• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Dik, takze prkotina.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PSYCHO: Za jistič jako takový platíš poplatek, který je u 3x32 asi o stopade za měsíc vyšší.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PSYCHO: Máš vyšší měsíční platbu za rezervovaný příkon (+ při instalaci se platí jednorázově za každý Amper), ale je to pár stovek...zajímavý to začíná být u větších instalací, třeba teď jsme instalovali 3x125, tam se jednorázově platilo 70 000kč
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Hele, a kdyz je tam 3x32 a odebiram tak, ze by mi stacilo 3x16, tak mi tam prece netece porad 3x32 ne? Tak kde je problem, kdyz je to naddimenzovany?
    PS: velkymu elektru vubec nerozumim, takze takhle to ja chapu jako absolutni laik.
    ADAM
    ADAM --- ---
    Já teda bydlel ve 3 baracich a všude bylo 3x32. Jsem myslel, že nic jinyho se do baráku ani nedává....
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Bavíme se o sídlech které začínají na ceně 20-30M, nevím co sem pleteš nějaké 2+1?

    GOR: Ano pokud projektant nic neřeší a neumí dobře navrhnout elektroinstalaci, tak ten jistič bude o hodně větší. Ale 3x32A jsem u normální RD ještě neviděl. Moje žena (ani jiné ženy u ostatních staveb které jsem navrhoval) nic řešit nemusí a ani většinou netuší, jak ta elektroinstalace vůbec funguje, stejně tak jako ty. Dokonce jsem nikdy nemusel použít ani předností relé a podobné věci, které většinu projektantů naprosto míjí.

    Pravda nemám doma štípačku na dříví, stejně tak jako většina lidí, kteří nejsou závislí na topení pevnými palivy. Ale pro představu, ta štípačka i když ty největší mají dost velký výkon, pro jistič problém nejsou, protože ten výkon je velice krátkodobý který dá B char. naprosto v pohodě i při souběhu s dalšími spotřebiči. A pokud mám doma velké motory požádám o C nebo D char.

    V každém případě přesně tento přístup elektroprojektantů je problém pro návrh co nejideálnější energetické soustavy pro co nejlepší využítí "zelených" zdrojů energie.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: a ty lukrativní milionářsky sídla vypadají jak? Je mi jasný že pro ty tvoje 2+1 na muří nožce je 3x16 víc než dost.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: hlavne na dalnici jsou ty deti a ufa nejcastejsi :( je to prekerni situace
    GOR
    GOR --- ---
    CUKI: Jenze jistic nejisti 22 kW, ale ty pitomy ampery. Tuhle diskuzi uz jsme meli v jinym auditku.

    Takze abychom si to zrekapitulovali:
    1) Normalni lidi co maj elektricky topeni, sporak, troubu, pracku a susicku a k tomu treba stipacku, cirkularku nebo jinej vercajk, s tim, ze casem nejspis bude elektromobil tak tem da projektant 3x32A a oni o existenci hlavniho jistice vetsinu sveho zivota nebudou vedet.

    2)CUKI a ostatni uvedomeli lide, co maji vycepovanou manzelku a pouci ji, ze behem zimy rozhodne nemuze bezet pracka, susicka a priprava nedelniho obeda, si ohlidaji soubehy a budou spokojene zit s 3x16A, OK?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Radovan Vávra @BlanikZ
    Bateriové #BMW i4 je v Německu na tento rok vyprodané a není jisté, že dnes objednané dostanete ve 23 a #VW ID jsou u německých dealerů pod přísnými kvótami. Drobný dealer dostane na rok deset kusů. Ale vlastně jo, já zapomněl, lidi elektroauta nechtějí Tvář se slzami štěstí.
    CUKI
    CUKI --- ---
    OMNIHASH: To bych chtěl vidět ty stroje co potřebujou 22kW.
    Jinak by jsi se divil, jak se milionářská elita činí a kutí :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: to by neslo, vies ze ti moze medzi 345. a 346. vozidlo vo vlacku nahle vybehnut dieta spoza zaparkovaneho auta alebo padnut ufo alebo nejaka ina nepredvidatelna udalost s ktorou si autonomia neporadi, lebo ju nikdy nezazila a zvladol by to iba profesionalny zavodnik formule 1, potom sa cely vlacek rozpoji :(
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: autonomni vozidla muzou jet ve “vlacku” s minimalnimi rozestupy (protoze co vidi prvni auto, videj vsechny) a pak ma vysokou spotrebu jen prvni a ostatni se “vezou” - pak se vystridaj, jako cyklisti.

    Tohle je sci-fi ktere bych chtel zazit :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: tak on pri tom KO testu co tu byl postovanej kousek zpatky taky neoslnil, chcipnul jim jako prvni a ten dojezd byl nejak podobnej.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CUKI: páč u Beverly hills novostaveb nepočítáš s tím, že kolem nich bude pobíhat kutil se štípačkou na dřevo, kotoučovou pilou nebo sbíječkou...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: 15 kwh je spis minimum nez prumer. TM3 zere kolem 17 kwh v lete a pres 18 kwh v zime pokud s tim jezdis opatrne. Ale zase se s tim da jet 160 na dalnici a porad to ma slusnej dojezd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Až jednou možná budeme mít všichni autonomní auta…

    Faktem je, že teď s autem co má 610 km WLTP range nemusíš dojet 350 km daleko.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: "ČR. 90 procent RD u nás má hlavní jistič 3x25A nebo 3x32A"
    analogicky: V ČR má 90% lidí občanku a taky se najde 10% lidí kteří volí Okamuru.

    To že něco mají neznamená že je to potřeba. Já všechny ty spotřebiče doma mám, vše mi jede na el. navíc mám 3 další čerpadla co běžné domy nemají, mám tu dílnu a 3x16A je naprosto v pohodě. Několik dalších a hlavně větších domů jsem osadil stejně a taky pohoda.

    A když se kouknu tady třeba v lukrativní ulici. Takové místní Beverly Hills, tak tu je 3x 20 a 3x 25A. A to jsou fakt sídla.

    3x32A fakt není žádný standard a je nesmysl takto doma auto nabíjet.


    BOBASH: Docela by mě zajímalo proč se vlastně upustilo od původního měření spotřeby při několika rychlostech. Protože co je typická jízda ve městě, co mimo město? Každý tohle má dost jiné a je to nesmyslná hodnota které auto zpravidla nedosáhne.

    A hlavně proč ty testy nejsou jednotné? Prostě chceš dodávat na Evropský trh tak musí splnit jednotný test a je jedno co je to za auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ano, myslel jsem o 50 procent. A to je u spousty aut běžný i když nejezdil svižně.

    Typicky malý turbomotory, který si v hlemýždím tempu toho testu vystačí se zlomkem výkonu.

    WLTP už není tk hrozný, ale NEDC mělo největší akceleraci něco jako 0-60 za 30 sekund. To je tak asi jako plně naložena Avia.

    Nicméně i WLTP umí být hrozně mimo. Auta s psanými 6 l/100km klidně žerou přes 10.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, ale v USA jsou hodně nízký rychlostní limity. Jet 70 mph (110kmh) je úplně něco jiného než 130.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam