FEDAJKIN: On to je trochu jinej závod.
Vem to Škodovka - vyrábí auta od nejnižší třídy až po konkurenci Tesly Y. Výbavy těch aut se prolínají, máš dlouhodobý kontrakty na díly, koncernovou platformu. Nemůžeš postavit auto od nuly, protože pořád musíš řešit:
- máš koncernové backendy
- máš koncernovou platformu
- máš koncernová rádia
- máš mraky dílů, které mají v sobě čipy a kde se může hodit, aby komunikovaly mezi sebou - počínaje klimatizací, přes komunikační jednotku, imobilizér, nebo třeba něco, co donutí auto aby zahoukalo nebo odemklo. To všechno máš postavené na CAN BUS, což je 30 let starý protokol (
https://cs.wikipedia.org/wiki/CAN_bus).
Během pár let to všechno vyměnit je nemožné, je to provázaný celek.
Taky si všimněte, že ti výrobci elektrických aut typu Tesla nebo Nio nejdou do levných aut za 300k - protože s jejich řešeníma nemají šanci to nákladově uhrát. Ale velkoformátoví výrobci potřebují konzistenci a podobné řešení od levných po drahé vozy.