• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: To, že nějakou firmu vlastní někdo bohatej, neznamená, že jí nechá dělat věci, na který si nevydělá. A Volvo jakožto pidiautomobilka nemá peníze na to, aby vyvíjelo vlastní infotainment. Stejně jako nemá na to, aby vyvinulo víc než tři motory.

    DAN_F: Že vezmeš něco, co už existuje a funguje, a co navíc podporuje aplikace třetích stran a je to do budoucna upgradovatelný. Což je teda geniální spíš pro uživatele než pro automobilku.

    Infotainmenty tradičních značek mají výhodu, že líp fungujou, ale zase až zastaraj, tak jsou úplně nahovno a musíš spoléhat na CarPlay, pokud funguje.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: A v čem je to tak geniální nápad?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Volvo patří jednomu z nejbohatších Číňanů, kterému státní banky klidně půjčí i na novou kuchyň kdyby chtěl, prachy problém nebudou, vidím za tím spíš reality check jejich kompetencí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jak nemám rád Volvo, tak musím říct, že jejich nápad postavit infotainment na Androidu je naprosto geniální. I když je patrně motivovanej prostě a jenom tím, že na vývoj vlastního systému nemaj peníze...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Jako co čekat za SW od firmy ze země, kde vrchol uživatelské přívětivosti je SAP.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Ja se nedivim, ja tam pracuju :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Vsak je to nemecke korpo, vy ste v ziadnom nepracovali, ze sa tak divite? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Volvo to adopt “Tesla style” megacasts for its next-gen electric vehicles
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No na trhu to je spíš dva. A dělají to celý znovu, no...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo ano. To se ale nevylučuje s tím, co jsem napsal.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: tohle můžeš omlouvat nějakou chvilku, ale VW s tim bojuje už ... mam pocit 3 roky?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Protože infotainment není izolovanej a dát to všechno dohromady není sranda. Víš, že nový release je za dveřmi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tomu, proč existuje verze 60 bez tepelnýho čerpadla, nerozumím. To, že pořád ještě neopravili infotainment (jsem ten, do koho Fernie na začátku rýpe – jenomže já nechci komentovat bugy, stejně jako nekomentuju že se na autě něco rozbilo, je to náhodný a nemám statistickej vzorek) je šílenej fail.

    Ale jinak jsem měl z Enyaqu úplně opačnej pocit než Fernie. Což ale možná bylo tou verzí, protože jinak kritickej Dan měl stejnýho jako já a toho dost chválil.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tesla uctuje mesicni poplatek za nefunkcni FSD a kdyz ji date do servisu, kde je nekolik mesicu, tak vam ani nevrati penize ... oh boy ...

    Tesla Responds to it's Service Criticism and It’s Exactly What You Expect
    https://www.youtube.com/watch?v=zebYDgNC54c
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    V autíčkáři jsme měli Enyaqa 60 bez tepelného čerpadla, tak kdyby někoho zajímal pohled našeho redaktora:
    Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu | Recenze & testy | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/skoda-enyaq-iv-60-lesk-a-bida-elektromobilu/

    Nejvíc mě teda ničí ta videa s infotaimentem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Protože je to marketing? Protože ten marketing je postavenej na tom, že je to auto v RETRO STYLU, ne na tom, že je to novodobá verze Typu 2?

    Viděls někdy třeba VW New Beetle nebo jeho nástupce VW Beetle? Viděl jsi někdy jakýkoliv nový Mini?

    Každý retro auto je z principu imidžovka, cool věc která má zapůsobit svým designem, protože udělat to aby to vypadalo jako něco starýho vždycky vyžaduje nějaký konstrukční, designový a další ústupky, což obvykle znamená, že je to dražší, ale zato horší.

    Kdyby třeba nový Mini mělo FUNGOVAT jako originál, tak by vypadalo nějak takhle:



    Jenomže lidi nechtěli auto, který FUNGUJE jako originál, ale který VYPADÁ jako originál. A proto výsledek vypadá takhle:



    ... a místo lacinýho dostupnýho auta to byl prémiovej pidisporťák, v podstatě BMW s předním pohonem zabalený do retro britskýho stylu.

    To samý je ID.Buzz.

    Ono to souvisí i s tím, že původní Typ 2 už dneska znamená něco úplně jinýho než když byl novej. Typ 2 není už tak 30-40 let laciná dostupná dodávka, ale vyjádření životního stylu nebo záliby v minulosti nebo kdoví čeho. Slušná T1 dneska stojí milion nebo dva a je reálně úplně nahovno.

    ID.Buzz je přesně to, co má bejt, a přesně to, co bude úspěšný. Věc pro lidi, co potřebujou velký rodinný auto, ale chtějí se vyhnout SUV, který jsou sice stále populární, ale v ekologicky smýšlejících kruzích čím dál víc tabu. A zároveň nechtějí MPV jako je Sharan, protože to je pořád totálně uncool.

    Tak jim VW postavil elektrickýho Sharana zabalenýho do cool karoserie, kterýho si můžou koupit místo Touarega a nepřipadat si ani uncool, ani neekologicky.
    CAL
    CAL --- ---
    KEB: Jasně, jenom dřív platilo, že VW je VW a Elon je Elon a mezi nimi tady právě bobash pořád maluje velký tlustý čáry, tak si nemůžu nechat ujít příležitost k malému zatrolení, když je mu to všechno tak jasný.
    KEB
    KEB --- ---
    CAL: asi ze stejného důvodu jako božský Elon slibuje svoje nesplnitelné sliby :-)
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Aha, hmmm. Když to bylo takhle jasný, tak proč je marketing kompletně postavenej na spojení s busíkem, když teda bude všem jasný, že ho to nevidělo ani z rychlíku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Že ID.Buzz nebude mít frunk a že řidič bude sedět daleko bylo jasný od samýho začátku. Není možný aby to u MEB bylo jinak.

    Jinak mě to auto právě přijde úplně v pohodě a je to to, co jsem od něj čekal. MPV někde mezi Sharanem a (v dlouhý verzi) Multivanem, bez frunku, protože to nejde udělat na daný platformě, bez řidiče nad předníma kolama, protože to nejde udělat téměř vůbec, protože bezpečnost.

    A že to bude stát tak milion a půl základ a dva miliony vybavený muselo být taky jasný každýmu, kdo sleduje cenovou politiku VW.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam