• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Určitě chceš něco s chytrým řízením odběru, jako má třeba OlifeEnergy. A pak akorát záleží jestli na jedno nebo na dvě auta.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    WARBABY8: Jaký typ sis vybral (jaké máš auto) a instalujes si sám?
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    FEDAJKIN: zrovna řeším. Co by tě zajímalo?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Dobrá tabulka od bjorna - zimní test dojezdu

    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Řešil jste někdo wall box domů/do práce? Klidně se podělte nebo nasdilejte odkazy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    COMODOR_FALKON: tohle je snad nejmarnější video, co sem si kdy na youtube pustil, a to jsem viděl hodinovou smyčku Baby Sharka!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo, s Frantou Dvořákem jsem se bavil, taky mi neřekl, co to bylo, ale nějaká Čína.

    Jinak do toho Berlína jedu částečně proto, že mě tenhle článek nasral. Třeba to s tím Mnichovem a centrálou vs. zmínka v článku o tom, že "to tam nechali". Dobrá manipulace...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, těch 98,7 kWh je asi maximální kapacita, já to nějak hluboce nezkoumal.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Global Plug-In Car Sales: 900k In December, 6.5 Million In 2021
    https://insideevs.com/news/564639/global-plugin-car-sales-december2021/

    pluginy celkem 907k v prosinci, 6,5M za celý rok
    bev v prosinci 665k (11% všech aut), celý rok 4,6M (6,1% všech aut)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Akcelerace Electric - Videoblogy - lži o elektromobilitě včera i Dnes
    https://youtu.be/L2r2GHXvShA


    Berte to s rezervou, ale dle odpovědi na můj comment to prý hoši z iDnes (s kterými mluvil, ale odmítli jmenovat auto) jeli v nějaké číně za cca milion…

    Aiways U5 stojí zhruba 900k a Aiways má centrálu v Mnichově…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: v konfiguratore v plnke vidim Usable Battery Capacity: 91 kWh, si to budes nejako odomykat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Tak já už tam mám 27 kWh. Ale Fernie je hovado a měl to minulej tejden, takže určitě po elecrodadovi, takže to by to vysvětlovalo.

    No já jsem zvědav, jestli dám ten Berlín bez nabíjení, když se nebudu omezovat.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: ElectroDad v tom videu ukazuje v čase 27:35 dlouhodobou spotřebu za posledních 4600 km od novinářů taky 25 kWh :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže on má skoro 100 kWh (98,7 kWh přesně).

    Ioniq žere minimálně stejně, spíš víc, a má menší baterku (v obou případech beru tu větší z možných, kupovat si jakejkoliv elektromobil s menší nabízenou baterií považuju za nesmysl).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no tak pri spotrebe 27kWh a 88kWh baterke 400km neda ani mach e, to mi nevychadza podla toho dlhodobeho priemeru
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To teda fakt nedá. V ekvivalentním režimu dá tak 300-350, s bídou.

    Samozřejmě, DÁ SE S NÍM UJET 400 KILOMETRŮ. Ono se s ním dá ujet i 500 kilometrů. Ale s Mach E se taky dá ujet 600 kilometrů. Pokud pojedeš do kila a bez topení...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    400km da ioniq 5 s podstatne mensou baterkou co sa vie aj nabijat vyssimi vykonmi, takze rychlejsie, mali by vo forde trochu potunit ten drivetrain az to nie je tak zrave
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Jinak jsem teď koukal na dlouhodobej průměr za posledních asi 1 200 km (takže tak poslední 2-3 zápůjčky, čili leden) a je tam 27 kWh/100 km. Což na znamená realisticky necelých 400 km na nabití, hádám, že v mixu město / okresky / okresky HODNĚ RYCHLE (vím že týden přede mnou to měl id FERNIE co píše na Autíčkáře a chválil jak to driftuje / dálnice.

    Tak uvidíme, jestli dáme Berlín najednou :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Možnost bych měl, ale byla by to věc kterou bych s normálním autem nedělal, takže ne. Prostě sednu na ulici a jedu. Leda bych nabíjel těsně před cestou.

    A to šetření nebude na dlouhý trasy takový. Ono to hodně žere když se to vyhřívá z mrazu, ale to je chvilka, třeba prvních 5-10 minut. Udělá to obrovskej efekt na cestách po městě typu Karlín - Vinohrady (to jsem jel dneska), protože když takhle poskakuješ a mezitím ti to zase vychladne, tak to furt vytápíš.

    Na delší cestě jen udržuješ teplotu, to je úplně jiná spotřeba.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam