COMODOR_FALKON: Bude to dražší už ve srovnání s dnešní Dacií Spring, ve srovnání s kterou to bude stát cca stejně zahovno. Ve srovnání s VW ID.2, kterej v tý době už bude na trhu, to bude zoufalý krám a ještě to bude pořád dražší.
Především to ale bude mnohem dražší než rozumná elektrická ojetina.
Za 4-6 let se dá realisticky očekávat cena prvních BMW i3, který tak cca odpovídají tomu co plánuješ co do velikosti baterky, někde kolem 200 tisíc.
Za 200 tisíc tu věc nepostavíš, i když Audi A2 stojí 40-50 tisíc.
Ve svých výpočtech trochu zapomínáš na pár "drobností", který budeš muset inženýrsky vyřešit:
– Musíš topit a pokud možno i klimatizovat, a musíš to napojit na stávající HVAC rozvody.
– Musíš to topení a klimatizaci nějak ovládat, tedy budeš patrně řešit propojení jednotky Climatronicu s elektrickým topením, na což nebyla stavěná.
– Musíš to nabíjet, takže potřebuješ jednak palubní nabíječku, abys zvládnul aspoň rychlý DC (22 kW), potřebuješ jí někam umístit a potřebuješ někam umístit nabíjecí port, takže budeš v lepším případě tahat spoustu kabelů po autě a hledat kam do něj dát věci, v horším případě budeš řešit kryt nabíjecího portu pokud se nevejde pod krytku nádrže.
– Musíš rozchodit takový věci jako palubní počítač, přinejmenším pokud jde o ukazatel dojezdu.
– Musíš vyřešit rekuperaci, její úroveň, případně nastavení její úrovně.
– Musíš vyřešit naladění podvozku, protože zcela zásadně změníš vyvážení auta, budeš mít pravděpodobně lehčí čumák a těžší prostředek auta, bude se to chovat úplně jinak a potenciálně dost pitomě až nebezpečně. Taky s novou situací budeš muset naučit pracovat systémy jako ESP.
– Musíš vyřešit, jak budeš napájet podružný systémy jako světla, to topení a podobně, protože přímo z baterky to nepůjde a dávat na elektrickej motor alternátor je takový trošku dementní...
A to mě nejspíš ještě tak 30 potenciálních problémů nenapadlo.
Udělat elektrickou A2 by sice bylo extrémně cool a hrozně by se mi to líbilo, ale realisticky je to (pokud by to mělo fungovat jako normální auto a ne jako indickej zbastlenec) projet s R&D náklady v řádu vyšších statisíců až milionů.
Realisticky by se o tom dalo uvažovat, pokud bys měl odbyt na to jich postavit a za střední stovky tisíc za kus prodat minimálně desítky, spíš stovky.
A to se ještě nebavíme o tom, že aby to mělo smysl, tak bys ještě musel zrepasovat zbytek auta do stavu alespoň mechanicky novýho. Což zahrnuje minimálně podvozek a brzdy plus třeba nějaký věci v interiéru a opravdu laku/škrábanců, takže minimálně třeba 50 na auto.
Reálně není moc šance že tam budeš pod třeba 300 tisíc BEZ BATEREK.