spotřebu (protože aerodynamika, takže jako EV by odhadem mohlo jezdit tak za 5 kWh/100km…
Buď jde koupit hotový kit s 22kW CATL baterkou za ~14k€ (320k Kč), což nedává moc smysl, ale je to ready-to-use řešení se silným motorem (
https://eveurope.eu/en/product/complete-ev-hype-conversion-kit-low-voltage-max-90-kwatt-130-vdc-3/)Nebo to lze sestavit z jednotlivých modulů, kdy třeba ~20kWh pack od CATL vyjde na ~$1200, tj. asi 27k Kč
BMS taky ~20k, slabší motor tak kolem 50k, takže celkově by ten HW vyšel tak na 150k v "maloobchodních cenách" + něčí práce…
Jenže pak je tady celkem zásadní problém s tím, dostat takové auto skrz byrokracii na silnici…