BOBASH: Tady nejde o to že by nechtěli je vyrábět, ale že by to bylo extrémně drahé pro pár kousků. Jakmile ta fabrika jednou zastaví, je jednoduší ji postavit znova.
A jen pro zajímavost v těch hi-tech řešení, je mnohem složitější vytvořit ty mnohavrstvé PCB než samotné čipy. Je tam řádově větší chybovost. Navíc ty čipy se dají snadno testovat zátěžovou zkouškou. Pokud změní například technologii osazování za o jednu generaci novější, bude ta celková spolehlivost lepší i s těmi "neozkoušenými" čipy.
Podobnou věc řešili asi před deseti lety v Francouzi u nějaké své JE. Tam šlo akorát o ještě archaičtější technologie. Vyřešili to tak jak jsem popisovat.
A "nesmyslné" jsou na první pohled všechna řešení. Ať udělají co udělají, vždy je to bude stát majlant. A já tvrdím jen to, že zasrat půlku středočeského kraje a nechat tam ty vozy rok hnít nebyla nejlepší cesta.
COMODOR_FALKON: Nejde o to jestli je to low-cost ale kdy to bylo vyrobeno. Právě pro ty důvody, které teď postihli automotive.
A pokud se nemýlím tak 28nm byla poslední generace bez FinFETu, možná to souvisí i s tím.