CUKI: Ad obláček – na obláčku žiješ ty, já žiju ve světě normálních lidí a tím světem se řídím. Věř mi, že jsem jezdil autama všech velikostí a dokonce je i vlastnil – moje nejmenší auto byl Fiat 600 (kterej jsem mimochodem měl zároveň s Chevroletem Caprice, jednou jsem ho za ním táhnul, vypadalo to jak když tahá kačera).
Moje vnímání velikosti auta je daný tím, jak to vnímá trh a tedy lidi. Podívej se na to, co jsou v Evropě nejprodávanější modely a co jsou auta který typicky vidíš používaný jako rodinný auta.
Auta pod 3,5 m existujou, ale kupujou se jako druhý až třetí auto v rodině, jako auta pro carsharingy a na rozvoz pizzy.
To mimochodem není nadsázka, bavil jsem se o tom s lidma ze Škodovky, u Citigo iV tvořily objednávky od firem jako DámeJídlo snad většinu prodeje.
Normálně velký auto v Evropě je to, co se označuje jako nižší střední třída (Golf, Focus, do minulý generace i Octavia) nebo jako střední třída (Passat, Mondeo, Superb), případně odpovídající SUV. Takový auta jsou taky ve většině zemí nejprodávanější.
To, že ty máš pocit, že Yaris je dostačující auto na cokoliv a cokoliv většího je rozmařilost, je čistě tvůj problém. Yaris je na trhu druhá nejmenší možná kategorie, segment A1 neboli "supermini". Pak jsou ještě městský autíčka jako Citigo.
Mimochodem, Audi A1 je přesně stejná kategorie jako Yaris.
Pro orientaci doporučuju jednoduchý vodítko – když jsou skoro všechny auta na trhu větší než nějaký auto, je to patrně malý auto (což je případ A1 i Yarisu). Pokud je na trhu hodně aut větších i menších aut, bude to tak nějak normální auto (Octavia, Passat), a pokud je většina aut na trhu menších, je to velký auto (BMW X5, Mercedes GLS).