• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Puvodni ioniq s 28kWh baterkou jezdi za 10.3kWh/100km pri konstantni rychlosti 80km/h

    Leaf vs Ioniq energy efficiency real-world test – simonselectriccar
    https://simonselectriccar.com/2017/12/21/leaf-vs-ioniq-energy-efficiency-real-world-test/amp/

    5kWh/100km si fakt neumim predstavit, ale nejake lehci a trosku mensi (na sirku a vysku) auto nez Ioniq by mohlo jezdit s uspornym ridicem za 8

    Je otazka jestli takove bude v dohledne dobe existovat, protoze uz ten ioniq byl lehkej diky male kapacite baterky (novejsi s 38kWh uz nedosahoval tuto ucinnost)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Trochu zapomínáš, že aktuálně jezdím v autě, které považuji za zcela vyhovující, přestože má 43 kW a nemá ani klimatizaci, ani ESP, ani CBA, ani EDC, ani nic podobného…

    Jediné, co teď v autě nemám a co bych asi chtěl v tom novém mít, je ABS…

    Jinak vzhledem k tomu, že A2 jezdí za ~4-5 L benzínu a vzhledem k tomu, že můžeme najít ekvivalent Tesly S (~2t / ~20 kWh), např. BMW M5 (~2t / 10-11L benzínu - https://www.m5board.com/threads/18-9-l-100km-on-highway-is-it-normal.143545/), tak můžeme odhadnout, že ekvivalentní spotřeba je cca "1L benzínu == 2 kWh (při relativně rovnoměrné dálniční jízdě 110 Km/h)"
    Zároveň víme, že spotřeba EV 100 km/h versus 50 km/h je cca dvojnásobná…
    Tj. při průměrné rychlosti ~50 km/h a se započtením nějakých odchylek lze odhadovat spotřebu cca "~1 kWh == ~1 L benzínu v původním ICE"
    Tj. odhad je 4-5 kWh pro Audi A2
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Volkswagen Teases ID Buzz Again, Announces It’s ‘Coming Soon’
    https://insideevs.com/news/557383/vw-id-buzz-van-teaser/
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Prosím.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Pokud zůstaneš u první půlky věty, tak mohu konstatovat, že si konečně rozumíme a nezasíral bych dál toto vlákno. :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Tys tady neustále opakoval, jak je Yaris vzor univerzálního auta a jak kdokoliv kdo chce třeba Octavii je megaloman.

    Já chápu existenci lidí, co mají jako jediný auto Yaris, nebo i něco menšího. Chápu taky existenci lidí, kteří toho vozí míň než ty a jezdí třeba v Dodge Ram se šestilitrovým osmiválcem.

    Ty a ten s tím Ramem jste zhruba stejný výchylky od normálu. Průměr je ta Corolla v kombíku, u single/párových lidí pak Corolla v hatchbacku, když bychom zůstali u Toyot.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: kéžby se dalo sehnat za 30k, před dvěma lety jsem scháněl a pak raději ty peníze vrazil do opravy.
    Auta za takovou cenu, pokud to není od někoho koho znáš jsou vesměs zralé na servis nebo dojetí technické... :-( A obecně se to bude zhoršovat, právě díky elektroautům, které nebudou generovat levné vraky.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Na tom se shodneme, tak se vyjadřuj k tomu co píšu a nevymýšlej si dezinterpretace jako BOBASH: protože nic takového netvrdím.

    To že Yaris vyhovuje mě neznamená že bude vyhovovat každému. Ale znovu a naposledy ne každý potřebuje rodinné auto. Někdo tím autem vozí třeba jen svůj zadek o pár km vedle do práce. Takže by mu tvé Mondeo bylo k prdu a navíc pokud by bylo v naftě asi by to nedělalo dobrotu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Jako to všechno možná jde, ale pak je otázka, proč takovou kravinu dělat?

    Pořád si můžeš koupit Octavii Combi 1.6 TDI, případně pokud máš víc peněz BMW 320d/Mercedes E220d (nebo pokud preferuješ hybridní řešení, Corollu Combi Hybrid) a budeš jezdit pořád za 5 litrů na sto a budeš mít normálně velký auto.

    Výhoda Yarisu je město a pak to, když máš na auto 30 tisíc korun a potřebuješ něco spolehlivýho.
    CUKI
    CUKI --- ---
    OMNIHASH: Když potřebuju něco převést tak si půjčím auto na to vhodné- dodávku. Ale přijde mi zbytečné s ní jezdit denně na stavbu.
    Větší věci si normálně zaplatím dopravu, protože to stejně nedá ani ta sebevětší dodávka.

    Když je potřeba dá se yarisem převézt ledacos. Převezl jsem v tom najednou kuchyňskou desku 4,2m dlouhou, včetně všech skříněk, sporáku a trouby, 200l bojler, minulý týden jsem tím převezl mrazák cca 130x80x65, který se nevlezl do SUV. Když jsem pospíchal, převezl jsem v tom 5m dlouhá prkna, obrovskou Vystárii, běžně v tom vozím spárovky na výrobu nábytku. Vejde se mi tam běžná EURO paleta na které vozím občas skla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: A ad těch 5 kWh – už potřetí říkám, že to je naprostá kravina.

    I ta A2, která má potenciál být superúsporná, by se MOŽNÁ dostala na 12-13 kWh/100 km, kdyby měla stejně promakanou rekuperaci, battery management a podobně jako má tovární auto. A měla třeba tepelný čerpadlo.

    Amatérská/malosériová přestavba nic z toho mít nebude a tudíž bude mít pravděpodobně stejnou nebo vyšší spotřebu než Enyaq nebo Tesla Y.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Malý auto si furt můžeš koupit, normálně se prodává třeba Fabie v kombíku, která se dokonce dá používat jako rodinný auto.

    Akorát většina lidí nepovažuje Fabii za dostatečný rodinný auto a většinou ani za dostatečný auto když nemají rodinu. Typická velikost, co lidi minimálně chtějí je Focus/Golf/Corolla kombík.

    Poměrně často radím/pomáhám lidem s nákupem auta a tohle je typickej požadavek u lidí, co nemají moc peněz. Lidi, co mají trochu víc peněz nebo se smíří s ojetým, většinou jako rodinný auto chtějí Mondeo a větší.

    Lidi, co považujou Yarise za dostatečný auto na cokoliv jinýho než do města, je minimum.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: A proč to sem furt valíš? o tom řeč neběží.
    BOBASH: Zas a znova nikomu nic nenutím, nepíšu že yaris je rodinné auto. To sem furt valíš pouze ty.
    To co jak se prodává je jedna věc, druhá co se používá. Navíc malé auto dneska neseženeš, prostě je tak maximálně v ceníku, ale nikoli skladem, protože nějaký inteligent vymyslel že že ekologie auta se bude přepočítávat na velikost vozu. Tedy u té větší to vyjde výhodněji. Kolega kupoval na začátku roku malé auto pro mámu. Podmínkou bylo že bude nové a malé. A nakonec ho vůbec nesehnal, musel jít do větší kategorie.
    Třeba TPCA malá auta úplně ruší. Nejmenší je právě ten Yaris, který je v dnešní velikosti mnohem větší, než ten původní. Protože pro výpočet ekologie podle divných pravidel se to prostě nevyplatí prodávat.
    Možná jsi si nevšiml ale ne každý chce a potřebuje velké rodinné auto. To je jen jedna z mnoha kategorií. Ano většinu budou tvořit firmy pro rozvoz o tom už jsem psal. 1. dotace a za druhé je to nejlepší návratnost. Malé nájezdy ale velmi lineární nájezdy.

    Ale už to sem prosím neser. Protože jak jsem psal jediná informace kterou jsem tím chtěl naznačit, že těch 5kWh/100 nedosáhne ani to nejmenší vozítko typu fiat 500, kachna, nebo Smart.
    Hádám, že u těch pravdu malých aut s malou baterií na městské popojíždění bude dost obtížné se dostat reálně i na dvojnásobek.


    BOBASH: Neboj nikoho nic nenutím to sem sereš furt pouze a jen ty. Já jen zastávám názor, že mnoha lidem tak velké auto bohatě stačí.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Mě u toho Cukiho Yarise vždycky dostane, že si vzpomenu, že dělá ty mikrostavby, takže s tím zákonitě musí občas vozit materiál a stejně je spokojenej!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI:
    P.S.:
    Můj děda s babičkou a mojí mamkou a tetou (tehdy 10 a 14 let) jezdili do Jugoslávie na 3 týdny pod stan s jídlem a s nádobím a s kytarou...

    ... ve Fiatu 600. Stejným, jako jsem měl o 40 let později já, jen vlastně horším, protože já měl 600D která měla skvělých 30 koní, oni měli obyčejnou 600 co měla 23 koní.

    Zvládli to, protože tehdy jiný auto neměli a i ta 600 byla v tý době docela prestižní vůz.

    Dneska ale lidi za normální auto pro rodinu považujou Passata a stejně by si většina z nich koupila BMW X5 nebo Range Rover, kdyby na to měli.

    To, že by se něco DALO ZVLÁDNOUT s Yarisem neznamená, že to lidi CHTĚJÍ DĚLAT.

    Jediná cesta, jak bys lidi přesvědčil, aby běžně používali Yarisy jako jediný auto, je jim to brutálně zdanit, zakázat nebo udělat nějakou jinou komunistickou sráčovinu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LOPIK: Vždyť to tady celou dobu vysvětluju, že je to co napadlo Falkona kravina.

    Předělat benzínovej Mercedes na naftovej v roce 1992 kravina nebyla, protože nafta stála půlku, díly z bouranýho naftovýho Mercedesu z Německa stály prd, práce lidí nestála nic a hotový naftový Piáno nebo W116 mělo hodnotu menšího baráku.

    Že postavit elektrickou verzi benzínovýho auta za 50 tisíc, která tě vyjde na 800 tisíc a bude fungovat stejně jako ojetina za 300 tisíc, případně to postavit za 400 tisíc a bude to fungovat nesrovnatelně hůř než ta ojetina, je kravina, to je snad jasný všem :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    BOBASH: Sorry, ale je to kravina na n-tou, co tě ve výsledku vyjde dráž než si koupit druhý auto. A to i když neřešíme administrativu kolem. V tom autě je jinej skoro každej díl, kromě kastle a interiéru. U elektriky si pak ještě přihoď baterky, co stojí půlku celýho auta a to že je nemáš kam dát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LOPIK: I to je mimochodem věc, která se v podmínkách podobných indickým dá realizovat.

    U nás ještě v 90. letech bylo běžný předělávat Mercedesy z benzínu na naftu, aby se ušetřilo na palivu. Tehdy to ale ještě šlo legálně.

    Plus teda existovaly naftový Mercedesy, ze kterejch se vzal motor a všechno ostatní.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: K těm 5 kWh už jsem ti psal, že to je taková kokotina, že mi to nestálo za reakci. 5 kWh nebude žrát žádný auto do kterýho se normálně vejdou lidi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Ad obláček – na obláčku žiješ ty, já žiju ve světě normálních lidí a tím světem se řídím. Věř mi, že jsem jezdil autama všech velikostí a dokonce je i vlastnil – moje nejmenší auto byl Fiat 600 (kterej jsem mimochodem měl zároveň s Chevroletem Caprice, jednou jsem ho za ním táhnul, vypadalo to jak když tahá kačera).

    Moje vnímání velikosti auta je daný tím, jak to vnímá trh a tedy lidi. Podívej se na to, co jsou v Evropě nejprodávanější modely a co jsou auta který typicky vidíš používaný jako rodinný auta.

    Auta pod 3,5 m existujou, ale kupujou se jako druhý až třetí auto v rodině, jako auta pro carsharingy a na rozvoz pizzy.

    To mimochodem není nadsázka, bavil jsem se o tom s lidma ze Škodovky, u Citigo iV tvořily objednávky od firem jako DámeJídlo snad většinu prodeje.

    Normálně velký auto v Evropě je to, co se označuje jako nižší střední třída (Golf, Focus, do minulý generace i Octavia) nebo jako střední třída (Passat, Mondeo, Superb), případně odpovídající SUV. Takový auta jsou taky ve většině zemí nejprodávanější.

    To, že ty máš pocit, že Yaris je dostačující auto na cokoliv a cokoliv většího je rozmařilost, je čistě tvůj problém. Yaris je na trhu druhá nejmenší možná kategorie, segment A1 neboli "supermini". Pak jsou ještě městský autíčka jako Citigo.

    Mimochodem, Audi A1 je přesně stejná kategorie jako Yaris.

    Pro orientaci doporučuju jednoduchý vodítko – když jsou skoro všechny auta na trhu větší než nějaký auto, je to patrně malý auto (což je případ A1 i Yarisu). Pokud je na trhu hodně aut větších i menších aut, bude to tak nějak normální auto (Octavia, Passat), a pokud je většina aut na trhu menších, je to velký auto (BMW X5, Mercedes GLS).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam