BLOWUP: Jenomže ty máš ještě Fordí Volvo (XC70, jestli se nepletu?), předpokládám dokonce s pětiválcem, kterej je sice původem od Audi, ale utvářel dost velkou část charakteru Volva. Tuhle generaci mám taky ještě rád a dávala mi smysl. Taky v ní byla spousta různých motorů, většinou vyvinutých přímo pro Volvo a často zajímavých (pětiválce, řadová twin turbo šestka, V8 od Yamahy), mělo to takovou tu švédskou solidnost... jo, chápu, proč si to někdo koupil. Nad V70 bych dokonce i dost uvažoval.
Ale současná řada C40/XC40, S60/V60/XC60 a S90/V90/XC90 je něco úplně jinýho.
Zkus se projet současnou V90 Cross Country a potom přesedni do Škody Superb Scout, a hledej rozdíly. Velký je to zhruba stejně, Superb líp jezdí, Volvo teda nabízí o něco výkonnější hybridní verzi, ale ta je taky šíleně drahá, infotainment je lepší v tý Škodovce, Škodovka umí adaptivní tempomat a udržování v pruhu do 210, Volvo do 210, Volvo má omezovač na 180...
Přesto to Volvo stojí o 50% víc než ta Škodovka a snaží se konkurovat cenama BMW, Mercedesu nebo Audi, přičemž třeba ve srovnání V90 CC vs. Audi A6 allroad je strašně vidět, jak moc do toho srovnání Volvo vůbec nepatří.