CUKI: Ok, tady máš silné argumenty, ale prosím o smysluplné argumenty proti nim (což nemáš).
1) Absolutně neřešíš psychologii lidí a to, že lidi si nekupujou auta čistě racionálně jako autistickej nerd, a neřešíš jejich potřeby. Což naráží na dva problémy:
a) Ad to, jak často někdo jede 120 + 120 na jeden zátah – třeba já když jedu z Prahy na chalupu na Vysočinu a pak se stavit za našima do Pardubic, tak reálně nejenže by mi nestačila 20 kWh, ale jsem (i s jízdou podle předpisů) na hraně i s 60 kWh, 80 kWh je v normálním autě minimum, abych byl v klidu.
Podotýkám, že jsem docela střelec pokud jde o dojezdy a nemám problém dojíždět na nabíječku s <20 km dojezdu. Většina lidí takhle odvážná není.
b) S tím souvisí to, že si lidi auto kupují kvůli svobodě pohybu a možnosti jet kdy chtějí kam chtějí. Ne že by to často dělali, ale chtějí mít možnost rozhodnout se, že si z výletu k babičce zajedou ještě na hory nebo ke druhý babičce. Ne muset podle toho plánovat baterky.
Mít auto, který ve standardním stavu sotva přejede Prahu tam a zpátky, nebudou chtít.
2) Ad ceny.
Vezměme si příklad Renaultu Zoe s nějakou usmolenou pidibaterkou (což Renault mimochodem přestal dělat, protože to ekonomicky nevychází).
Baterku pronajímali za ceny od cca 1 500 Kč měsíčně po 3 500 Kč měsíčně podle nájezdu (základ 4500 km, až po neomezenej).
Ta baterka zvýšila prodejní cenu Zoe o 200 000 Kč.
Takže pronájem SAMOTNÝ BATERKY do auta se 40 kWh, což je na samý hraně použitelnosti, stál při nájezdu třeba 20 000 km ročně skoro stejně jako operák na nový benzínový auto stejný kategorie (na 20kkm už jsi potřeboval neomezenej, Fabia na 20 000 km ročně stojí tak bůra).
To se ale pořád bavíme o jedný baterce, kterou máš v jednom autě, nemáš tam supersložitý výměnný systémy a podobně.
Teď k tomu přidáme to, že musíš mít připravenou spoustu dalších baterek, musíš mít složitý a drahý zařízení na jejich výměnu, složitý a drahý zařízení na jejich dobíjení atd.
To celý je mnohem, MNOHEM dražší než superrychlá dálniční nabíječka. Dokonce je to i dražší než dálniční nabíječka plus úložiště ze starých baterek.
Takže budeš nevyhnutelně k pronájmu baterky platit ještě peníze za výměny, který nebudou úplně malý, rozhodně vyšší než cena za normální dobití.
Navíc tvoje auto bude bez baterky na sekundárním trhu naprosto neprodejný, tak jako jsou dneska Zoe co měly pronajímací baterky. To, co může být ještě akceptovatelný náklad u novýho auta (2-4k měsíčně za baterku), bude u ojetiny úplnej nesmysl. Takže auta bez baterek skončí po 5-10 letech ve šrotu.
3) Sám jsi psal o tom, jakej může být problém s nabíjením, když máš nevyrovnanou kapacitu baterek. No tak s tímhle to bude všechno horší.
Nejsem si ani jistej, jestli bude vůbec možný to udělat tak, aby si auto s 1-3 modulama zachovávalo stejnej výkon, podle mě spíš ne.
20 kWh baterie není schopná dodat takovej výkon (A POJMOUT TAKOVEJ VÝKON PŘI REKUPERACI) jako 40, 60 nebo 80.
Takže budeš mít auto, který bude strašně složitě konstruovaný na nějaký debilní moduly, což bude znamenat změny ve váze a jejím rozložení, konstrukci karoserie která bude umožňovat ty baterky vyndat a nechat po nich prázdný místo, což bude nevyhnutelně těžší a zabírat víc místa než pevně přidělaná baterka, která je dneska už často nosnou součástí podlahy.
A k tomu to auto bude měnit svoje jízdní vlastnosti podle počtu instalovaných baterek.