CAL: Protože je to marketing? Protože ten marketing je postavenej na tom, že je to auto v RETRO STYLU, ne na tom, že je to novodobá verze Typu 2?
Viděls někdy třeba VW New Beetle nebo jeho nástupce VW Beetle? Viděl jsi někdy jakýkoliv nový Mini?
Každý retro auto je z principu imidžovka, cool věc která má zapůsobit svým designem, protože udělat to aby to vypadalo jako něco starýho vždycky vyžaduje nějaký konstrukční, designový a další ústupky, což obvykle znamená, že je to dražší, ale zato horší.
Kdyby třeba nový Mini mělo FUNGOVAT jako originál, tak by vypadalo nějak takhle:
Jenomže lidi nechtěli auto, který FUNGUJE jako originál, ale který VYPADÁ jako originál. A proto výsledek vypadá takhle:
... a místo lacinýho dostupnýho auta to byl prémiovej pidisporťák, v podstatě BMW s předním pohonem zabalený do retro britskýho stylu.
To samý je ID.Buzz.
Ono to souvisí i s tím, že původní Typ 2 už dneska znamená něco úplně jinýho než když byl novej. Typ 2 není už tak 30-40 let laciná dostupná dodávka, ale vyjádření životního stylu nebo záliby v minulosti nebo kdoví čeho. Slušná T1 dneska stojí milion nebo dva a je reálně úplně nahovno.
ID.Buzz je přesně to, co má bejt, a přesně to, co bude úspěšný. Věc pro lidi, co potřebujou velký rodinný auto, ale chtějí se vyhnout SUV, který jsou sice stále populární, ale v ekologicky smýšlejících kruzích čím dál víc tabu. A zároveň nechtějí MPV jako je Sharan, protože to je pořád totálně uncool.
Tak jim VW postavil elektrickýho Sharana zabalenýho do cool karoserie, kterýho si můžou koupit místo Touarega a nepřipadat si ani uncool, ani neekologicky.