BOBASH: No a já tvrdím, že tedy půjčit si na prodloužení dojezdu baterii 50x do roka bude stát mnohem méně než jí vlastnit tedy dalších asi 80kWh zbytečně na víc
A přesně jak píšeš, největší položka bude držení, ale ty ji budeš potřebovat jen na tu cestu. Pokud jsi takový milovník dlouhé jízdy tak jich v tom autě budeš mít víc, klidně i 4 moduly. Tedy znovu a pro tebe opakovaně nic držet nebudeš, protože ji vyměníš za tu co tam máš. Chápeš to?
Pronájem nebude ve velké většině dražší než osobní vlastnictví, protože ty ji nebudeš potřebovat stále, 50x do roka je nic.
Ten jeden modul baterie bude vážit asi 100Kg v současné době. Ta hmotnost se bude pravděpodobně časem snižovat. A nebo se bude zbyšovat dojezd. Tedy na jednu komoru budeš zvyšovat dojezd.
Tyhle průměry si strč někam. To že žiješ někde n obláčku ty neznamená že tak žije polovina ČR.
BOBASH: Ne každý touží si dát 5x za den kafe někde v nějakem betonovém ....
Ty baterie se nebudou nabíjet najednou. Ale postupně jak je v možnostíl lokálních obnovitelných zdrojů. To je na tom to úžasné. Ale na to aby jsi to viděl jsi strašně zabedněný.
Každá taková stanice bude mít pás a dvě robotizované ruce. Nic převratného, vzlášť pokud těch identických stanic budou desetitisíce...
"A touhle kokotinou budeš konkurovat nabíjecí stanici, kam přijedu, píchnu do auta kabel a jdu na 20 minut na kafe, zatímco se mi moje baterka normálně nabije proudem, kterej klidně může bejt uloženej z předchozího odpoledne kdy svítilo sluníčko nebo z večera kdy foukalo"
Ty jsi furt děsně zaseklej na tom že jsme schopni za rozumné prostředky vyřešit takovouto energetickou sít a hlavně zajistit její nabíjení "zelenou" energií. Ale to by šlo jen v případě, že těch baterií bude v oběhu DESETINÁSOBEK tomu říkám úsporné řešení když se to celé točí kolem omezeného počtu baterií
BOBASH: Tohle řešení není srovna user friendly ale to jsi asi sám doufám pochopil. To celé mohlo být uděláno úplně jinak. Ale ne v době kdy tyhle auta vyvíjeli, protože v tuto dobu je pattery swap nesmysl. Jak jsem psal ta doba přijde až té elektromobility bude více.