• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: jo, to mě taky zaujalo. Nevím, proč to tak je.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Něco mi tam nesedí.
    Tvrdí, že vyrobí baterii s 5x větší hustotou energie, ale dojezd se prodlouží jen o 20%.
    Kde je chyba?
    Špatně jsem si to přeložil/vyložil?
    Nebo to myslí "až" 5x větší.
    Nebo prostě budou dávat o mnoho méně článků? (tohle mi nesedí, protože 1. proč by to dělali, kdyby mohli mít hravě auto s dojezdem 1 000km, 2. dojezd se zvýší už jen samotným snížením hmotnosti, takže bych čekal větší prodloužení dojezdu...)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: jo jo, servis je fail, rostou moc rychle :(
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Sice nerad, ale tady je nahrávka Bobashovi na smeč…

    How Tesla is failing its most Loyal Customers
    https://youtu.be/ml5meauKOEA
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajimave...
    Panasonic will reportedly start mass producing next-gen Tesla batteries in 2023 - The Verge
    https://www.theverge.com/2022/1/24/22898666/panasonic-4680-tesla-battery-mass-production-2023
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Mě to teda přijde velmi podobný jako koncept, v tom dvoutónu to bude vypadat dobře.

    A pozvánku na předváděčku nemám. Ale já ve Finmagu obecně nestíhám psát testy rychle, takže mě nemá smysl zvát na uvedení nových věcí :)
    CAL
    CAL --- ---
    První sériové ID BUZZ už údajně jedou na novinářskou předváděčku ještě před 9. březnem. Nebude z toho mít možnost BOBASH získat nějaké info? Jinak tady už opravdu moc prostoru pro představivost nezbývá https://twitter.com/volkswagen/status/1484456940537327618, dojem pořád stejný.
    CUKI
    CUKI --- ---
    COMODOR_FALKON: Takovýchto řešení blízko k reálnému nasazení je stovky.
    Prakticky každý nový fungující postup u elektrolitu, nebo katod i anod, se automaticky zkouší u všech ostatních řešení. V praxi se nepodaří využít ani zlomky promile.
    Některé z nich jsou odsouzeny už počáteční nízkou účinností a nebo životností. I tak to má ale obrovský smysl. Tohle je obrovská brzda nějaké zásadní změny. Energii už vyrobit umíme, ale neumíme ji skladovat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Tohle není nic nového…
    Přesně proto mají čínské Tesly LFP baterie…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    90 Wh/kg není moc, ale pokud by to bylo fakt levné, tak jako úložiště to fakt fungovat může a může to vést k trendu "úložiště do každé domácnosti…
    …ale museli by to finalizovat fakt rychle, než přijdou sodíkové baterie…

    Přijde revoluční levná baterie z Česka? Vědci z Akademie věd k tomu mají blízko - EnergoZrouti.cz
    https://energozrouti.cz/z/prijde-revolucni-levna-baterie-z-ceska-vedci-z-akademie-ved-k-tomu-maji-blizko
    KEB
    KEB --- ---
    Argus: Přechod k elektromobilitě je ohrožen rostoucí cenou kovů pro baterie
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/argus-prechod-k-elektromobilite-ohrozen-rostouci-cenou-kovu-baterie
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: Šídlo, v jednom rozhovoru, říkal, že se snaží dodržovat pravidlo 5i minut. Pokud ho něco vytočí a má potřebu reagovat na internetech, tak si dá 5 minut a pokud mu to i potom za to stojí, tak reaguje. Většinou stihne vychladnout a mávne nad tím rukou. :-)

    To je IMHO dobrý způsob.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jo, jdu si posypat hlavu popelem.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Hele, nesliboval jsi tady, že už na něj nebudeš reagovat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: 1 500 km není na 5x 30 minut nabíjení ani Enyaqem (velký auto, blbá aerodynamika, žádná extra velká baterka, pomalý nabíjení) v dálničním tempu. I tak ti bude stačit 4x30.

    S něčím, co je dneska špičkový (EQS, Lucid) to dáš i v dálničním tempu na dvě nabíjení a v mimodálničním (nebo když pojedeš po dálnici 110 km/h) na jedno nabíjení.

    Běžný auta za 10 let budou spíš odpovídat tomu Lucidu než tomu Enyaqu.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: já sem socka, tankem jezdit nehodlám. Jo a někdy těch 1500km dám, ale 5x 30minut (a v reálu to bude mnohem víc) by se mi do toho asi nehodilo :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Enyaq vyhral v Nizozemsku prodeje
    Netherlands: Plug-Ins Represent 30% Of New Cars Sold In 2021
    https://insideevs.com/news/562012/netherlands-plugin-car-sales-2021/
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    FEDAJKIN:

    já to rozdělím, pronájem baterky, která nejde vyndat je furt úspora v pořizovací ceně. (teoreticky)

    battery swap ještě upřesním

    byl jsem velký fanda better place a viděl jsem v tom budoucnost. ale to bylo v době, kdy byl swap jediná cesta, jak někam dojet.

    dneska tu motivaci nevidím. osobně si vzpomenu na jedinou situaci, kdybych to využil... vezl jsem děti na moravu na otočku a zpátky jsem vlastně jel s prázdnou baterií, byl jsem sám a unavenej. a vůbec mě nebavilo čekat, takže jsem jen docucnul, abych dojel někam dál. a do toho byla jedna nabíječka obsazená a další nefungovala. a prostě mě to tehdy všechno štvalo.

    na zahraničních cestách je mi to vlastně jedno, je to pauza a mnohdy nakonec dobiju víc, než jsem plánoval. prostě jdeš u hranic na covid testy, během toho dobiješ, pak si dáš někde pauzu na čůrání, pak větší pauzu na jídlo, pak nabíjíš u hotelu... prostě ani není příležitost swapovat.

    a co se týče lidí, o kterých jsem mluvil, že jsou k tomu skeptičtí, tak jsem vybíral jen ze skupiny majitelů elektroaut nebo fanoušků do nich. tedy ze skupiny, která ví, jaký to je s EV jezdí.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: hlavně za 20 let už nejspíš bude i sekundární trh s baterkama a servisy pro ojetiny, kde se budou měnit...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam